Guatemala City

Det blev inte som jag tänkt...
fredag 9 september 2016 - Guatemala City, Guatemala

Ja, nu är det äntligen klart - jag blir uppsagd sen igår, har tre månaders uppsägningstid men kommer nog tillbaka till Sverige om ca 2 veckor för att sen jobba med typ kontorssaker på distans/åka till Sthlm/bli sjukskriven (vilket jag finner svårt att tro kommer gå men KrF vill iaf att

Rädda världen - köp Fairtradebananer
måndag 27 juni 2016 - Guatemala City, Guatemala

Förra helgen skjöts en person ihjäl precis där vi bor, i korsningen mellan vår gata och nästa ungefär. Hon hette Brenda och hon körde sin bil längs med tredje avenyn efter att ha lämnat sin pappa på busstationen när hon blev stannad av en bil med mörklagda glasrutor. Därefter skjöts

Regnperiodens uppdateringar
måndag 20 juni 2016 - Guatemala City, Guatemala

Fun facts om att leva i en storstad i tropikerna; det regnar så mycket att det inte går att kolla på TV eller ens prata, för att inga ljud hörs över ljudet av regn mot takplattorna (men vi har en TV nu!). Det regnar in i matsalen, och rinner vatten genom routern (mina teknikkunskaper fick mig

Senast aktiv - från Guatemala City, Guatemala
Sjukskriven, omhändertagen och i planterartagen (lite intimt personligt)
tisdag 31 maj 2016 - Guatemala City, Guatemala

Jag noterade att jag den 19 april skrev att jag börjat få lite motgångar - hade jag kunnat se in i framtiden hade jag nog skrattat åt mig själv. Vristen som jag gjorde illa i Río Dulce fortsatte alltså att göra ont, jag fick till en fysioteraeut som skickade mig till en ny läkare, som

Senast aktiv - från Guatemala City, Guatemala
Eurovision och en längtan efter djungel
tisdag 17 maj 2016 - Guatemala City, Guatemala

Ja, jag skrev en uppdatering på Facebook för att berätta att jag fått en panikattack igen, samma som jag hade innan mina sjukskrivningar på mitt förra jobb. Denna gång har det inte särskilt mycket att göra med en hemsk arbetsmiljö (denna organisation på plats med alla olika länder och

Senast aktiv - från Guatemala City, Guatemala
Om att våga bada i en kolsvart flod
torsdag 5 maj 2016 - Guatemala City, Guatemala

Bada i floden, ännu ett exempel på fantastiska upplevelser som är läskiga men väl värda besväret. Det är natt, månen är halv och ger en massa ljus, min skugga där jag sitter på bryggan är tydlig, liksom trädens siluetter ,molnen som glider över himlen och vattnets väldigt blanka yta

Jamen vad GÖR jag då???
torsdag 21 april 2016 - Guatemala City, Guatemala

Det är en rätt bra fråga faktiskt. Jag menar, här sitter jag just nu i vårt hus som är en våning kök, garage och matsal, en våning kontor och en våning med terass och två sovrum som vi medföljare/observatörer delar på. Jag sitter vid ett bord på en stol som alltid sjunker ner så att

Djurlivet och så.
tisdag 19 april 2016 - Guatemala City, Guatemala

Jag tänkte att jag skulle berätta lite om omgivningarna jag arbetar i ute i fält, och lite mindre om just arbetet. Nog för att arbetet i sig är väldigt intressant och varierande, men jag tror att det blir ÄN intressantare om ni förstår och framför er kan se förutsättningarna. T.ex så

Motgångarna kommer tillslut
tisdag 19 april 2016 - Guatemala City, Guatemala

Ja, det har varit lite väl mycket motgångar och otur den senaste veckan, kan jag väl lugnt säga. Nu är jag ju hyfsat positiv och sådär men idag kände jag verkligen bara för att dra täcket över huvudet och somna om – om jag trodde att jag hade kunnat sova hade jag nog gjort just det.

Senast aktiv - från Guatemala City, Guatemala
Uppdateringen ni alla väntat på!
söndag 10 april 2016 - Guatemala City, Guatemala

Ja jag har till och med fått mejl av oroliga läsare som undrat om deras mejladress blivit fel eftersom de inte fått någon resedagbok? Frukta inte, ty jag har först varit tre veckor ute i fält med dålig tillgång till internet, och sedan en intensiv innevecka i huvudstaden med tre besök på

Medföljare i Guatemala

Medföljare i Guatemala

1 mars 2016 - 1 mars 2017

Då blev det tillbaka till spansktalande Centralamerika, och den typ av arbete som jag bestämde mig för att jag ville ha för ungefär femton år sedan, och sedan dess gjort allt jag funnit roligt då jag varit övertygad om att det skulle ta mig dit. Anställd av Kristna Fredsrörelsen som fredsobservatör kommer jag att bo och arbeta i Guatemala under tolv månader. Än en gång, bring it on...

Centralamerika

Centralamerika

15 april 2013 - 29 maj 2013

En rundresa på 6 veckor med sol, bad och massa äventyr i den norra delen av centralamerika. Vi passar även på att stanna till i Miami en vecka innan vi beger oss tillbaka till Sverige.

19 september 2012 - 13 december 2012

Till Guatemala jag far for att lara mig spanska och volontararbeta.

Guatemala 2012

Guatemala 2012

15 september 2012 - 8 oktober 2012

Inn i en tidsmaskin. Ut i 2009 og Antigua. Tilbake i Guatemala.

Latinamerika

Latinamerika

27 augusti 2012 - 25 september 2012

Efter en regning sommar utan semester bär det nu av till.........mera regn, centralamerika i regnperiod, men underbart med semester. Vi hörs!

21 april 2012 - 1 maj 2013

Arbete & utveckling

Centralamerika 2012

Centralamerika 2012

19 februari 2012 - 12 mars 2012

Centralamerika resa med start i Guatemala City och avslutas i San Jose, Costa Rica.

18 januari 2012 - 2 februari 2012

central amerika

central amerika

22 februari 2012 - 29 mars 2012

Tampa, Centralamerika och Sydamerika

Tampa, Centralamerika och Sydamerika

16 februari 2012 - 1 oktober 2012

Lära mig spanska. Äventyr. Lära mig Surfa. Djungel äventyr. Träffa människor. Och ha jävligt sköjj.

Christina G
tikena