Storstad
tisdag 5 februari 2019 - Hongkong, Hongkong

20190201Landade i Hong Kong redan klockan 04.15 till en nästan tom flygplats! Snabbt ute men där fick vi vänta! Vår plan var att ta ett snabbtåg in mot stan. Det ”snabba tåget” började inte gå förrän 05.40 och biljett kan inte köpas förrän 20 minuter före, av nån underlig

kreja
Kreja i Global Tour
Senast aktiv - från Ko Chang, Trat, Thailand
Hong Kong 2
onsdag 19 december 2018 - Hongkong, Hongkong

Hej,Idag tänkte vi göra ett nytt försök att ta oss till Victoria Peak.  Vi skippade planen på att ta ”The Tram ” och istället tog vi en taxi direkt från piren på Hong Kong ön. Taxi och kollektivtrafik är faktiskt billigt och resan upp till toppen kostade bara 85 sek för oss fem. Det

Jonas Komstedt
familjenkomstedt i Asien 2018-2019
Senast aktiv - från Ao Nang, Krabi, Thailand
Högt och lågt i Hongkong igen....
fredag 7 december 2018 - Hongkong, Hongkong

Dagen börjar bra.......njaeeee.......inte riktigt........ Behöva stå i kö i 15 minuter för att komma in och käka frukost. Inte OK när man e duktigt kaffesugen.Nära vi ringde in några andra vikingar och tog över hotellet........ Inte värdigt ett 4-stjärnigt hotel i

Högt och lågt i Hongkong
torsdag 6 december 2018 - Hongkong

Efter fruk........ääääschhNååååå.......i alla fall.....Kort promenad till tunnelbanan som tar oss till Hongkong Island och stationen Admiralty. Kort promenad därifrån och vips så är vi framme vid the Peak Tram. En oooootroligt gammal......nåja, från 30 maj 1888 i alla fall. Känns

Hejdå Hanoi.....Hello Hongkong
onsdag 5 december 2018 - Hongkong, Hongkong

Dax att ta farväl av Hanoi. Efter frukost tar vi en sista promenad runt de gamla kvarteren. Stannar till vid ett café nere vid den lilla sjön för en sista fika med egg coffee.Fiket ligger vid en helt galen korsning som knyter ihop 6 vägar och där det i ena änden av korsningen ligger en

Senast aktiv - från Draget, Hallands län, Sverige
Wow - vilken stad - Hongkong!
söndag 9 oktober 2016 - Hongkong

Under några intensiva dagar besökte vi Hongkong tillsammans med Mats o Berith. Wow, vilken stad! Så många höghus på så liten yta! Enormt stora shopping-centers där vi absolut inte hade råd att shoppa. Men titta är gratis! Så klart provade vi att åka HongKong Tramways, Ding-Ding.Vi bodde

Gun-Britt Maulin
casamaulin i Hongkong
Senast aktiv - från Franschhoek, Västra Kapprovinsen, Sydafrika
12 timmarsflyg
söndag 25 november 2018 - Hongkong

Klockan ringde kl 06:00 lördag morgon.Taxi till tågstationen, tåg 07:12 till Kastrup Köpenhamn.Flyg 12:50 till London.Flyg 18:50 till Hong Kong. Jävligt långt flyg.Hann klippa 2,5 film och en podd, sova lite, rätt bra flygplansmat. Första gången vi flyger med Cathay Pacific. Såg

Dag 4 - Hong Kong
onsdag 21 november 2018 - Hongkong, Hongkong

Firar mina Hong Kong dagar med att dricka afternoon tea på klassiska Peninsula hotel.. ett fullständigt svullande i lyx...men när det hela afternoon tea paketet kostade 400 kr fick jag hicka... var inställd på kanske 250 men inte 400... men jag hade väntat på ett bord o kunde ju inte bara

Dag 3 - Hong Kong
tisdag 20 november 2018 - Hongkong, Hongkong

Håhå vad tiden går... var tillbaka på rummet redan 21.15 o tänkte då bara dumpa lite grejer o så gå ut igen m fastnade, först på en dålig internetlina i telefon m mannen i mitt liv o sen kom jag på att jag nog måste boka hotell i Australien o sånt tar ju en sån evig tid... isynnerhet

Dag 2 - Hong Kong
måndag 19 november 2018 - Hongkong, Hongkong

Det var bara 2 timmar innan landning när jag vaknade o fick frukost. Lingonyoghurt, o scrambled eggs! Mums. Till den såg jag ett matlagningsprogram från Finland.Hann läsa lite innan det var dags för landning. Fantastiskt att landa på en ren o fräsch flygplats m ordning o reda. Blev vänligt

Asien 2018-2019

Asien 2018-2019

13 december 2018 - 14 januari 2019

Erik, Tea, Iris, Karolina och Jonas reser runt i Thailand, Laos och Hong Kong

Filippinerna - Tredje gången gilt

Filippinerna - Tredje gången gilt

24 november 2018 - 19 december 2018

Resa till Cebu City, Bohl med omnejd.

9 oktober 2016 - 13 oktober 2016

Under några dagar i oktober upplevde vi Hongkong tillsammans med Berith och Mats. Vilken stad! Bilder finns under "2016/Hongkong 2016".

Oceanien

Oceanien

18 november 2018 - 12 januari 2019

Via Hong Kong till Australiens östra kust och därefter Nya Zeeland

Down Under - Resan som äntligen blev av!

Down Under - Resan som äntligen blev av!

15 oktober 2018 - 13 januari 2019

För 10 år sedan var vi i USA och firade min 40 års dag och då sa jag att när jag fyller 50 år, så vill jag att vi firar den i Australien. Nu närmar sig dagen D då vi börjar vår resa föra att fira min 50 årsdag. Vi kommer att besöka Hong Kong, Australien, Nya Zeeland och Thailand under vår tre månader långa resa. Välkommen att följa med oss på vår livs resa Down Under.

Perth

Perth

19 september 2018 - 27 september 2018

Flyg långt, stad, väntan. Söta djur. Andra sidan ekvatorn. Down under.

Rundtur i Asien

Rundtur i Asien

4 september 2018 - 10 december 2018

Rundtur i Asien som startar i Alicante. Länder: Turkiet-Malaysia-Singapore-Thailand-Kambodja-Vietnam-Hongkong. Platser som vi skall besöka:Istanbul-Kuala Lumpur- Tioman Island-Singapore-Koh Lipe- Ko Muk-Phi Phiöarna-Bangkok-Siem Reap-Phnom Penh-Kep-Phu Quoc-Ho Chi Minh(Saigon)-Nah Trang-Hanoi-Halong Bay-Hongkong

Lena's and Anita's Big Trip Take Two

Lena's and Anita's Big Trip Take Two