Plakias

Äääntligen!
måndag 27 september 2010 - Plakias, Plakias, Kreta, Grekland

Hej! Nu äntligen har vi fått en uppkoppling på internet. Jag bokade hotellet pga av gratis Wifi och att dom hade 9 av 10 på reviewsen på booking-bolaget. (Fast det är grann-hotellets uppkoppling vi blev rekommenderade att försöka med.) Det är väl svårt med dom höga bergen eller

Kretas syd- och sydöst-kust

Kretas syd- och sydöst-kust

23 september 2010 - 14 oktober 2010

Hej! Nu blir det Kreta igen! Från början var det ju meningen att vi skulle åka 11 dagar i början på oktober till Kreta. Men nu har jag bokat på så vi åker redan den 23 september.Det känns som jag inte har haft någon semester pga brännskadan, som jag ådrog mig 4:e dagen på sommarsemestern. Jag har ju inte badat i havet sen dess och jag längtar såå. Vi börjar med att bo 2 nätter mitt i Chania stad. Sedan ska vi ta regional-bussen till Rethymnon och där byta buss till Plakias. Den orten ligger ca 3,5 mil nedanför Rethymnon och har väldigt fina stränder och lugnet ska visst finnas där också. Efter den veckan ska vi österut, med hyrbil till en ort bortanför Agios Nikolaous,som heter Ammoudara. Bor där en vecka och det blir nära till en av våra favorit-orter, Makrygialos på sydkusten. På tillbakavägen till Chania ska vi stanna till 3 nätter i Malia, där vi trivs väldigt bra, med boende alldeles vid havet. Sedan blir det Maleme dom 3 sista nätterna.