Kritsa

Tjejmilen 2010 - the Cissi and Malin edition
onsdag 2 juni 2010 - Kritsa, Kreta, Grekland

Vår första riktiga utflykt som turister höll på att gå i kras redan innan dagen börjat, vi försov oss (igen) och missade nästan bussen till Agios. Efter en sprinttur (atletiska som vi är) hoppade vi svettiga på PRO-bussen. Det är marknad på onsdagar vettni, he gillar gamlingar. Efter

Sega som kola
måndag 31 maj 2010 - Kritsa, Kreta, Grekland

Hej hopp i lingonskogen! Nu sitter vi tomtar och häckar i baren som vanligt. Luften är väldigt tung här så ni får ursäkta om texten blir väldigt förvirrande, tankarna går inte direkt på högvarv i dag om vi säger så. Lördagen blev inte som vi hade tänkt oss, vaknade halv elva och

Stammisarna på Ammodi
fredag 28 maj 2010 - Kritsa, Kreta, Grekland

Det blev en hel del solande i Agios i dag också, varmt som tusan har det varit så lite plaskande i havet satt riktigt fint! Köpte äntligen med oss gardinstången på vägen hem, bildbevis finns i fotoalbumet. Sitter i baren nu och alla påpekar hur brun cissi blivit dem senaste dagarna och

välkomnsfest
fredag 28 maj 2010 - Kritsa, Kreta, Grekland

Eh vi skrev detta igår men internätet vill inte jobba med oss så det kommer idag.. I går var det lite halvkasst väder, men det gjorde inte så mycket för vi skulle ändå gå på marknaden i Agios Nikolaos. Där köpte vi frukt och grönsaker av en snubbe som petade näsan..det kändes

Nu va vi 2.
tisdag 25 maj 2010 - Kritsa, Kreta, Grekland

Jaha, då va två veckor avklarade, nästan allt vart målat å grekiska provet vart med störst sannolikhet godkänt. I lördags var de dags å ta sig till Chania igen för å möta upp Mööööhlin, eller rättare sagt Marlin/Maria/Madelene/Marlene som hon kallas här borta. Kärt barn har

resten
torsdag 13 maj 2010 - Kritsa, Kreta, Grekland

Eh vart va ja då? Ja justja, slut på klagandet å in me allt anne. Ja e ju som rätt själv här.. när ja reste tidigare var de ju bara att gå utanför rummet så träffa man folk vare sig man ville eller inte. Men här har ja som lite fel tidsrytm.. Först å främst så varje gång ja

Senast aktiv - från Malmö, Skåne län, Sverige
resan till huset utan adress..
onsdag 12 maj 2010 - Kritsa, Kreta, Grekland

Ja så kom man sig till greklandet. Å först å främst måste ja klaga lite på det lågprisföretag som norwegian är. mat ingår inte i priset så man får köpa de på planet, å visst de kan ja väl ta men va fan har de för mat?! Baguette m kyckling, Cheeseburgare med chips, eller toastad

Kreta

Kreta

3 maj 2010 - 10 juni 2010

Bo in mig i mammsens fina hus. lära mig Grekiska å kanske, kanske tillåme jobba lite.