Asien

3 310 973 Bilder & 742 481 Dagböcker

Bröllopsdag
måndag 8 juli 2019 - Ubud, Bali, Indonesien

Jaa, nätet funkar 👍Vilket fantastiskt rum vi fått. suiten, mycket passande på vår bröllopsdag. 13 år sedan vi stod på den lilla sten vid stugan och havet.Vårt sovrum är det enda rum med 4 väggar, resten är öppet. Magiskt att stå i duschen och titta ut mot palmerna. Vi har ett badkar

Bangkok Condensed
tisdag 9 juli 2019 - Bangkok, Thailand

29 hours travel here. Streetfood dinner. Love Bangkok. Celebrating 20 years in this city w my husband. Big brekkie, gym visit, pool hanging. Thai massage. Lunch @ hole in the wall. MBK. 10 course thai dinner. To bed at 11 pm - early morning to follow. 5:30 Rise and Shine! Borneo awaits! New

Ciccie Jisborg
Jisborg i Halfway around the world
Senast aktiv - från Kota Kinabalu, Sabah, Malaysia
I nationalparken
måndag 8 juli 2019 - Kamikawa, Hokkaido, Japan

Vi tog tåg från Sapporo till Asahikawa och sen ett annat tåg till Kamikawa. Där tog vi en buss ca 30 minuter till Sounkyo. Underbar natur i nationalparken med berg och floder.Även med dessa mindre tåglinjer är det otroligt välordnat. Tåget går i tid, det anges var man ska stå på

Sanur
lördag 6 juli 2019 - Bali, Indonesien

Somnade som en klubbad igår kväll, på hotel Oasis. Trots lite hård säng och jäkligt hård kudde. Klockan ställde vi på Kl 9 för frukost. Rätt bra frukost om man varit hungrig 😏Jag tog lite yoghurt och en riktigt god drakfrukt. När vi sitter vid bordet kommer en servitris med 4

Tågresa till Sapporo
lördag 6 juli 2019 - Sapporo, Hokkaido, Japan

Igår tog vi Shinkansen till Hokkaido. Vilket otroligt tåg! Vi köpte med oss fina bentolådor till lunch. Ombord såldes bara dryck och lite snacks via en rullvagn. Punktlig avfärd och ankomst. Tåget går genom Seikantunneln under havet mellan öarna 53 km lång. Behaglig resa på 4 timmar. I

Nästan där
fredag 5 juli 2019 - Bali, Indonesien

Landar i Singapore kl. 06:30,  31 grader och då har solen inte stigit upp än. Ett besök på O'learys på Singapore flygplats, lite förvånad att hitta dom här. En öl och lite tilltugg. Jättefin fin flygplats. stor öppen med fina konstverk, fiskdamm med karpar och extremt rent på

Mot Bali
torsdag 4 juli 2019 - Singapore

Grattis USA, hoppas ni har en fin nationaldag 🎉🎉Har för mig att vår senaste resa inte har slutförts 🤔Personligen var jag ju aningen dålig det sista dygnet och hade nog stängt ned för hemfärd. Men..... nu är vi på topp igen efter ett halvårs soffhäng och 2 operationer så ska

Framme i Tokyo
onsdag 3 juli 2019 - Tokyo prefektur, Japan

Vi flög vid 12 från Umeå till Helsingfors och sen därifrån till Tokyo. Flyget skulle komma fram 2:30 på natten svensk tid (9:30 lokal tid). Sonen lyckades somna en stund och låg raklång mellan oss, men vi kunde inte mer än slumra till en stund. Väl framme så var det lång kö först

Europa, Asien och Las Vegas i Macao
måndag 17 juni 2019 - Macao

Den 20 december 2001 lämnade Portugal tillbaka den lilla enklaven Macao till Kina. Men det blev inte en del av Fastlandskina som vi känner till det. Det blev istället en speciell administrativ region som Hongkong, vilket innebär att området tillhör Kina men att det har ett eget styre. Den

Ramen
onsdag 26 juni 2019 - Shinjuku, Tokyo prefektur, Japan

Igår vart det en sväng till Ramenmuseumet. Ett litet museum som ligger vid Shin-Yokohama. Var trevligt och se, läsa om ramens (nudelsoppa) historia . Sen fanns det flera små restauranger där man kunde käka nudelsoppor. Självklart så testade jag, det stod faktiskt att det var väntat att man

Lars Eriksson
Lukas2 i Åter till Tokyo