Grekland

Vandring och avkoppling
måndag 8 oktober 2018 - Chania, Kreta, Grekland

I går reste vi till Kolimbari, där Bittan och Margareta vandrade uppe i bergen. En tur som skulle vara 12 km, men blev över 20 på grund av bristande utmärkning, hinder i naturen och svårtolkad karta. Utmattade men glada kom de tillbaka ner till byn. Där hade Owe och jag tillbringat tiden med

Fina fisken
lördag 6 oktober 2018 - Chania, Kreta, Grekland

Owe och jag gick ut på stan och köpte kabel så att det går att ladda ner bilder från kameran - så nu kommer det troligen fler.Bittan och Margareta tog långpromenad och köpte fina portionsfiskar till middan.På eftermiddagen fick vi lära oss mycket om viner från Kreta och prova både vita

PÅ PLATS I VÄRMEN
torsdag 4 oktober 2018 - Chania, Kreta, Grekland

Landade i går kväll i Chania och mötte värmen.Har i dag gjort stan och acklimatiserat oss.Har problem med bildinläggning - så det kommer förhoppningsvis fler senare.

Samos Kokkari
lördag 1 september 2018 - Kokkari, Egeo, Grekland

Vi bodde på hotell Archangelos. Ett litet hotell med 22 rum. Mottagandet vid hotellet var något utöver det vanliga. Vi fick öl eller vin vid ankomsten. På rummet fanns en flaska vin, frukt, kakor, blommor.Varje morgon fick vi färskt bröd på dörren. En mycket trevlig ort för vuxna.

Kjell Och Pia Näslund
sjobo i Samos Kokkari
Senast aktiv - från Ljusdal, Gävleborgs län, Sverige
Archangelos
lördag 28 juli 2018 - Unnamed Road, Grekland

Archangelos Årets första ankring blev självklart favoritviken Archangelos där man vaknar av getklockorna på morgonen och simmar i det kristallklara vattnet, tidigt på morgonen utan meltemi lika stilla som en insjö. Ankringsplatsen har blivit populär, kostar inget, restaurang vid behov,

Sy Marieke Iii
MariekeIII i Grekland
Senast aktiv - från Hörby, Skåne län, Sverige
Sista dagarna (5,6,7)
torsdag 12 juli 2018 - Kalimnos, Egeo, Grekland

Dag 5Även idag hade vi sovmorgon och sov nästan till nio. Vi hade bestämt tid till kl 10. Då möttes vi nedan för oss för en tur mot Pirate Bay. Vi kom dit ganska tidigt och restaurangerna hade precis vaknat till liv. Vi hängde här ett par timmar med sol och bad och sedermera lunch innan vi

zveg
Zveg i Kalymnos round 2
Senast aktiv - från Fort-de-France Bay, Martinique
Sista dagen på milos
torsdag 12 juli 2018 - Adamantas, Grekland

Sista heldagen på Milos hyrde vi en moppe. Vi gick till apollonas där de skulle vara bäst men de hade inga kvar. Så vi gick till firman tvärs över som hette acs. Här möttes vi av en kille som inte hade alla hästarna hemma. Det visade sig att han var ny på jobbet, men hallå!?3 gånger

Dag 4
måndag 9 juli 2018 - Kalimnos, Egeo, Grekland

Dag 4Vilodag. Vi sov som stockar till strax efter nio. Vi tänkte ta en liten moppetur för att se ön och så blev det. Vi kördemot klipporna men passerade dem och körde upp över ön till andra sidan till en liten hamnby som hette Rina. När vi kom dit så var där 3 restauranger längst in i

zveg
Zveg i Kalymnos round 2
Senast aktiv - från Fort-de-France Bay, Martinique
Segeltur runt Milos
tisdag 10 juli 2018 - Adamantas, Grekland

Tisdagen kom och vi hade bokat en tur med segelbåt runt milos. Thalassitra hette den. Helt klart den bästa båtturen på Milos. Vi åkte först förbi Tripidis och plaka och under hela färden fick vi höra pirathistorier. Det första stället vi stannade vid var en grotta som man kunde simma in

Mot Milos
måndag 9 juli 2018 - Plaka, Egeo, Grekland

Färden över till Milos var något rörig; båten var 45 min sen och vi visste inte om den ens skulle komma. Ingen att fråga fanns heller. På vår biljett stod seajet2 och  på båten som kom stod det superjet.. matrosen kollade knappt på biljetten och allt var huller om buller. Vi hittade