Familjeresa till Kreta

Familjeresa till Kreta

2 juni 2016 - 9 juni 2016

Vi är fyra vuxna och två barn som åker till Kreta. Vi skall fira, ha det skoj och bara må bra! En mycket speciell upptäckande resa!

Vårsegling 2016

Vårsegling 2016

26 mars 2016 - 5 juni 2016

Planerad segling från Kalamata via Kreta, Rhodos, Småsöarna runt Dodekaneserna till Leros för sommaruppläggning

Kreta, Agia Marina (GR).

Kreta, Agia Marina (GR).

16 juni 2016 - 23 juni 2016

Agia marina, Atlantica caldera village. Jag, Lotta, Sebbe och Aaron.

Kryssning Jorden runt.

Kryssning Jorden runt.

5 januari 2016 - 23 april 2016

Flyg till Milano, övernattning. Bil till Savona där vi går ombord på Costa Luminosa. Vår kryssning går först till Marseille, Barcelona,Lanzarote och Kap Verde. Vi korsar Atlanten och följer sedan Sydamerikas östra kust från Recife till "Hornet". Vi går iland på totalt 8 ställen utmed kusten. Vi följer sedan Chiles kust norrut, går iland på 4 olika ställen. Sedan går vi till Påskön där vi stannar i 2 dagar. Sällskapsöarna kommer vi till efter 4 dygn till havs. Fyra olika öriken besöker vi där under 8 dygn. Nya Zealand och Australien står sedan på tur, besök i 3 städer. Sju dygn till havs, Indiska Oceanen, sedan kommer vi till Sri Lanka och därefter väntar Indien. Vi fortsätter sedan till Förenade Arabemiraten, Petra i Jordanien, Suezkanalen och tillbaka till Medelhavet. Vi besöker Kreta och Sicilien samt Citavecchia (med utflykt till Rom). I Savona sluts cirkeln.

2015-10 Kreta, Grekland

2015-10 Kreta, Grekland

16 oktober 2015 - 24 oktober 2015

En veckas solresa till [link url=http://www.apollo.se/resor/europa/grekland/kreta/rethymnon-kust/hotell/akti-chara]Rethymnonkusten [/link]

Peloponnesos okt.2015

Peloponnesos okt.2015

3 oktober 2015 - 10 oktober 2015

Är nu i startgroparna för ännu en segling i vackra Grekland.4 i gänget åkte ner förra löärdagen den 26 oktober och har öluffat från Santorinitill Ios och Paros. Idag sitter dom nog på båt hela dagen för transport till Pireus, där de ska checka in på en Bavaria 40 som vi ska umgås med en vecka.Vi var 3 som skulle flyga ner imorgon, men tyvärr blev Harriet och Torgny dunderförkylda och fick boka av i sista stund.Jättetråkigt.

kreta

kreta

7 augusti 2015 - 14 augusti 2015

Sol och bad med goda vänner

På flykt från mörker och kyla

På flykt från mörker och kyla

18 oktober 2014 - 1 december 2014

Oktober- och novembermörkret är inte nyttigt, det tär på såväl kropp som själ. När man då hyfsat pigg och kry uppnått den magiska pensionsåldern, finns inga skäl i världen att stanna kvar i norra Norrlands kustland under vinterhalvåret! Vi gör som Snusmumriken, vi tar med oss det allra nödvändigaste och drar till varmare trakter då sommarvattnet i stugan stängs av.

Brukarassistans reser igen - 2014

Brukarassistans reser igen - 2014