Hongkong

Livet är hårt till havs
torsdag 25 april 2019 - Hongkong

I natt lämnade vi Hongkong med sikte mot Taiwan.Vid lunchen i dag var det lång kö till den extra buffén med skaldjur, som det brukar vara när vi korsar kräftans vändkrets, nu för tredje gången. Vi fick offra oss och gå till baren för en drink först. När vi kom tillbaka var kön kortare

Christer
Chrisbi i Trieste till Tokyo över havet
Senast aktiv - från Ingarö, Stockholms län, Sverige
Dags att flyga
torsdag 7 mars 2019 - Hongkong, Hongkong

Så nu har jag kommit ut till flygplatsen.  Sitter i First Class loungen, med ett glas champange. Kan nog inte bli bättre. Ska väl ta något och äta, innan det blir dags och flyga...

Shoppingdag
onsdag 6 mars 2019 - Hongkong, Hongkong

Eftersom vädret inte var det bästa i dag, så beslöt jag mig att åka ut till ett outlet och kolla. Varit där engång tidigare. Priserna är väl inte super bra. Men ibland kan man hitta något som är ok iaf. Så spenderande några timmar där. När jag kom tillbaka till hotellet så fanns

Hong Kong
tisdag 5 mars 2019 - Hongkong, Hongkong

Så var man framme i Hong Kong igen. Resan hit gick bra. Ingen större upplevelse. Så det var ju skönt det. :) Kom fram igår eftermiddag, som plannerat. Den här gången bor jag ju på Hong Kong ön, och det är lite nya områden för mig. Men gick smidigt och ta sig till hotellet och sen tog

Storstad
tisdag 5 februari 2019 - Hongkong, Hongkong

20190201Landade i Hong Kong redan klockan 04.15 till en nästan tom flygplats! Snabbt ute men där fick vi vänta! Vår plan var att ta ett snabbtåg in mot stan. Det ”snabba tåget” började inte gå förrän 05.40 och biljett kan inte köpas förrän 20 minuter före, av nån underlig

Kerstin & Jonny Andersson
Kreja i Global Tour
Senast aktiv - från Doha, Qatar
Hong Kong 2
onsdag 19 december 2018 - Hongkong, Hongkong

Hej,Idag tänkte vi göra ett nytt försök att ta oss till Victoria Peak.  Vi skippade planen på att ta ”The Tram ” och istället tog vi en taxi direkt från piren på Hong Kong ön. Taxi och kollektivtrafik är faktiskt billigt och resan upp till toppen kostade bara 85 sek för oss fem. Det

Jonas Komstedt
familjenkomstedt i Asien 2018-2019
Senast aktiv - från Ao Nang, Krabi, Thailand
Högt och lågt i Hongkong igen....
fredag 7 december 2018 - Hongkong, Hongkong

Dagen börjar bra.......njaeeee.......inte riktigt........ Behöva stå i kö i 15 minuter för att komma in och käka frukost. Inte OK när man e duktigt kaffesugen.Nära vi ringde in några andra vikingar och tog över hotellet........ Inte värdigt ett 4-stjärnigt hotel i

Högt och lågt i Hongkong
torsdag 6 december 2018 - Hongkong

Efter fruk........ääääschhNååååå.......i alla fall.....Kort promenad till tunnelbanan som tar oss till Hongkong Island och stationen Admiralty. Kort promenad därifrån och vips så är vi framme vid the Peak Tram. En oooootroligt gammal......nåja, från 30 maj 1888 i alla fall. Känns

Hejdå Hanoi.....Hello Hongkong
onsdag 5 december 2018 - Hongkong, Hongkong

Dax att ta farväl av Hanoi. Efter frukost tar vi en sista promenad runt de gamla kvarteren. Stannar till vid ett café nere vid den lilla sjön för en sista fika med egg coffee.Fiket ligger vid en helt galen korsning som knyter ihop 6 vägar och där det i ena änden av korsningen ligger en

Senast aktiv - från Draget, Hallands län, Sverige
Wow - vilken stad - Hongkong!
söndag 9 oktober 2016 - Hongkong

Under några intensiva dagar besökte vi Hongkong tillsammans med Mats o Berith. Wow, vilken stad! Så många höghus på så liten yta! Enormt stora shopping-centers där vi absolut inte hade råd att shoppa. Men titta är gratis! Så klart provade vi att åka HongKong Tramways, Ding-Ding.Vi bodde

Gun-Britt Maulin
casamaulin i Hongkong