Peloponnisos Dytiki Ellada ke Ionio

Sista dagen...

160820Efter frukost packade vi och tog oss till flygplatsen och checkade in....efter kaos :)Efter en mysig flygresa landade vi på kastrup....bruna och fina :) Efter att Kaj hämtat oss och lite artighets prat....körde vi hem till Deniz och Malin så jag kunde pussa på mitt lilla barnbarn :)

Sköldpaddor...

160819Efter en tidig frukost körde vi in till Argostoli för att titta på sköldpaddorna...stora och fina :) Vi besökte en fyr som låg längst ut på udden och en bakväg tillbaka. Denna dagen solade vi på en strand nära hotellet....och nära flygplatsen, Ammes beach. Kändes som att planen

Skala...

160818Denna dag kör vi längs sydkusten efter att vi avnjutit vår frukost, ut till Skala beach. Där hittar vi solstolar som vi solar på i några timmar innan vi ser oss om i Scala med shopping, bikini och converse inhandlas....och glass :)På väg tillbaka togs fina foton och middag på

En underbar dag....Aylinns dag

160817 På morgonen fick jag reda på att jag blivit farmor till en liten flicka. Underbar känsla :)Efter frukosten blir det en bilfärd till Myrtos, den kändaste stranden på ön, vita stenar, varmt och MILJONER getingar gör att vi ger upp efter en liten stund och tar oss tillbaka till bilen

En mindre bra dag...

160816Mysig tidig frukost innan vi lägger oss vi poolen och njuter några timmar :) När vi tröttnat på detta tar vi oss till en strand, Platons Gialos, som ska vara bra...och den var fin....men vi har inga bra minnen därifrån eftersom en tant från England tog sin sista suck i vattenbrynet

Ännu en dag.....

160815Efter frukost började vi vår utflykt :) Första stoppet var ett kloster, St Gerasimos, som just denna dagen var hans dag....och ja...han fanns kvar. Vi stod i en kö för att titta på de mumifierade resterna av honom....när vi upptäckte att det var öppet in till honom och hans

Äventyr...

160814Efter denna dagens frukost solade vi vid poolen och badade. På em kör vi in till Argstoli och promenerar, tänder ljus för dem som fattas oss, vi shoppar...så klart och middag intages och mer utflykter i närområdet görs. Vi kör så långt ut vi an komma och sedan kör vi över till

Senast aktiv - från Malmö, Skåne län, Sverige
Regn, regn och mer regn...

Idag har det varit en rätt trist dag för våra små trollungar eftersom det regnat mest hela dagen. Vi har promenerat och handlat i det lokala centrumet, badat "hemma" i badkaret, ätit god lunch och middag samt tränat på att gå utan stöd fram och tillbaka i en lång korridor utanför vårt

Korfu stad / Kerkyra

I dag tog vi hotellets buss till stan och spenderade en halvdag inne i gamla stan bland små gränder,försäljare och turistpryttel. Mulet väder vilket ändå passade oss bra med tanke på trollen. De skötte sig bra på i princip hela turen. Man blir lite handikappad med tvillingvagn men det

Kontókali Bay

Nu är vi på plats på Korfu och vårt hotell kontókali Bay. För att vara trollens första flygresa tycker jag det gick över förväntan, även fast de inte sov något på flyget och följaktligen blev griniga och supertrötta innan landning. Hotellet och omgivningen är lugn och trevlig och

Mot Kefalonia :)

Mot Kefalonia :)

13 augusti 2016 - 20 augusti 2016

En restresa till Grekland :)

En vecka på Korfu

En vecka på Korfu

16 maj 2016 - 23 maj 2016

Barnens första flygresa och vår första charter på evigheter. Återstår att se hur många nya gråa hår vi kommer hem med...

Kustskepparintyget o seglarintyg i grekiska övärlden

Kustskepparintyget o seglarintyg i grekiska övärlden

7 maj 2016 - 14 maj 2016

Min sambo Mia, jag o Anders en kompis från segelsällskapet fick tips om ett företag som heter Améus marine som hyr båtar som kursbåt i Grekland där man kan läsa diverse NFB-kurser(Nämnden för båtliv) som t.ex. Förarintyget för fritidsbåt, Kustskepparintyget, Vhf-certifikat samt Seglarintyg o vart sugna på att ta seglarintygen samt att kompisen vill ta kustskepparen. Båten vi skall använda oss av är en 53fots(16,06m) Jeanneau Sun Odyssey 53 med namn S/Y Hope som hyrs av Navigare Yachting.

Höstsegling 2015

Höstsegling 2015

11 september 2015 - 14 november 2015

Segling från Orei på norra Evia via Thessaloniki i norr till Kalamata i söder

33. Grekland på 4 hjul

33. Grekland på 4 hjul

2 september 2015 - 16 september 2015

Så är det dax igen, denna gång blir Tiina med, hon har ju blivit pensionär. Diskussionens vågor gick höga, hon ville ö-luffa (man hamnar på många turistorter), jag ville bila runt långt bort från alla turister. Det blev ett demokratiskt mix. Flyg till Aten, hämta hyrbil, köra 3 timmar till första övernattningen, sedan vet vi inte mer än att vi skall ut på några öar ett par dagar. Dessvärre blir det bara 14 dagar denna gång.

På flykt från mörker och kyla

På flykt från mörker och kyla

18 oktober 2014 - 1 december 2014

Oktober- och novembermörkret är inte nyttigt, det tär på såväl kropp som själ. När man då hyfsat pigg och kry uppnått den magiska pensionsåldern, finns inga skäl i världen att stanna kvar i norra Norrlands kustland under vinterhalvåret! Vi gör som Snusmumriken, vi tar med oss det allra nödvändigaste och drar till varmare trakter då sommarvattnet i stugan stängs av.

Zakynthos

Zakynthos

10 september 2013 - 17 september 2013

Från Chania till Kythera, Elafonisos, Kalamata

Från Chania till Kythera, Elafonisos, Kalamata

28 augusti 2013 - 14 september 2013

Nu blir det Grekland igen.... Vi börjar med några nätter i Kalathas, Kreta och på lördag tar vi en färja från Kissamos till en ö som heter Kythira. Där ska vi bo i 4 nätter och sen blir det båt igen till Elafonisos via Neapoli Vion. Den ön ligger längst ner på den 3:e spenan på Poleponnessos. När vi har varit där i fyra dagar så är det 3 dar obokat, men dom sista 3 dagarna är bokade väster om Kalamata på ett strandresort. Vi flyger hem från Kalamata över Stockholm till Landvetter och kommer hem den 14:e september.....

Kryssning i Adriatiska havet

Kryssning i Adriatiska havet

5 oktober 2013 - 12 oktober 2013

Ännu en kryssning, denna gång startar vi i Venedig. Vi kommer i tur och ordning att angöra Dubrovnik i Kroatien, Korfu, Santorini, Aten samt Katakolon i Grekland.

Corfu, Peloponnisos Dytiki Ellada ke Ionio, Grekland
147