Guernsey

Guernsey
fredag 13 juni 2014 - Guernsey

Tidig start igår med blicken ställd mot kanalöarna, vädretsmakter var inte riktigt på vår sida ingen vind och flera knop motström men skam den som ger sig. Vi satte kurs mot Guernsey och på med motorn högsta speta det gäller att följa sina planer "come hell or high water". Åtta timmar

Familjen Lidh&zeinetz
FamLidhZeinetz i TakingDixieHome
Senast aktiv - från Strängnäs, Södermanlands län, Sverige
Hälsning från Guernsey
lördag 26 maj 2012 - Saint Peter Port, Guernsey

Hej alla som följer vår resa! & Hello dear friends in Vannes, Idag har vi klarat av en av resans hittills största utmaningar! Vi (dvs Skeppar´n) har kört bil på Guernsey. Vänstertrafiken är ok. Den har vi träffat på tidigare på Shetland o Orkney, men kombinationen högerstyrd bil (med

Gunilla Olsson
Kvast-Hilda i Medelhavet
Senast aktiv - från Karlsborg, Västra Götalands län, Sverige
Philipsburg St Maarten
söndag 6 november 2011 - Saint Martin, Guernsey

Idag tog vi sovmorgon och åt en sen frukost innan vi packade ihop badväskan och gick iland. Hettan riktigt slog mot oss på kajen. Över trettto grader och uppvärmd betong gjorde att svetten pärlade i pannan på direkten. Det vsr rgrntligen gångavstånd in till stan och stranden, men i denna

Per-Kerstin-Sofia Lindholm
PerKerstin i Kryssning - Karibien
Senast aktiv - från Alcúdia, Balearerna, Spanien
Från Cherbourgh till Guernsy!
måndag 16 maj 2011 - Guernsey

Från Cherbourgh till Guernsey 2011-05-14 Tidigt lördag morgon lämnade vi Cherbourgh för att ta oss ut till en av de fina Engelska Kanalöarna – Guernsy och staden St Peter Port! En sträcka på 34 Dm. Vi fick även denna dag bra väder, även om vinden är kall och vi får klä på oss

Channel island
tisdag 14 december 2004 - Channel Islands, Guernsey

Magnus Amilon
No1Amilon i Kanal öarna
Senast aktiv - från Värmdö SV, Stockholms län, Sverige
Dag 13
lördag 25 september 2010 - Saint George's Esplanade, Saint Peter Port, Guernsey

Från Kanab åker vi vidare till St. George i Utah via Zion Canyon. I Zion är skillnaden att vi här är nere på botten av canyon och tittar upp på bergsmassiven, istället för att som tidigare varit uppe på höjderna och tittat ner i canyons, häftigt. I St. Gearge bor vi på Best Western

Första Skoldpadds spåret!
måndag 22 mars 2010 - Saint Martin, Guernsey

Jag vet att vi har varit väldigt dåliga på att skriva på resedagboken, men tiden går hur snabbt som helst och vi gör mest samma saker har nere sa det kanske inte finns sa mycket att skriva om. Vi mar fortfarande mycket bra och livet ar underbart. Sen jag skrev sist, sa har både jag och Erik

TakingDixieHome

TakingDixieHome

2 juni 2014 - 7 juli 2014

Dag och jag skall segla hem vår nyinköpta X-34 Yacht från Pornichet Frankrike till Saltsjöboo Sverige. Hoppfullt får vi sällskap av släkt och vänner del av vägen.

Kryssning - Karibien

Kryssning - Karibien

30 oktober 2011 - 13 november 2011

Så har Sara äntligen fått flygtillstånd så nu bär det iväg på kryssing i Karibien igen. Vi inleder med lite shopping och tidsaklimatisering innan själva kryssningen startat dem 2 november. Denna gången åker vi med Dawn. Turen blir som följer: Miami, Florida - Samaná, Dominican Republic - Tortola, British Virgin Islands - Philipsburg, St. Maarten - St. John`s, Antigua - Roseau, Dominica - Bridgetown, Barbados - Basseterre, St. Kitts - Miami, Florida Totalt 11 dagar med några dagar till havs också.

Kanal öarna

Kanal öarna

14 december 2004 - 14 december 2004

USA September 2010

USA September 2010

14 september 2010 - 5 oktober 2010

Äntligen, väntan har varit lång, men tiden har ändå rusat undan, på tisdag reser vi till USA på vår "once in a lifetime resa". 14/9 - 17/9 New York, NY, Flyg 17/9 - 18/9 Denver, Co, Flyg 18/9 - 19/9 Gunnison, Co, Bil 19/9 - 20/9 Durango, Co, Bil 20/9 - 21/9 Grand Canyon, Az, Bil 21/9 - 22/9 Page, Az, Bil 22/9 - 25/9 Kanan, Ut, Bil, hyr hus 25/9 - 26/9 St. George, Ut, Bil 26/9 - 28/9 Las Vegas, Na, Bil 28/9 - 1/10 Los Angeles, Ca, Bil 1/10 - 4/10 San Francisco, Ca, Bil Totalt 3 mycket spännande veckor.

La Vie mot Medelhavet!

La Vie mot Medelhavet!

27 juni 2010 - 31 augusti 2013

Vår segling mot Medelhavet - ett livsprojekt! Att "bit-för-bit" segla till Medelhavet, där vägen till målet gör vår resa värd!

St Eustatius

St Eustatius

10 januari 2010 - 1 januari 2013

Bosatta på en liten ö i Karibien (St Eustatius callad for Statia) i en obestämd tid framöver....

Medelhavet

Medelhavet

30 juli 2008 - 31 augusti 2012

Med Kvast-Hilda "utsidan" till Medelhavet via Svarta Havet, Donau, Main och Rhen till Holland och sedan en extrasväng till Bretagne