Honduras

West End, nyårsafton
söndag 31 december 2017 - Coxen Hole, Honduras

Torsdagen den 28/12Sista dagen av våran segeltur, och det känns skönt att få komma av båten. mMen det tar cirka en timme att komma tillbaks och innan vi åkte så stannade vi hos John och Debbies kompisar som bygger ett hus av lera i påsar. Huset var coolt och dom hade ingen elektricitet. Nu

IdaMarta i Familjen Kaos On Trip
Dykning
lördag 23 december 2017 - West Bay, Bahíaöarna, Honduras

Onsdagen den 20/12Idag mådde vi bra jag och David var laddade på att testa dykning för första gången. Vi var tvungna att ha lite teori för att lära sig ifall något skulle hända och kunna säkerhet. När vi skulle ta på oss västen med slangar, andningsregulatorer, tuben med luft och

IdaMarta i Familjen Kaos On Trip
Dykkultur
tisdag 7 november 2017 - Utila, Bahíaöarna, Honduras

Hola!Vi har tagit oss in i Honduras och är återigen i ett spansktalande land även om det inte märks här på Utila, en ö i ögruppen Bahíaöarna där engelskan härskar. Här på ön råder dykkultur det vill säga det turisterna kommer hit för är framförallt dykning och till viss del

mikals
MikalS i The here we go again TOUR
Senast aktiv - från Sörby, Gävle, Gävleborgs län, Sverige
19 - 27 nov
fredag 25 november 2016 - Honduras

19 novemberTidig morgon, lite molnigt och lagom varmt men fin utsikt från vår nya balkong.Forts 19 novVädret blir bättre och bättre och till slut idealiskt. Efter frukost, gym och bra föredrag om Key West och Ernest Hemingway gick vi iland för att främst åka tåget genom staden. Det var

Roatan
måndag 8 februari 2016 - Paradise Oceanic Hotel, Coxen Hole, Honduras

6 feb Tampa Mulet med regn hängande i luften. Återlämnar bilen med en lien skada på kofångaren. Tar en taxi till båten, Vision of the Sea. De första vi träffar på när vi stiger ombord är ett par från Sundsvall som varit ute i 14 dagar och är på väg hem. De berättar att det är

Per-Olov Ahlström
Pelle A i Västra Karibien
Senast aktiv - från Sundsvall
Panikångest i paradiset
måndag 8 februari 2016 - Copan Ruinas, Copán, Honduras

Vi har tagit oss till Antigua, via Guatemala Citys rusningstrafik.. Mysig stad, men inte så mycket att göra. En bra indianmarknad tippade över bägare till överdosering av ringar och örhängen. Får fokusera shoppingen på annat framöver. Börjat hoppa över frukosten ibland. För lika

Caroline Hammarström
kremelin i América Central y Cuba
Del 4
fredag 30 oktober 2015 - Copan Ruinas, Copán, Honduras

24 okt: Pacaya volcano hike. Bokade denna tur själva eftersom G Adventures inte längre får rekommendera denna tur pga en olyckshändelse. Vi reste med van i 1,5. Möttes av ett kaos av tiggare och hästar + män som ville sälja ridturer. Vi mötte upp vår spansktalande guide och började

Roatan Honduras
tisdag 28 oktober 2014 - Paradise Oceanic Hotel, Coxen Hole, Honduras

Denna morgon fann vi att vi har fått en ständig inbjudan till frukost och lunch i vip matsalen, så kan det vara när man är av samma nationalitet som kaptenen. Det var molnigt och såg mörkt ut när vi kom upp till frukost halv sju, ja så tidigt har man väl aldrig tidigare sett oss äta

Per-Kerstin-Sofia Lindholm
PerKerstin i Kryssning + USA
Senast aktiv - från Fort Lauderdale, Florida, USA
9. Guatemala - El Salvador
onsdag 16 april 2014 - Utila, Bahíaöarna, Honduras

Äntligen tillbaka på stranden, även om Monterricos vulkaniska sandstränder inte är resans finaste var det mycket efterlängtat strand- och poolhäng som väntade de kommande dagarna. Det blev lugna dagar i det som verkade vara guatemalarnas egna semesterparadis. En fiske-/valtur med garanterad

Jag älskar Sigtuna
söndag 9 februari 2014 - Copan Ruinas, Copán, Honduras

Efter 4 av 5 veckors resa i Centralamerika, passerat en hel bunke länder, kämpat mig fram genom kilometervis av MARKNADSSTÅND Å TINGELTANGEL, så älskar jag mitt Sigtuna mer och mer. Sigtuna är en turistmagnet, ja, men inte finns det några tingeltangel stånd här inte, underbart. Undrar

Leif Jonsson
lionkungen i 28. Centralamerika
Senast aktiv - från Sigtuna, Stockholms län, Sverige
Familjen Kaos On Trip

Familjen Kaos On Trip

30 november 2017 - 10 februari 2018

Hola! Jag ska åka med min familj på resa. Vi ska åka till Kalifornien, Honduras, Costa Rica och New York.

The here we go again TOUR

The here we go again TOUR

3 augusti 2017 - 22 december 2017

Atlantkryssning till Tampa i Florida och vidare till Mellanamerika

Atlantkryssning till Tampa i Florida och vidare till Mellanamerika

2 november 2016 - 27 november 2016

Flyg Arlanda - Rom. HollandAmerica-line Civitavecchia - Mallorca - Cartagena - Malaga - Funchal Madeira - 8 dagar över Atlanten - Tampa, Florida. Nästa kryssning - Key West - Honduras - Guatemala - Mexico - åter Tampa. Hyrbil Tampa - Fort Lauderdale Flyg Fort Lauderdale - Arlanda.

Västra Karibien

Västra Karibien

3 februari 2016 - 14 februari 2016

Det börjar närma sig till vårens resa. Vi startar med 3 nätter i Tampa på Floridas västkust. Därefter tar vi en Kryssning till Roatan i Honduras,Belize City i Belize Costa Maya i Mexico samt Cozumel i Mexico.

América Central y Cuba

América Central y Cuba

14 januari 2016 - 25 februari 2016

Äntligen är foten ur och jag ska göra Centralamerika. Kuba blir bonus. Ser fram emot turkosa vatten, fisk och skaldjur på tallriken, indiankultur, briljera med min spanska, djungel (med lite bävan), cigarrer och rom. Vad mer som bjuds får jag rapportera om eftersom.

Central America Journey

Central America Journey

13 oktober 2015 - 25 november 2015

Äventyrsresa Mexico-Costa Rica. 32 dagars tur med G Adventures. Surf 8 dgr i Santa Teresa.

Kryssning + USA

Kryssning + USA

25 oktober 2014 - 9 november 2014

Så var det höstlov och dags för lite semester. Resan inleds med en veckas kryssning söderut från Tampa till Honduras, Belize och Mexico.

Centralamerika-Panama till Mexico 2014

Centralamerika-Panama till Mexico 2014

15 januari 2014 - 19 februari 2014

Med Rosa Bussarna 50+ resa med buss från Panama City till Playa del Carmen i Mexico.

Centralamerikaresan

Centralamerikaresan

7 januari 2014 - 22 februari 2014

Nu drar vi mot djungel, vulkaner, ruiner, vatten och valhajar. Häng med, vetja!

28. Centralamerika

28. Centralamerika

15 januari 2014 - 19 februari 2014

Det blir en tur med Rosabussarna från Panama tll Mexico. Länder som vi skall passera: Panama Costa Rica, Nicaragua, Honduras,Guatemala, San Salvador, Belize, Mexico.

Daniel Stenman
Daniel9