Thessaloníki

gracious Greece
torsdag 7 juli 2016 - Thessaloníki, Makedonia Thraki, Grekland

The final country had in fact become a last-minute addition as the original idea was to end the journey in Istanbul. But with the unrest in Turkey, Thessaloniki in mainland Greece was chosen instead, or rather a campsite in a rural area some distance away. Our group moved to a bungalow and the new

Sanna Wiklund
charis i East Europe Expedition
Senast aktiv - från Vasa, Finland
Albanien till Turkiet 4
söndag 10 april 2016 - Thessaloníki, Makedonia Thraki, Grekland

Hej! Vi lämnade den fina staden Ohrid, Att 90% av befolkningen där lever av turism märks. Staden är väldigt fint iordninggjord och turistvänlig, även om det just nu inte var så mycket turister. Husen här är större, mer rejäla och annorlunda i jämförelse med Albanien. Annars är det

Kalamata i strålande försommarväder
måndag 4 april 2016 - Thessaloníki, Makedonia Thraki, Grekland

Har varit här en dryg vecka. Allt sig likt. Anna och Björn som vi bekantade oss med i november, är också här på minisemester. Trevlig gemensam middag och en del bryggsnack. Första 4 dagarna på land, fixade med bottenmålning och förbättring av en del skavsår i lacken. En del projekt

feliciasegling i Vårsegling 2016
Från Orei till Thessaloniki
måndag 21 september 2015 - Thessaloníki, Makedonia Thraki, Grekland

Fullkomligt obegripligt! Resan jag startade med bilresan till Meteora ,och som ni fått första resebrevet från, finns inte kvar i Resdagboken, istället har mitt senaste inlägg kopplats till en avslutad vårsegling, och foton går inte att ladda ner! Jag börjar verkligen tröttna på

feliciasegling i Höstsegling 2015
Längs Grekiska Macedoniens kust
söndag 20 september 2015 - Thessaloníki, Makedonia Thraki, Grekland

Thessaloniki20 September Hej igen. En dryg vecka har gått och vi har installerat oss i Felicia. Tar oss sakta norrut vi ”Semesterparadiset” Skiathos till Makedoniens kust. Ingen vind. Motorerar förbi ett vilt och ganska öde landskap ,som så småningom erbjuder små fiskehamnar för

feliciasegling i Vårsegling 2015
Hejsan!
onsdag 17 september 2014 - Thessaloníki, Makedonia Thraki, Grekland

Hej på er, Idag gick jag upp 7:30 efter nära 8 timmars sömn. Det var länge sen. Dock verkar förkylningen hänga kvar och snuvan har vart ganska jobbig av och till men lite hosta och huvudvärk. Men annars mår jag bra. Det har resulterat att mest sitta stilla i kupén istället för hänga ut

Daniel Majd
mr majd i Höstresa 2014
Senast aktiv - från Elmshorn, Schleswig-Holstein, Tyskland
En kväll och natt i Thessaloniki?
tisdag 9 juli 2013 - Thessaloníki, Makedonia Thraki, Grekland

Gårdagen bjöd på säsongens första dopp och det blev i havet. Riktigt skönt var det och som vanligt känns det som att man bor på fel breddgrad i vanliga fall. Stranden var också en plats för ovanligt många försäljare. Mina tappra försök att kommunicera med dessa gick dock mindre bra.

Vilse igen... i knarkvarteren
onsdag 15 september 2010 - Thessaloníki, Makedonia Thraki, Grekland

Ja som titeln så fint avslöjar så har vi ytteligare en gång gått vilse, denna gång i totalt fel kvarter av Aten. Jag och Sofie var ute och gick som vanligt, vi gick och gick och gick tills vi upptäckte att det satt folk på gatorna som satt och knarkade och även folk som sålde knark. Detta

Sol,bad och storstad!
tisdag 10 augusti 2010 - Thessaloníki, Makedonia Thraki, Grekland

Hejhej! Nu sitter vi här vid varsin dator i Thessaloniki(eller Thessamelieki som vi kallar det) det är 35-40 grader ute och man kan omöjligt dricka lika mycket vatten som man svettas ut. Vi har nog bott i ett ganska slummigt område här i thessanloniki, (grannar med bl.a. två

Amelie Holmquist
eilemA i Medelhavskusten med tåg!
Senast aktiv - från Piteå, Norrbottens län, Sverige
Härliga Thessan.
söndag 18 juli 2010 - Thessaloníki, Makedonia Thraki, Grekland

Wooooooooooohooooooo! Visst funkade det bra att ta sig till Thessaloniki! Vädret var gør-gøtt – 38° strålande solspett rätt upp i Mumindalen! Det var aningens besvärligt att knalla omkring i stan under dagens varmaste timmar men vi lyckades se en hel del trots hettan. På toppen av staden

East Europe Expedition

East Europe Expedition

16 juni 2016 - 9 juli 2016

From the Baltic via the Black to the Mediterranean Sea - the Eastern fringe of Europe awaits!

Vårsegling 2016

Vårsegling 2016

26 mars 2016 - 5 juni 2016

Planerad segling från Kalamata via Kreta, Rhodos, Småsöarna runt Dodekaneserna till Leros för sommaruppläggning

Albanien, Makedonien via Grekland till Turkiet

Albanien, Makedonien via Grekland till Turkiet

5 april 2016 - 14 april 2016

En resa med Albatros till Albanien, Makedonien via Grekland till Turkiet.

Höstsegling 2015

Höstsegling 2015

11 september 2015 - 14 november 2015

Segling från Orei på norra Evia via Thessaloniki i norr till Kalamata i söder

Vårsegling 2015

Vårsegling 2015

13 april 2015 - 22 juni 2015

Åter norrut via den Grekiska sidan av kusten mot Turkiet- med ett avslutande återseende av Marmarasjön och Yalova

Höstresa 2014

Höstresa 2014

5 september 2014 - 24 september 2014

Även denna resa blir med tåg, som vanligt. Dock blir det längre bort än tidigare och avslut på stora tågmässan Innotrans i Berlin.

Tågluff light Europa (2013)

Tågluff light Europa (2013)

6 juli 2013 - 19 juli 2013

En hyfsat öppen historia. Resan utgår från Aten och slutar i Sverige. Vägen dit? Ja, det finns en liten plan och sedan ser vi väl om den går i lås.

Tågluff till Grkland med Sofie

Tågluff till Grkland med Sofie

1 september 2010 - 30 september 2010

Snart bär det äntligen av till Grekland efter många månaders väntan. här på resdagboken kan ni följa min och Sofies resa genom Danmark, Tyskland, Frankrike, Italien och till slut Grekland. en månads resande är planerad. Håll er uppdaterade om vad som händer. /Marie

Medelhavskusten med tåg!

Medelhavskusten med tåg!

3 augusti 2010 - 30 augusti 2010

Jag och min kära vän Therese tågluffar genom delar av Europa. Vi startar i Turkiet och avslutar i Portugal.

Tågluff 2k10!

Tågluff 2k10!

30 juni 2010 - 31 juli 2010

Astrid och Elin gör Östeuropa osäkert!

Kostas Sidiropoulos
olympic