Bli medlem i Sveriges
största resecommunity!

Paradiset Hawaii
söndag 21 april 2019 - Honolulu, Hawaii, USA

Har nu varit på resande fot 13 dagar där vi var på en valsafari i SAN Diego det blev en flopp då båten i tordes köra oss ut till valarna var lite vågigt. Några dagar i Carlsbad med sol och bad därefter flög vi till Kona där vi besökte Vulkanen som härjade i maj 2018. Mycket bad och sol

Lars Näslund
Naslund24 i Hawaii
Senast aktiv - från Umeå, Västerbottens län, Sverige
Påsk
söndag 21 april 2019 - Nanning

2019-01-21Hallå! Vi kom lyckligt hem från Vietnam, ett land som smakar mer! Trevliga människor och bra priser. Skitigt är det dock, det här med återvinning och miljö har inte riktigt kommit igång men man får hoppas att den förbättrade ekonomin kommer att hjälpa till att fixa detta. Vi

Dan
Laowaj i Nanning 19
Senast aktiv - från Nanning, Guangxi, Kina
16000 steg i staden dit alla väga bär
söndag 21 april 2019 - Rom, Lazio, Italien

Dag 14Resan från Siena tog strax över 1 timme med regionaltåget och vi kom fram till ett varmt och skönt Rom. Vi hade lite svårt att hitta vårt boende men efter att ha gått rätt gata fram och tillbaka ungefär 5 gånger hittade vi det och kunde pcka upp våra saker och börja leta efter ett

Daniel Blomqvist
DrB i Italy by train
Senast aktiv - från Göteborg, Västra Götalands län, Sverige
Grooms dinner
fredag 19 april 2019 - Folly Beach, South Carolina, USA

Fredag Tidig morgon men slapp.Amanda åkte iväg på någon rehearsal på Runnymede där bröllopet ska vara.De andra ”barnen” åkte till Walmart och handlade frukost och dryck,vilket renderade i lite senare frukost.Himlen öppnade sig med jämna mellanrum och regnet fullkomligt öste ner en

Crikeyyyy, Aussie Zoo was a blast, och allt annat också hele tiden
söndag 21 april 2019 - Sunshine Beach, Queensland, Australien

Crikey, det va ett utryck som gjorde den härliga personen Steve Irwin känd, även också att han brottades med alla möjliga farliga djur som ingen vanligt normalt funtad person skulle göra. Steve dog ju tragiskt för ett ett antal år sedan, men familjen driver vidare Australia Zoo galant, det

Kicchi
NIJK i Australien
Senast aktiv - från Australien
Genom ett soligt Europa
söndag 21 april 2019 - Jurbise, Belgien

Vi rullade iväg på Skärtorsdagens kväll från ett påsklugnt Stockholm. Ingen plan - bara att köra så långt söderut som möjligt. Vi kom till Ljungby och tog in på Best Western där vi hade turen att få bo i deras nybyggda del. Sällan man får bo i ett så fräsht hotellrum. Till frukost

Gun Ström
strgu i Base Camp Jurbise
Senast aktiv - från Mons, Vallonien, Belgien
Fantastiska upplevelser
lördag 16 augusti 2008 - Luang Prabang, Luang Prabang, Laos

Laos ...det nya favoritlandet :-) Trots åtta dagars magsjuka (foljt av en 7 dagars penicillinkur) får Kambodja, Vietnam och Kina stå tillbaka for den nya favoriten, Laos! Det vänligaste folket, den häftigaste naturen och de mest annorlunda upplevelserna.Vi har sett mängder av vattenfall - på

Angkor mitt i natten
torsdag 7 augusti 2008 - Pakse, Champasack, Laos

Sa var det nagra dagar sedan jag skrev igen. Siem Reap var en mysig liten stad, lite i klass med Hoi An i Vietnam.Hojdpunkterna i Angkor var:1) att se soluppgangen over det storsta templet, Angkor Wat2) en 5meter lang och 4 cm bred myrstig som ringlade upp och ner for muren pa ett av templen3)

Dagen jag blev buddhist
torsdag 31 juli 2008 - Phnom Penh, Phnom Penh, Kambodja

Idag blev Ellen och jag valsignade (eller mojligtvis forbannade, vi ar inte riktigt sakra). Vi strosade omkring, lite vilsna, inne pa tempelomradet i phnom penh i jakt pa munkar. Naivt nog hade vi forestallt oss att de skulle bo inne i templet, men det visade sig att de bodde i hus utanfor. Lite

Pa ett okant hotell kl 4.05
lördag 26 juli 2008 - Nha Trang, Khanh Hoa, Vietnam

Sitter pa ett okant hotell i en okand stad framfor ett kant internet. Klockan ar fyra pa morgonen och vi har precis blivit avkastade fran bussen.Busschaufforen har kort som en galning. Resan skulle ha tagit 11 h, men tog bara 9. Jag onskar att han hallt hastighetsbegransningarna lite grann sa hade

Nytt i forumet

kasperfinknielsen svarade

Azorerna

kasperfinknielsen svarade

Lägenhetsbyte 🏡

Om du vill bo billigare, större eller närmare jobbet så kan du ta hjälp av sajten BytBostad för att göra ett lägenhetsbyte.

Lägenhetsbyte

Länken öppnas i ett nytt fönster