Asien

3 310 825 Bilder & 742 605 Dagböcker

Vandring i Kovada Lake ca 200 km nordväst om Alanya
tisdag 5 november 2019 - Alanya, Turkiet

Hej!Ja, nu har vi varit borta i ca 20 nätter. Tiden går fort och vädret har varit det bästa under alla mina år i Alanaya. Ca 25-29 gr i luften och ca 25gr i vattnet.Förra veckan var ett av mina barn och barnbarn här i 8 nätter. De bodde på grannhotellet Damlatas. Det är lite enklare är

Hörselproblem
tisdag 5 november 2019 - Bang Saen Ville, Huai Kapi, Chon Buri, Thailand

Den här dagen började då inget vidare. Upptäckte till frukost att hörapparaten var trasig och att tinnitusen var i full gång...Bet ändå ihop och gick ner till stranden med familjen. Kerstin hade bråttom som vanligt och gick lite före.Vår trevlige vaktmästare var ute och sopade lite på

Idag och inte igår
måndag 4 november 2019 - Bang Saen Ville, Huai Kapi, Chon Buri, Thailand

Idag blev det en tur med en Tuk-tuk till flygplatsen i Bangkok. Inget dumt färdmedel det där inte. Lagom stor och man får njuta av naturen på ett helt annat sätt med alla dofter och ljud från bilarna som swishar förbi runt en...Men vad gjorde jag på flygplatsen då undrar ni? Och även om

Mycket blött idag
måndag 4 november 2019 - Khuek Khak, Khuekkhak, Phang Nga, Thailand

Fjärde dagen och det regnar. Även natten har varit regnig, efter frukosten var det uppehåll och vi bestämde oss för att åka ner till byn.Vi hann inte så långt innan regnet mötte oss och det kom så mycket att vi körde in till vår närmaste butik för att skyla oss. När det äntligen

Senast aktiv - från Khao Lak, Phang Nga, Thailand
Verkmästaren i magen är inte nöjd
söndag 3 november 2019 - Khao Lak, Phang Nga, Thailand

Jag har inte varit snäll mot Verkmästaren i magen, det talar han om väldigt klart och tydligt. Jag skulle nog ha inlett något snällare måltider att inleda semestern med. Men jag var så sugen på deras starka goda Thum Yam Kung och till middag köpte vi mat på marknaden vid vårt

Stranden och marknad
lördag 2 november 2019 - Khao Lak, Phang Nga, Thailand

Vaknade rätt utvilad och tänkte att nu är inte klockan mycket, det var fortfarande mörkt ute. Visste först inte var jag var...trodde att jag låg hemma i Norrtan. Skulle titta vad klockan var och tittade mot väggen där tiden projiceras upp från klockan. Såg ingen klocka, irriterat tänkte

Älskar landet...men
fredag 1 november 2019 - Khao Lak, Phang Nga, Thailand

Ja då var man här igen, längtat till solen och värmen...men först lite att fixa. Mitt thailändska bankkort har gått ut och min thaitelefon är död. Det som alltid fungerar är att bokningen av taxi från Phukets flygplats till huset alltid fungerar. Manop stod där när vi kom ut.Jag

Utflykt till staden
fredag 1 november 2019 - Bangkok, Thailand

Idag gjorde vi en utflykt till Thailands huvudstad Bangkok. Avståndsnässigt är det som att åka till Köppis från Örebro. Men här slutar likheterna. I Bangkok finns varken Tingshus eller Rydbergsdal. Och hur jag än letade hittade jag inte Lådan heller.Bangkok är en ganska stor stad med hus

Tralleri, trallera
torsdag 31 oktober 2019 - Bang Saen Ville, Huai Kapi, Chon Buri, Thailand

Det är inte utan att man blir lite rastlös av att bara ligga här i solen och dricka Zingo. Har reagerat lite på att det här huset som vi lånat av Peppe Eng, eller vad han nu heter, bara har stengångar till poolen och vid uteplatsen. Jag är ju van med att ha tryckimpregnerad trall hemma,

Bööörsdäj
onsdag 30 oktober 2019 - Bang Saen Ville, Huai Kapi, Chon Buri, Thailand

Tänk idag fyller frugan år!! Tänk det känns nästan som ett år sen sist.Så vad ska man hitta på att överraska henne med när man är här nere i värmen? Bigpack-glass verkar ju inte finnas här trots att jag letat.Jag såg däremot igår kväll när vi var ute och gick att Lady Gaga verkar