Bli medlem i Sveriges
största resecommunity!

Fundraiser å födelsedag
tisdag 25 februari 2020 - Santa Teresa Beach, Puntarenas, Costa Rica

Dagarna springer fram å nu har vi bara 2 dagar kvar i Santa Teresa.   I helgen var vi i Tambor på fundraiser för sköldpaddor. Vi bodde över hos Eric å Julie.  Det började med lunch å bad när vidkom till dom det e ju varmt här. Efter en god lunch snoffsade vi om oss och gick.  Det var

Laaaaaat dag🤗
tisdag 25 februari 2020 - Gambia

Planen var.. se krokodiler.. eller gå på marknad..men vi var lite sega och blev ännu segare i värmen.. så efter frukosten hamnade vi vid poolen.. helt otippat 😆😅Vi hade även sällskap av apor vid frukosten.. först är det ju rätt skoj.. Ida gapade och ropade men sen fick en så klart

Emma Skoog
emmamartin i Sportlovet i Gambia
Senast aktiv - från Gambia
Femte veckan i skolan
fredag 7 februari 2020 - Koh Lanta, Krabi, Thailand

Hej igenDenna veckan har det varit full fart i skolan, både i klassrummet och de har även haft aktiviteter utanför. Saga har bakat kakor och Sigge har bakat thaigodis. Saga och kompisarna hade också livräddning på schemat på idrotten.Tråkigt nog var det också Frank's sista dag i skolan på

Igår åkte Sigges kompis Frank hem
tisdag 25 februari 2020 - Koh Lanta, Krabi, Thailand

Daterat: Lördag 8 FebruariTiden går fort när man har roligt. Grabbarna fick fem veckor tillsammans, eller vi borde säga att familjerna fick. Det har varit en supertrevlig bekantskap där vi haft mycket kul diskussioner under många kvällar och eftermiddagar tillsammans med Emelie och

Härliga Malahini
tisdag 25 februari 2020 -

Snart på väg igen!Så är det dags att tacka Maldivöarna för två sköna veckor. Det blev ju lyckat att få uppleva de olika miljöerna här. Först känna på det riktigt maldiviska och sedan komma till en Resort med ”all inclusive” på ön Malahini som kontrast.Vi känner oss mycket väl

Ewa Thulin
ewaleo i Maldiverna och Qatar
Senast aktiv - från Malahini Kuda Bandos Resort, Malé, Maldiverna
Dag 4. Tempel och Karenfolket.
tisdag 25 februari 2020 - Chiang Mai, Thailand

Idag ska vi på halvdagsutflykt. Vi åker med vår privatchaufför Mr. Hansome, i en buss för 11-12 personer. En handsydd resa för 1000 bath/p.Som Mr H. säger: Man har inte sett Chiang Mai, om man inte varit på templet Wat Phrathat Doi Suthep. Det ligger en bit bortom ZOO, c:a 1000 meter upp

Måndag..
måndag 24 februari 2020 - Gambia

Idag var det på riktigt varmt ... ja vi ska väl inte klaga.. vi har haft det varmt och skönt sen vi kom men idag tror jag kanske det blåste mindre än vad det gjort tidigare... En riktigt lat dag idag! Vi hamnade vid poolen efter frukost vilket var vad barnen tyckte var toppen. Ida var först

Emma Skoog
emmamartin i Sportlovet i Gambia
Senast aktiv - från Gambia
Pez Tortilla
måndag 24 februari 2020 - Madrid, Spanien

Igår kväll kom vi hit, till Madrid. Via München från Göteborg med Lufthansa. Varsin macka med kaffe blev vi bjudna på första resan, en pastamåltid med rödvin den andra. Vi åker så ofta vi kan med Lufthansa som alla förstår.Taxi till Petit Palace Preciados, som vårt hotell heter.

Ewa Och Magnus Sten
esmj i Madrid, som varje år
Senast aktiv - från Madrid, Spanien
Dag 3. Chiang Mai ZOO
måndag 24 februari 2020 - Chiang Mai, Thailand

Frukosten på Duangtawan Hotel var OK, men inte mer. Bröd men inget pålägg. Ett Asiatiskt bord med ett gott stekt ris, ett Europeiskt bord med korvbitar i chilisås och  förvuxna prinskorvar, ett vegetariskt bord och ett med halal. Stekta ägg och omelett finns också förstås. Kaffet var

Dag 2. En kopp öl
söndag 23 februari 2020 - Chiang Mai, Thailand

Dag 2. En kopp öl.Planet landar i Chiang Mai exakt 0600 och vi har inte sovit speciellt mycket. Alltså inte utvilade.Får tag i en snacksalig taxichaufför, som kör oss till Hotell Duangtawan för 200 bath.Vi har tur som får checka in redan klockan 7 på morronen.Eftersom vi inte känner oss

Lägenhetsbyte 🏡

Om du vill bo billigare, större eller närmare jobbet så kan du ta hjälp av sajten BytBostad för att göra ett lägenhetsbyte.

Lägenhetsbyte

Länken öppnas i ett nytt fönster