Rethimno

Det stormar!
torsdag 18 januari 2018 - Rethimno, Kreta, Grekland

Oj vad det blåser idag! Men det är inte kallt.  Det är stormstyrka i vindbyarna och jag blåste nästan omkull när jag gick en promenad på förmiddagen. Det gick inte att gå hem längs stranden fast jag hade vinden i ryggen, jag tog en annan väg. Apollon, solens musikens poesins och

Spili
onsdag 17 januari 2018 - Rethimno, Kreta, Grekland

Idag blev det uppåt värre! Vi tog bussen till Spili som ligger tre mil söder om Rethymnon och 412 meter över havet. Det kändes på temperaturen att vi var uppe i bergen, här var det kallt! Stan ligger mycket vackert vid foten av höga berget Mount Kedros, den är omgiven av grönskande

Pannkaka!!!! Mums!
tisdag 16 januari 2018 - Rethimno, Kreta, Grekland

Bra vandringsväder - lite soligt och inget regn på gång. Vi gick upp mot Biotoop park men nu gick vi ena bakvägen upp och andra  bakvägen ner. Omväxling förnöjer! Det är otroliga vyer över stan hamninloppet havet och de snöklädda bergstopparna långt bort när man går upp i höjderna

Pigi
måndag 15 januari 2018 - Rethimno, Kreta, Grekland

Jätteroligt att åka till lilla mysiga byn Pigi och träffa Elisabet! Hon bor där i ett sött litet hus med sina två hundar och en katt. Elisabet kan tala grekiska - jag är mycket imponerad! Men så har hon ju också jobbat många år som reseguide här på Kreta och känner till vad som funkar

Det blåser!
söndag 14 januari 2018 - Rethimno, Kreta, Grekland

Ovädret fortsätter. Inatt åskade det igen. Det blåser 15-18 m/s och draksurfarna är i full fart och utnyttjar vinden. Det går väldigt fort ibland. Måste vara jättejobbigt att hålla i linan och styra och kryssa mot vinden. Tänk om det blir ett vindkast och det blåser in en surfare på

Blixt och dunder!
lördag 13 januari 2018 - Rethimno, Kreta, Grekland

"Åska är elektriska urladdningar i jordens atmosfär som yttrar sig i ett uppflammande av ljus och ett skarpt eller mullrande ljud. Wikipedia"- och inatt var det ett rejält dundrande åskväder som drog förbi..... Lite kylig luft idag. Janne på långpromenad och jag på kortpromenad. Skönt

Det dagliga brödet
fredag 12 januari 2018 - Rethimno, Kreta, Grekland

Morgonpromenad till bageriet för att få färskt bröd till frukost. Det STOORA brödet, stort som en liten gris och som bakas i vedugn efter traditionellt recept är min favorit och när man köper en tjock skiva av det är det som en normalstor limpa! Liten kaka får jag oftast i handen som

Senast aktiv - från Rethimno, Kreta, Grekland
Det här med alla plastpåsar.....
torsdag 11 januari 2018 - Rethimno, Kreta, Grekland

När jag som svensk med miljötänk kom till Rethymnon i november 2017 blev jag närmast förskräckt över slöseriet med plastpåsar och plastkassar som man utan vidare fick i alla butiker. Jag hann tex inte protestera när kassörskan i matbutiken snabbt packade ner mina inköp i flera

Klostret Arsani
onsdag 10 januari 2018 - Rethimno, Kreta, Grekland

Vi tog Kyrianabussen och hoppade av i byn Loutri för att vandra vidare till klostret Arsani, det är ca tre km. vandring. Vackra vyer och längs vägen ser man olivlundar som sägs vara bland de äldsta på Kreta. Och skällande hundar förstås! Klostret Arsani grundades någon gång på

Vad är det som händer?
tisdag 9 januari 2018 - Rethimno, Kreta, Grekland

Det är någonting på gång nedanför vår terass! Våtdräkt, viktbälte, snorkel och harpun. Undrar om det är bläckfisk han är ute efter? Såg liknande för två år sedan på stenstranden väst om fortet. Den killen hade fått bläckfisk på harpun och han gned ren bläckfisken i sanden. Nu

Senast aktiv - från Rethimno, Kreta, Grekland
En må-bra-resa till Kreta!

En må-bra-resa till Kreta!

7 november 2017 - 31 december 2018

Okänt slutdatum! Vi reser från Juniskär. till Rethymnon Kreta.

Peta på Kreta

Peta på Kreta

19 september 2017 - 27 september 2017

Vanlig semester på Kreta med sambo och vänner.

Cretanniversary

Cretanniversary

9 oktober 2016 - 16 oktober 2016

My mother's anniversary under the Mediterranean sun

2015-10 Kreta, Grekland

2015-10 Kreta, Grekland

16 oktober 2015 - 24 oktober 2015

En veckas solresa till [link url=http://www.apollo.se/resor/europa/grekland/kreta/rethymnon-kust/hotell/akti-chara]Rethymnonkusten [/link]

kreta

kreta

7 augusti 2015 - 14 augusti 2015

Sol och bad med goda vänner

Kreta

Kreta

4 oktober 2013 - 13 oktober 2013

En välbehövlig semester.

Rethymnon, Greece

Rethymnon, Greece

27 april 2013 - 15 november 2013

Reseledare i ett team på 21 personer på underbara Kreta!

Kreta-Rethymnon 2012

Kreta-Rethymnon 2012

26 augusti 2012 - 2 september 2012

Vi har åkt till Kreta med barnen för andra gången. Det är första gången utan svärföräldrarna, och än sålänge har det gått riktigt bra.

Archelon Kreta

Archelon Kreta

1 juli 2012 - 29 juli 2012

Rethymno Mare (Kreta)

Rethymno Mare (Kreta)

26 april 2012 - 7 juli 2012

Fått jobb på hotellet Rethymno Mare på Kreta som Animator (dvs aktivitetsledare)

Sofia Henriksson
Bubbelfian