Malia

Nytt ställe, samma strand
söndag 10 oktober 2010 - Malia, Kreta, Grekland

Hej igen! Nu har vi bott på ett ställe i 2 nätter som är klart bättre än det förra. Här är sån ordning och många som fixar o donar tidigt på morgonen. Vi har både frukost och middag i rumspriset som var ca 300 kr natten för oss båda. Hjördis o Leo bor också här men Janna o Dag

Matala
torsdag 7 oktober 2010 - Malia, Kreta, Grekland

Hej igen! I morse fick vi för oss att vi skulle ta oss till Matala. Hjördis var lite nyfiken på sydkusten så vi 3 åkte iväg då. Det var en härlig dag och vi fikade på bageriet på torget mitt i byn. Sedan blev det några dopp med jämna mellanrum. Hjördis utforskade hippie-grottorna

Nu har vi flyttat till Malia!
tisdag 5 oktober 2010 - Malia, Kreta, Grekland

Hej, Vi tröttnade på att springa som bergsetter i backarna där borta i Agios-trakten. Jag förbrände så mycket på att gå hem från restaurangen så hungern satte igång med en gång när vi kommit upp för backen. Nä, nu överdrev jag lite, men det var inga bra bad därborta, så vi

Kretas syd- och sydöst-kust

Kretas syd- och sydöst-kust

23 september 2010 - 14 oktober 2010

Hej! Nu blir det Kreta igen! Från början var det ju meningen att vi skulle åka 11 dagar i början på oktober till Kreta. Men nu har jag bokat på så vi åker redan den 23 september.Det känns som jag inte har haft någon semester pga brännskadan, som jag ådrog mig 4:e dagen på sommarsemestern. Jag har ju inte badat i havet sen dess och jag längtar såå. Vi börjar med att bo 2 nätter mitt i Chania stad. Sedan ska vi ta regional-bussen till Rethymnon och där byta buss till Plakias. Den orten ligger ca 3,5 mil nedanför Rethymnon och har väldigt fina stränder och lugnet ska visst finnas där också. Efter den veckan ska vi österut, med hyrbil till en ort bortanför Agios Nikolaous,som heter Ammoudara. Bor där en vecka och det blir nära till en av våra favorit-orter, Makrygialos på sydkusten. På tillbakavägen till Chania ska vi stanna till 3 nätter i Malia, där vi trivs väldigt bra, med boende alldeles vid havet. Sedan blir det Maleme dom 3 sista nätterna.