Kolimvárion

Bra och dåliga vanor
onsdag 24 augusti 2011 - Kolimvárion, Kreta, Grekland

Någonstans har jag läst eller hört hur lång tid det tar innan någonting blir en bra eller en dålig vana. Själva tidsrymden har jag glömt men typiskt nog är det lättare att skaffa sig en ovana än att träna in en bra vana. Sällan blir detta så tydligt som under en semester, jag har

Senast aktiv - från Åtorp, Örebro län, Sverige
Detta liv kan man lätt vänja sig vid
tisdag 23 augusti 2011 - Kolimvárion, Kreta, Grekland

Här lever vi likt Skalman efter Mat & Solklockan. Dagen börjar med att Mrs har sovit klart långt före Mr och även långt före solen. När solen har bemödat sig att stiga upp och matklockan har slagit frukost så är det dags att väcka Mr. Måndagen innebar ju två saker att se fram emot:

Utflykt med Solresor
måndag 22 augusti 2011 - Kolimvárion, Kreta, Grekland

Även om vi nu beställt all-inclusive så kände vi, rastlösa själar som vi är, att vi inte kunde ligga still på hotellet en hel vecka. Dessutom vill man ju gärna se lite av stället man är på, dvs Kreta. Detta kände jag redan på välkomstmötet jag var med på och bokade därför in en

Senast aktiv - från Åtorp, Örebro län, Sverige
Nu fattas bara Stig-Helmer...
söndag 21 augusti 2011 - Kolimvárion, Kreta, Grekland

Varje frukost så stoppar Mr ett ägg i äggkokaren och timar mobilen på 9 minuter. Och varje frukost så tar någon annan hans ägg. Mrs föreslog honom att stoppa äggkokaren full nästa gång, vilket kan innebära två saker: Många fler turister äter kokt ägg till frukost eller så får Mr

Den trötte och havet
lördag 20 augusti 2011 - Kolimvárion, Kreta, Grekland

Vi pinade oss verkligen första kvällen, men det hjälpte inte. Vet inte ens vad klockan var när jag slocknade, och då hade Mrs ändå hunnit före. Nattsömnen var rätt ok, men vid ett par uppvaknanden på natten kände jag att den här sängen kommer att bli jobbig för mig. Suck, mitt

On the road again!
fredag 19 augusti 2011 - Kolimvárion, Kreta, Grekland

Klockan ringer, yrvaket försöker jag fatta vad det är som händer. Hittar mobilen på golvet och stänger av den samtidigt som väckarklocka nr 2 drar igång. Stänger den också. Jag stirrar fånigt och försöker inse att klockan visar 01.00 natt mellan torsdag och fredag. Sakta går det

Cavo Spada Hotel o Spa
fredag 21 maj 2010 - Kolimvárion, Kreta, Grekland

Detta 5 stjärniga Hotel är mycket modernt o fint. Maten rekommenderas varmt då det var buffé till alla måltider i den stora huvudmatsalen. Det är ingen risk man går hungrig där kan jag lova för man gör inget annat än äter:) Vi bodde i ett dubbelrum med egen pool mycket härligt. De

Åsa Quesada
Calima i Kreta - Cavo Spada Hotel
Cavo Spada Hotel
fredag 14 maj 2010 - Kolimvárion, Kreta, Grekland

Landade o det var ca 27 C sköööönt. När vi väl kom fram till vårt 5 stjärniga Hotel så kändes det toppen. Vi hade ett dubbelrum med begränsad havsutsikt och poolaccess (vilket innebär att man helt enkelt har en liten egen pool utanför sin terass).

Åsa Quesada
Calima i Kreta - Cavo Spada Hotel
Mr and Mrs går all in!

Mr and Mrs går all in!

19 augusti 2011 - 27 augusti 2011

Helt plötsligt kom vi på att det vore skönt att komma ifrån allt en vecka. Vi gör tvärtom mot våra Thailandsresor; istället för flygstol och leta boende på plats så blir det charter och all inclusive. Ny erfarenhet, och vi tycker det ska bli riktigt spännande!

Kreta - Cavo Spada Hotel

Kreta - Cavo Spada Hotel

14 maj 2010 - 22 maj 2010

Koppla av o ut o vandraresa:)