Copán

Panikångest i paradiset
måndag 8 februari 2016 - Copan Ruinas, Copán, Honduras

Vi har tagit oss till Antigua, via Guatemala Citys rusningstrafik.. Mysig stad, men inte så mycket att göra. En bra indianmarknad tippade över bägare till överdosering av ringar och örhängen. Får fokusera shoppingen på annat framöver. Börjat hoppa över frukosten ibland. För lika

Caroline Hammarström
kremelin i América Central y Cuba
Del 4
fredag 30 oktober 2015 - Copan Ruinas, Copán, Honduras

24 okt: Pacaya volcano hike. Bokade denna tur själva eftersom G Adventures inte längre får rekommendera denna tur pga en olyckshändelse. Vi reste med van i 1,5. Möttes av ett kaos av tiggare och hästar + män som ville sälja ridturer. Vi mötte upp vår spansktalande guide och började

Jag älskar Sigtuna
söndag 9 februari 2014 - Copan Ruinas, Copán, Honduras

Efter 4 av 5 veckors resa i Centralamerika, passerat en hel bunke länder, kämpat mig fram genom kilometervis av MARKNADSSTÅND Å TINGELTANGEL, så älskar jag mitt Sigtuna mer och mer. Sigtuna är en turistmagnet, ja, men inte finns det några tingeltangel stånd här inte, underbart. Undrar

Leif Jonsson
lionkungen i 28. Centralamerika
Senast aktiv - från Sigtuna, Stockholms län, Sverige
CA6
söndag 9 februari 2014 - Copan Ruinas, Copán, Honduras

Hej!  I Antigua var vi på ett kaffeplantage. Där såg vi hur de satt nya små plantor och lät dem växa tills det var dags att byta ut äldre buskar och ersätta med nya. Vi fick även lära oss hur de skördas för hand vilket de gör här. Vi fick även skörda en frukt själva och pressa ut

Rafting, Caye Cochinos och Copan - Maya Ruiner
måndag 11 mars 2013 - Copan Ruinas, Copán, Honduras

Jag och danskarna Rolf och Johannes tog baten over till fastlandet i onsdags. Till La Ceiba. De fortsatte mot Belize och jag blev upphamtad av hotellet jag hade bokat som ligger uppe i bergen i nationalparken Pico Bonito = fina toppen. Omradet heter Mosquitia och stracker sig fran La Ceiba i

Caroline Aronsson
CaoBao i Centralamerika
Vi rullar vidare
söndag 3 mars 2013 - Copan Ruinas, Copán, Honduras

Hej! Vi har det kallt! Valdigt kallt med centralamerikanska matt matt. Svensk sommarvarme. Vilket kanns som iskyla efter enormt varma Belize. Bilder borde vi lagga upp, men vi hanvisar till Malins Facebook dar hon lagger upp en del bilder. Har hunnit med tva natter i Guatemala och besoka magnifika

Pollemollebolle Arne-Johansson
PolleMolleBolle i Centralamerika
Senast aktiv - från Panama City, Panama
Maya
måndag 4 mars 2013 - Copan Ruinas, Copán, Honduras

Nu har vi lamnat sol och bad for djungel och utforska Maya, vi har varit i Tikal i Guatemala, en gammal stad dar det en gang bodde 200 000 personer. Det var haftigt att ga runt bland tempel och pyramider, vissa var fortfarande overvaxta med gras och trad, nu ar vi i hunduras och maya utforskningen

De sista dagarna i Nicaragua
tisdag 15 januari 2013 - Copan Ruinas, Copán, Honduras

Känslan att sätta sig på planet mot Managua från Corn Island var ofattbar, sådan befrielse att slippa ta båten tillbaka. Resan gick på ynka 90 minuter. Vårt nästa mål var Granada. Granada är en colonialstad vid Lago de Nicaragua, som byggdes upp av spanjorerna på 1500 talet.

Adios Costa Rica
måndag 7 januari 2013 - Copan Ruinas, Copán, Honduras

Ja då har vi lämnat Costa Rica och begett oss till Honduras, så jag tänker sammanfatta den sista tiden i Costa Rica. Vår tur i La Fortuna avslutade vi med att åka Canopy, man hänger i en sele på en vajer och åker bland trädtopparna i regnskogen...rätt högt upp med andra ord. Melvin fick

Helene Näslund
Firfod i USA & Centralamerika 2012/2013
Senast aktiv - från Belize City, Belize
Copan maya ruiner
lördag 3 mars 2012 - Copan Ruinas, Copán, Honduras

Frukost kl 7, jätteäcklig, sen iväg till nya Mayaruiner, valde bort guide den här gången utan vi gick runt för oss själva, vackert och mycket vackra fåglar framförallt stora färgglada papegojor. Vi tog en tuk-tuk tillbaka till byn och gick runt byn ett tag och åt lunch, jättemysig by

Caroline Näslund
cazis i central amerika
América Central y Cuba

América Central y Cuba

14 januari 2016 - 25 februari 2016

Äntligen är foten ur och jag ska göra Centralamerika. Kuba blir bonus. Ser fram emot turkosa vatten, fisk och skaldjur på tallriken, indiankultur, briljera med min spanska, djungel (med lite bävan), cigarrer och rom. Vad mer som bjuds får jag rapportera om eftersom.

Central America Journey

Central America Journey

13 oktober 2015 - 25 november 2015

Äventyrsresa Mexico-Costa Rica. 32 dagars tur med G Adventures. Surf 8 dgr i Santa Teresa.

Centralamerika-Panama till Mexico 2014

Centralamerika-Panama till Mexico 2014

15 januari 2014 - 19 februari 2014

Med Rosa Bussarna 50+ resa med buss från Panama City till Playa del Carmen i Mexico.

28. Centralamerika

28. Centralamerika

15 januari 2014 - 19 februari 2014

Det blir en tur med Rosabussarna från Panama tll Mexico. Länder som vi skall passera: Panama Costa Rica, Nicaragua, Honduras,Guatemala, San Salvador, Belize, Mexico.

20 februari 2013 - 13 april 2013

Rosa Bussarna genom hela Centralamerika!

Mexican train.. ehh.. bus

Mexican train.. ehh.. bus

22 februari 2013 - 29 mars 2013

USA & Centralamerika 2012/2013

USA & Centralamerika 2012/2013

1 december 2012 - 20 januari 2013

Vi började vår vistelse I USA med att besöka Orlando. Vi beskte 3st Disney parker, Blizzard beach ett vattenland med hur mycket roliga vattenrutschkanor som helst och allt annat kul man kan tänka sig som har med vatten att göra. Magic Kingdom vilket är Disneys orginalpark, denna uppfyllde tyvärr inte riktigt våra förväntningar. Animal Kingdom däremot var riktigt bra, häftigt att åka på ”Afrikasafari” i parken med mycket bra naturtrogna områden för djuren. Utöver detta så fanns det många bra åkatraktioner och Melvin älskade alla seriefigurer som gick runt i området. Vi var även på en musikal, Hitta Nemo, denna var superbra gjord med fin rekvisita, bra sång och skådespeleri.

Amanda på resandefot efter sig själv i Latin Amerika

Amanda på resandefot efter sig själv i Latin Amerika

28 november 2012 - 1 maj 2013

14 januari 2013 - 14 april 2013

Guatemala - Belize - Honduras - Nicaragua - Costa Rica - (Panama)

Centralamerika 2012

Centralamerika 2012

19 februari 2012 - 12 mars 2012

Centralamerika resa med start i Guatemala City och avslutas i San Jose, Costa Rica.

Lidstrom Lisa
Lisa3000