Agios Nikolaos

Våren 2012
lördag 21 april 2012 - Agios Nikolaos, Kreta, Grekland

Hej allesamman!! Efter en tid med hård vind ska nästa vecka bli lugn,så vi bestämde oss idag att segla iväg. Vi har jobbat hela dagen för bli seglingsklar.Vi lämnar hamnen kl 5 i morgon bitti för att segla 70 nm till Santorini. Det har varit en av de regnigaste,kallaste vintratna på

Mellantid eller mellanrum!
onsdag 5 oktober 2011 - Agios Nikolaos, Kreta, Grekland

Hej på Er! Ja, nu har vi badat och varit på utflykt i Kritsa och Irapetra. Kritsa är en riktigt genuin Kretaby. Den ligger ca 20 min bussresa upp i bergen. Här vandrade vi omkring i en mycket tyst, idyllisk miljö. Vi kände riktigt lugna inombords. Vi åt en lunch på bytorget Irapetra, som

Jonny Persson
Malte i Kreta
Senast aktiv - från Kristianstad, Skåne län, Sverige
Ca 250 mil söderöver
onsdag 28 september 2011 - Agios Nikolaos, Kreta, Grekland

Hej på er! Efter några timmars försening (grekisk flygledarstrejk) landade vi strax efter midnatt torsdag natt på tredje största flygplatsen i Grekland dvs i Heraklion. Snabb taxifärd in till hotell Athinaiko, på bekvämt gångavstånd till både centrum,färjor och busstation. Heraklion

Agneta L
Robyn i Kreta
Senast aktiv - från Nerja, Andalusien, Spanien
Inblåst på Kreta
söndag 26 juni 2011 - Agios Nikolaos, Kreta, Grekland

Vi anlände till Chania på Kreta den 15 juni efter en överfärd på 66 nm utan att se mer än en enda båt. I Chania ligger man mer eller mindre mitt i stan som sjuder av (turist)liv. Under de följande dagarna avverkade vi på vår väg österut städerna Rethymno och Iraklio, två inte fullt

Nordöstra sidan av Kreta
fredag 1 oktober 2010 - Agios Nikolaos, Kreta, Grekland

Japp, nu är det laddat, men musens batterier dog för en stund sedan, så Tommy blev lite sur för han tycker inte heller om musrullaren på datorn. Problemet på detta nya stället är att vi bor för långt ifrån receptionen så signalerna går inte ända upp till våran lägenhet. Så då får

Kreta

Kreta

22 september 2011 - 6 oktober 2011

Flygstol T/R till Heraklion. Vi stannar där två nätter innan vi åker vidare till Ágios Nicólaos på östra sidan av Kreta. Hoppas på fint sensommarväder.

Segling i Grekland och Turkiet

Segling i Grekland och Turkiet

14 april 2011 - 15 september 2011

Den 14 april återvänder vi till Messolonghi för att göra båten klar för sjösättning. Efter några veckors seglats bland de Joniska öarna kommer vi sedan att segla runt Peloponessos och ostvart mot Turkiet för att framemot september återvända till Messolonghi där Pamina får gå i vinteride.

Kretas syd- och sydöst-kust

Kretas syd- och sydöst-kust

23 september 2010 - 14 oktober 2010

Hej! Nu blir det Kreta igen! Från början var det ju meningen att vi skulle åka 11 dagar i början på oktober till Kreta. Men nu har jag bokat på så vi åker redan den 23 september.Det känns som jag inte har haft någon semester pga brännskadan, som jag ådrog mig 4:e dagen på sommarsemestern. Jag har ju inte badat i havet sen dess och jag längtar såå. Vi börjar med att bo 2 nätter mitt i Chania stad. Sedan ska vi ta regional-bussen till Rethymnon och där byta buss till Plakias. Den orten ligger ca 3,5 mil nedanför Rethymnon och har väldigt fina stränder och lugnet ska visst finnas där också. Efter den veckan ska vi österut, med hyrbil till en ort bortanför Agios Nikolaous,som heter Ammoudara. Bor där en vecka och det blir nära till en av våra favorit-orter, Makrygialos på sydkusten. På tillbakavägen till Chania ska vi stanna till 3 nätter i Malia, där vi trivs väldigt bra, med boende alldeles vid havet. Sedan blir det Maleme dom 3 sista nätterna.

Segling till Medelhavet

Segling till Medelhavet

14 maj 2006 - 14 maj 2011

Vi har lämnat Sverige för att få det underbart varmt och skönt i medelhavet några år. Vi reser med våran fina segelbåt =) kan det bli härligare.