Bli medlem i Sveriges
största resecommunity!

På väg hemåt
fredag 7 augusti 2020 - Sollefteå, Västernorrlands län, Sverige

Vi checkade ut ganska tidigt för att ta oss till Åsele GK för en golfrond, dock ändrade vi oss och tog en spontangolf i Lycksele istället. Spelet var inte det bästa men vi firade Pers birdie och Jens vann dock på samma poäng som mig. På väg från Åmliden passerade vi vackra naturbilder,

On the road again....
torsdag 6 augusti 2020 - Åmliden, Västerbottens län, Sverige

Cabin treehotelVaknade 10 meter ovanför marken i vårt rum kabinen. Sov superskönt när man slog upp ögonen såg man trädtopparna genom fönstret.Frukost på pensionatet hos Britta och Kent som även äger kojhotellen.StorforsenEtt stopp vid Storforsen som var mycket mäktigt att titta på. Vi

Hemma!
torsdag 6 augusti 2020 - Gråbo, Västra Götalands län, Sverige

Nu har vi kommit hem och packat in det mesta från bilen = kaos inne. Theo drog iväg på skateboarden för att fånga Pokemons innan vi hann blinka.Har kört bil större delen av dagen, men med ett kul stopp i Torsby. Svängde av mot platsen där de har sin snötunnel för att se om vi kunde

Det blir en dag på stranden innan nästa destination.
onsdag 5 augusti 2020 - Harads, Norrbottens län, Sverige

Morning vibes!Vaknade till ett varmt och soligt Pite havsbad, frukost och packa ihop alla tillhörigheter. Packa badväskan och ner på stranden några timmar innan avfärd mot nästa destination. I bussen lyssnade vi på Lena Endrés sommarprat. Ett kort stopp för inköp av lite

Drabbning på Piteå GK
tisdag 4 augusti 2020 - Pite havsbad, Norrbottens län, Sverige

Vi vaknade till en mulen morgon här i Piteå. En god hotellfrukosten innan vi begav oss in till Piteå stad. En lite gullig stad med en gågata som vi flanerade på en stund. Några inköp innan avfärd mot Piteå GK. Parkeringen var full men det löste vi  med att flytta runt lite avspärrningar

Siljan runt
onsdag 5 augusti 2020 - Sollerön, Dalarnas län, Sverige

Vi velade en stund på morgonen kring vad vi skulle hitta på idag. Buss in till Mora eller riva tältet och istället ge oss ut på längre äventyr med Transiten?Det blev alternativ 2. Vi (läs Henrik) har efter dessa veckor blivit ganska snabba på att ta upp o ner tältet, och eftersom Henriks

I Vasas spår
tisdag 4 augusti 2020 - Sollerön, Dalarnas län, Sverige

Redan när vi började planera för vår Sverige-semester pratade Henrik o Theo om att det vore kul att testa att cykla Cykel-Vasa-sträckan. Henrik har deltagit i tävlingen 3 ggr tidigare, men för Theo skulle det förstås krävas lite extra.Vaknade till strålande solsken och efter frukost

Äntligen...20 år senare...
måndag 3 augusti 2020 - Pite havsbad, Norrbottens län, Sverige

Vaknade till en regnigt och dimmig morgon vid foten av Högakustenbron. Dagens mål är......(trumvirvel)Pite Havsbad det har undertecknad tjatat om i minst 20 år så jag är mycket glad över destinationen. Det finns en önskan av resesällskapet att stanna till i björkarnas stad, Umeå. Per

Sveriges högsta vattenfall
måndag 3 augusti 2020 - Särna, Dalarnas län, Sverige

Efter frukost o städning lämnade vi stugan. Henrik hade siktat in sig på Lofsdalen, där han o Theo skulle cykla lite downhill. När vi efter många om o men kom fram verkade hela byn ha tagit semester. Helt dött, inget öppet. Mer än en dålig restaurang på campingen, där vi slängde i oss

Bästa vattenfallet hittills
söndag 2 augusti 2020 - Vemdalen, Jämtlands län, Sverige

Nu närmar vi oss slutet på denna Sverige-resa och börjar förbereda oss för hemresa, dock med några trevliga övernattningar längs vägen.Idag åkte vi iväg för ytterligare en liten vandring till ett vattenfall. Detta låg utanför Klövsjö och hette Fettjeåfallet. Det inbegrep en

Lägenhetsbyte 🏡

Om du vill bo billigare, större eller närmare jobbet så kan du ta hjälp av sajten BytBostad för att göra ett lägenhetsbyte.

Lägenhetsbyte

Länken öppnas i ett nytt fönster