Atlántida

Tela Karibiska havet
tisdag 26 februari 2013 - Tela, Atlántida, Honduras

Hej! Är nu vid Karibiska havet och har varit på tur idag till en nationalpark, där vi spanat vrålapor och såg dessutom giftspindel model större. Vi har snorklat i 28 gradigt vatten och luften är väl sådär 38 grader. I morgon skall vi ut och paddla kanot och spana på kajmaner. Våra

Tikal, El Remate, Antigua, El Zonte
torsdag 12 maj 2011 - La Ceiba, Atlántida, Honduras

Hola! Sedan sist har vi hunnit med nagra stopp bade i Guatemala och El Salvador och vi befinner oss nu i La Ceiba i Honduras. Har ska vi dock bara vara idag for att sedan aka ut till Utila som ar en o i narheten som ar kand for billiga och bra dyk. Efter Tulum, som vi skrev om i senaste inlagget,

Sara Larsson
saraojohanna i centralamerika
Senast aktiv - från Boquete, Panama
Antligen lite bilder!
tisdag 25 januari 2011 - La Ceiba, Atlántida, Honduras

Vi har nu lamnat Belize och befinner oss nu i Honduras! Imorn bar det av ut till Utila for mkt bad och dykning! Vi har ANTLIGEN laddat upp lite mer bilder! Bland annat mer vulkanbilder och bilder till det forra inlagget med Lago de Atitlan och Semuc Champey. Bilderna fran Tikal och Belize kommer

2011
söndag 2 januari 2011 - La Ceiba, Atlántida, Honduras

Gott nytt år alla där hemma! Hoppas att ni hade ett super bra nyår! Vi åkte till hotellet och badade och solade hela dagen, drack öl och drinkar.. senare åkte vi till några kompisar och åt nyårsmiddagen! Det var en ganska lugn nyår iår! Idag åkte vi tillbaka till hotellet för att

Oj va tiden gar
onsdag 29 december 2010 - La Ceiba, Atlántida, Honduras

Åh gud vad länge sedan det var vi skrev sist. Har hunnit hända mycket märker vi för vi vet inte var vi ska börja. Tar det från där vi slutade. Jaco visade sig vara den värsta stället i centralamerica. detta upptäckte vi så fort vi kom därifrån och ångrade oss eftersom vi stannat

Hannah Gustafsson
Hannahz i Lite där borta du vet
Senast aktiv - från Ao Nang, Krabi, Thailand
La ceiba
måndag 27 december 2010 - La Ceiba, Atlántida, Honduras

Hej hej! Det har hänt endel sen senast. Vi har firat jul (som kändes nästan som nyår då man väntaede på tolvslaget, sköt raketer ). Vi har varit o trääffat dannes gamla baseballkompisar, hälsade på i deras fina stora hus o var ute o festade på kvällen. Nu är vi i en kuststad som

FLY HOYT OG LAVT
måndag 4 oktober 2010 - La Ceiba, Atlántida, Honduras

Da er jeg kommet til Honduras, landet i San Pedro Sula i gaar formiddag kl11 lokal tid - naa henger jeg 8t etter dere der hjemme. Det var enklere aa fly ut av Houston enn aa komme seg inn. Etter aa ha orientert meg litt paa flyplassen fant jeg ut at jeg kunne vente noen timer til det kom en buss

Borgny Hjelen
CabraMontesa i MAYARIKETS HEMMELIGHETER
Senast aktiv - från Grimstad, Aust-Agder fylke, Norge
Den karibiska hettan slar till igen
torsdag 24 juni 2010 - La Ceiba, Atlántida, Honduras

Efter att vi vinkat av Tove pa bussen mot flygplatsen sa tog resandet ny fart mot Nicaragua. En langbuss och ett antal timmar senare sa var vi plotsligt i Granada, en fin men ack sa turistig liten stad. Vidare bar det mot Masaya som var betydligt mysigare, och full av artesania - hantverk. Alla

Update fran Honduras!
söndag 28 mars 2010 - La Ceiba, Atlántida, Honduras

Hej dar hemma! Nu har vi lamnat Belize och intagit Honduras istallet! Vi har haft det mycket, mycket bra i Belize och vi kunde inte vara mer nojda. Som bilderna bevisar sa finns det riktigt underbara platser att se. Men allt gott har ett slut, sa i fredags tog vi baten mot Honduras! Batresan var

Moa Hagström
moahenke i Centralamerika
Senast aktiv - från Bocas del Toro, Panama
Centralamerika

Centralamerika

8 februari 2013 - 11 mars 2013

Nu bär det iväg igen, denna gången åker vi själv först till Costa Rica och tar oss med buss upp till Nicaragua där vi går på en tur med Läs och Res. I tre veckor skall vi åka med dem genom Nicaragua, Guatemala, Belize och Hounduras.

centralamerika

6 december 2010 - 17 januari 2011

Lite där borta du vet

Lite där borta du vet

1 november 2010 - 1 april 2011

Från Mayaindianer till Pingviner och tillbaka!

Från Mayaindianer till Pingviner och tillbaka!

6 januari 2011 - 18 juni 2011

På knappt ett halvår ska vi ta oss från Guatemalas Mayaruiner i norr till världens ände - Eldslandet i södra Patagonien! Däremellan ska vi segla i Belize, dyka i Honduras, bestiga vulkaner i Nicaragua, surfa i Costa Rica, vandra på stranden i Panama, uppleva RIO-karnevalen i Brasilien, dansa Tango i Argentina, vandra i Patagoniens nationalparker, fjordluffa i Chile, besöka saltöken i Bolivia, vandra Inkaleden i Peru och paddla kajak i regnskogen i Equador och mycket mycket mer!å

MAYARIKETS HEMMELIGHETER

MAYARIKETS HEMMELIGHETER

1 oktober 2010 - 17 oktober 2010

Fra korallrev utenfor Honduras, via mayaruiner i Guatemalas jungel til arkitektur og Frida Kahlos kunst i Mexico; det må bli en ganske variert tur. Desde los arrecifes de coral en la Bahia de Honduras, por las ruinas mayas en la selva de Guatemala hasta el arte de Frida Kahlo y la arquitectura de la Ciudad de Mexico; eso sí será un viaje muy variado.

Mellanplanerat i Mellanamerika med många mellanladningar mera...

Mellanplanerat i Mellanamerika med många mellanladningar mera...

25 maj 2010 - 6 augusti 2010

En mellanstrukturerad resa som ska starta i Kingston, snabbstanna i Miami för att sedan hamna i Costa Rica och avslutas i Mexico City. Följeslagare blir min kära syster, den yngre som hänger med från Rastafariland till Miamai Beach till "do you know the way to san jose".. I san jose, Costa rica blir det skiftbyte och min reserutinerade ibland-bo ansluter. Från detta till hemresan från Mexico City kan i princip vad som helst hända.. Häng på!

Centralamerika och Kuba!

Centralamerika och Kuba!

6 januari 2010 - 3 april 2010

En härlig rundtripp runt i Centralamerika med avslutning på Kuba. Vi börjar i Costa rica, fortsätter sedan mot Nicaragua, därefter Honduras, Guatemala, Belize och Mexiko! Medresenärer: Paulina och Sara, mina españolas! =)

Vacaciones ala så länge pengarna räcker!

Vacaciones ala så länge pengarna räcker!

29 december 2009 - 1 juni 2010

Emmy and Andreas do america!! Startar med ett planerat pitstop i New York för ett fantastiskt avslut på 2009, där vankas det nyårs fest, NHL hockey och massa annat sweeeeet som The Big Apple har att erbjuda! Sedan fortsätter resan ner till varmare bräddgrader. 2010 börjar med en chillout tripp ner till Mexico för livsnjutning och avkoppling... och ja... vad mer behöver man?! Kommer ta oss genom centralamerika men hur var och när är inte bestämt .. det får tiden utvisa. Hoppas kunna uppdatera ofta med både text och bild.

Mikael Söderberg
MikalS