2 304 217 Bilder & 419 503 Dagböcker

Full fart från dag 1
lördag 18 januari 2020 - Auckland, Nya Zeeland

Knappt halva tiden har gått i Nya Zeeland. Det har varit full fart från första stund. Ganska korta stopp på många super intressanta ställen. Det har knappt gått att hitta tid till att ta det lugnt och reflektera över det man sett och gjort. Idag, 13:e dagen på resan, har jag äntligen

23 januari
torsdag 23 januari 2020 - Auckland, Nya Zeeland

Idag har vi kört ca 23 mil och nu är vi i Auckland och varit och lämnat bilen. Har checkat på Sky City hotell ett exklusivt hotell. Bor alldeles in till Sky Town och vilka fantastiska färger den visade upp sig i på kvällen. I kväll var vi på en jätte fin resturang som ägs av Peters

23 januari
torsdag 23 januari 2020 - Auckland, Nya Zeeland

Idag har vi kört till Auckland det blev ca 23 mil och har varit och lämnat bilen. Har checkat in på ett lyxigt hotell med casino. Sky city hotell heter det, ligger alldeles intill Sky town. I kväll var vi på en jätte fin resturang som ägs av Peters kusin dotter,där vi åt gott och blev

22 januari
onsdag 22 januari 2020 - Rotorua, Bay of Plenty, Nya Zeeland

Idag har vi varit på tre olika utflykter. Det första gick till ett område med geyser. Vi fick se när en hade ett utbrott. Den andra utflykten gick till där de föder upp och tar hand om Kiwi fåglen, tyvärrfick vi inte ta kort där eftersom det stör fåglarna, de är natt djur så det var

21 januari
tisdag 21 januari 2020 - Rotorua, Bay of Plenty, Nya Zeeland

Idag var det att slå ihop resväskorna igen och köra ca 23 mil nordväst till Rotorua. När vi kört ca 15 minuter kommer jag på att jag glömt min klocka på rummet, vänder och kör tillbaka till hotellet, ingen klocka där lämnar namn och adress så om de hittar den ska de skicka den. Nå

20 januari
måndag 20 januari 2020 - Napier, Hawke's Bay, Nya Zeeland

Idag har vi varit på tre stycken olika vingårdar och det blev provning på alla tre ställen. Första vingården blev det provning av 12 olika viner, andra ställlet blev det 6 olika viner och det tredje stället blev det 5 olika viner, alla viner var inte lika goda. På kvällen blev det inte

19 januari
söndag 19 januari 2020 - Napier, Hawke's Bay, Nya Zeeland

Idag har vi lämnat huvudstaden Wellington bakom oss och kört vidare nordost till Napier. Vägarna på nordön är bättre inte så krokiga och upp och ner. Vi har hamnat i vindistrikten. Napier är en mycket vacker stad, där vi bor var det jordbävning 1931 och det mesta blev raserat men en del

18 januari
lördag 18 januari 2020 - Wellington, Kiriwhakapapa, Nya Zeeland

Idag har vi lämnat sydön bakom oss och tagit båten till nordön. Vilken fantastisk överfart, stilla havet var verkligen stilla så vi blev inte sjösjuka, det tog 3,5 timme över. Vi åkte verkligen i första klass, mat, öl, vin, kaffe och mycket annat gott att äta fanns till vårt

17 januari
fredag 17 januari 2020 - Kaikoura, Canterbury, Nya Zeeland

I dag har vi varit på valsafari. Resan ut med båten gick bra men så fort den stannade så var det inte roligt, det körde runt i magen och det var en hel del som kräktes. Men vi såg tre stycken stora valar, en haj och många delfiner. Såg även albatross.

16 januari
torsdag 16 januari 2020 - Kaikoura, Canterbury, Nya Zeeland

Idag har vi kört från västra sidan till östra sidan på Nya Zeelands syd ö. Det har varit mycket vägarbete och vi har kört på serpentinvägar upp, ner och runt bergen. Men nu är vi framme i Kaikoura. Efter en underbar middag sitter vi nu på Anders och Kerstins hotellrum och dricker öl

Second time around

Second time around

14 januari 2020 - 30 september 2020

Jag är 36. Livet går... Jag kunde inte leva med att förra gången jag slutade mitt jobb och drog ut och reste var den enda gången. Så nu kör vi igen. Second time around :)

Roadtrip från Carns till Sydney

Roadtrip från Carns till Sydney

23 juni 2016 - 31 juli 2016

West goes Aussie

West goes Aussie

12 december 2019 - 16 januari 2020

Då var det dags igen.......

Då var det dags igen.......

7 december 2019 - 6 januari 2020

Efter ett 5-minuters samtal bestämdes att vi skulle resa..... Den här gången slipper Baronessan att rådda ihop det, nu blir det på chans. Jag å sonens mor ska dra till Nya Zeeland å Fiji för att hälsa på den lille..

New Zealand

New Zealand

21 oktober 2019 - 11 december 2019

Discovering a Malaysian island and a continent

Discovering a Malaysian island and a continent

23 november 2015 - 15 januari 2016

Travelling through Borneo and Australia. Experiencing different kinds of rainforest, desert and big-city-life.

Halfway around the world

Halfway around the world

6 juli 2019 - 10 augusti 2019

We´re heading as far away as we´ve ever been. Some new places to explore, some old favourites to visit. Either way, we´re travelling with an open mind and expect surprises and exciting meetings whereever we go. Eastbound - not down :)

Äventyr´19 Jubileum

Äventyr´19 Jubileum

20 oktober 2019 - 22 november 2019

För 10 år sedan så inledde jag min resa att vid varje år kunna uppleva drömmar som jag hade byggt upp under en tid, sedan jag var liten. Det har varit spännande att få utmana, våga och se saker om även har fått mig att utvecklas såsom en människa. Med en blandning utav nya platser, utmaningar och äventyr så kommer jag att återuppleva några favoriter. På andra sidan Jorden... Det kommer att bli spännande :)

5 april 2019 - 3 maj 2019

Familjen Lindells första gemensamma resa till Australien!

Borneo 2019

Borneo 2019

11 april 2019 - 11 maj 2019

Familjen Fyrk-Larsson, bestående av två tonårsdöttrar och oss två nyblivna 50-åringar förstås! Kanske sista gången vi reser så här tillsammans, vem vet?

Evru54
Emma Will