Guam

Två ofrivilliga stopp på vägen
onsdag 22 april 2015 - Yona, Guam

Vi anlände till Manila igår eftermiddag för att flyga vidare mot Palau senare på kvällen. Strax innan utsatt avgångstid fick vi veta att planet hade tekniska problem och att vi skulle få tillbringa natten på hotell. Problemet var att de inte hittade tillräckligt med hotell rum för alla

Jari Och Eva-Helen Oinas

Mikael Tärnström
MickeTarnan i Asien 2011-2012
som en nyutsprungen ros
onsdag 19 oktober 2011 - Yona, Guam

har nu vaknat till efter ett par muggar kaffe. Har haft en underbar natt pa Guams flyplats, 5 timmar pa en stenhard tradbank, for att nu upptacka att det fanns lite mobler med stoppade kuddar en trappa upp. Men jag lyckades somna, koma - tuppade av pa banken. Efter att ha varit vaken ca 30 timmar i

Anders Karlsson
mobydick i gysingebon flyttar downunder
Senast aktiv - från Seoul, Sydkorea
Guam runt
tisdag 19 juli 2011 - Yona, Guam

Nu har vi varit på guidad ötur med Chris. Vi har sett Two lovers point, en klippa på andra sidan Tumon Bay från Hilton. Historien är att en spansk sjökapten ville gifta sig med en Chamorrohövdings dotter men det ville inte hon för hon var kär i en chamorropojke. När den spanske

Bo Holmstedt
bossesresa i Äntligen ett varv till!
Hafa Adai
söndag 17 juli 2011 - Yona, Guam

Vi flög i åtta timmar från Honolulu och landade 28 timmar senare så nu är vi före i tiden, solklart? Where America´s day begins, heter det här på ön Guam eller Guahan som ursprungsbefolkningen Chamorrosarna har bestämt att den heter. Guam är ett amerikanskt territorium så Obama är

Bo Holmstedt
bossesresa i Äntligen ett varv till!
Ode to a Peaceful Sea
onsdag 20 februari 2008 - Hagåtña, Guam

Ode to a peaceful sea Location: Guam Vi narmar oss Hong Kong dag for dag, 9 dagar och 5 destinationer kvar. Den har etappen som vi gor nu ar Honolulu, Hawaii till Hong Kong och tar 23 dagar. All tar bara bra med mig, ar inne i rutinen nu som alla andra och man tanker knappt pa hur mycket man

Mikaela Nicolausson
miiko i The Silver Sea Dream
Senast aktiv - från London, England, Storbritannien
Merry X-mas.
måndag 24 december 2007 - Hagåtña, Guam

Hi there everyone. I wish I could send you all a private Christmas e-mail, but that would be expensive in an internet cafe, so I hope this will please you for now. It's Christmas for me today (24th) and I've spent it in Pizza Hut for the dinner, on a diving boat for lunch and on the beach in

Här kommer en sista uppdatering innan hemresa.
tisdag 22 maj 2007 - Hagåtña, Guam

Hej, Det var länge sedan jag skrev, det betyder inte att jag inte tänker på er, utan bara att jag inte tycker att jag har haft något direkt att skriva om + att latmasken slagit till. Vi kom i söndags hem från Saipan, efter 5 fantastiska dagar på ett Tropiskt miniGotland, en helt underbar

Pia Ahlgren
piaahl i Sydkorea
Senast aktiv - från Seoul, Sydkorea
Gott och Blandat
måndag 28 maj 2007 - Hagåtña, Guam

Hej allesammans! Det var länge sedan jag skrev men det har hänt mycket. Fun Run Vi har sprungit Fun Run. Fun Run är 5 km lång och det var Ellen, jag, mamma, pappa, Rebecca och Anna som sprang. Forspaddling Förrförrförra helgen (samma helg som vi sprang) så forspaddlade vi. Vi åkte 7 på

Maya Ahlgren
mayaahlgren i Korea
Saipan resan
måndag 28 maj 2007 - Hagåtña, Guam

Hej allesammans!! Nu har det gått några veckor sen jag skrev och jag ska försöka skriva en sammanfatting. I veckan innan förr förra vecka fick jag ett brev om att jag fick gå med i en klubb National Junior Honor Society som är det ”finaste” man kan bli medlem i Amerikanska skolor. Jag

Ellen Ahlgren
Elkozza i Korea
Filippinerna och Palau

Filippinerna och Palau

11 april 2015 - 29 april 2015

Vi börjar med 2 nätter i Hongkong. Därefter blir det dykning i Filippinerna och Palau, ett nytt land för oss.

gysingebon flyttar downunder

gysingebon flyttar downunder

17 oktober 2011 - 31 december 2015

Asien 2011-2012

Asien 2011-2012

9 oktober 2011 - 29 maj 2012

Dra iväg till värmen än en gång. Dykning, segling och god mat och goda vänner väntar.

Äntligen ett varv till!

Äntligen ett varv till!

9 juli 2011 - 6 augusti 2011

Slappa, shoppa, dyka, läsa och mysa

The Silver Sea Dream

The Silver Sea Dream

12 januari 2008 - 21 juni 2008

[i]living/working/experiencing the dream onboard silver shadow[/i]

Asia, Australia, The south Pacific, North American and The Caribbean

Asia, Australia, The south Pacific, North American and The Caribbean

20 december 2007 - 10 februari 2008

This will be the true traveling part. It's going to be me and my back pack. We will travel across three continents and many more beaches. Deserted islands and major metropolitan areas. If You wish to join me (and Elin) you are welcome to let me know when and where.

23 december 2006 - 25 juni 2007

Japan, Kina & Korea

Sydkorea

Sydkorea

22 december 2006 - 25 juni 2007

Sydkorea, Seoul med mera

22 december 2006 - 25 juni 2007

Nu går jag i skolan!!!!!

Japon

Japon