2 304 246 Bilder & 419 423 Dagböcker

Bulli till Sydney flygplats
torsdag 2 april 2020 - Bulli, New South Wales, Australien

Tors 2/4 Hemresa 21,45Vi har gott om tid idag eftersom vi får vara kvar tills vi åker till flygplatsen. Det är fint väder så vi äter frukost ute på balkongen. Unnar oss ett bubbelbad också  i det fina badrummet. Packar våra väskor innan vi tar en promenad till stranden. Många familjer

The way home
söndag 22 mars 2020 - Nouméa, South Province, Nya Kaledonien

This text is dedicated to a person who does not want to be in the spotlight. I am sorry Alice, but this one is for you.The final days in the country no one has heard of was absolutely fantastic. And really unexpected so. The village Lowa, where the Manbush Trail tour ended, was a modest and quiet

Southview Guest House, Bulli och Sea Cliff Bridge
onsdag 1 april 2020 - Bulli, New South Wales, Australien

Ons 1/4 Southview Guest House, BulliÖsregn under natten. Mysigt smatter och sovmorgon. Äter lunch på balkongen som har tak. Tar en biltur norröver för att se bron Sea Cliff Bridge och fortsätter till Royal National Park. Kör in en bit i parken innan vi vänder. Stannar vid utsiktspunkter

Bulli och Wollongong Head
tisdag 31 mars 2020 - Bulli, New South Wales, Australien

Tis 31/3 Southview Guest House, BulliFrukost på balkongen. Surfarna igång sedan tidigt. Dags att lämna Kiama. Vi kör norrut på Princes Highway. Björn har sett ett boende Southview Boutique Guest House i Bulli. Takvåning med stor balkong runt lägenheten och havsutsikt. Vi tittar på

Kiama
måndag 30 mars 2020 - Kiama, Kiama, New South Wales, Australien

Mån 30/3 KiamaSitter med att uppdatera resedagboken som inte funkat på en vecka. Halv ett kommer ett meddelande från Therese om en billigare resa med Qatar. Ringer upp på FaceTime och lyckas boka flighten som går 30 minuter tidigare 2/4 och är framme samtidigt. 14 000kr billigare. Puh! När

Jervis Bay - Kiama
söndag 29 mars 2020 - Kiama, Kiama, New South Wales, Australien

Sön 29/3 Jarvis Bay - KiamaFår sällskap av kokaburror till frukosten. En fräck en tar Björns ostsmörgås från hans tallrik. Vi får fortsätta frukosten inne. Åker via hamnen och sen till Hyams Beach en lång vit sandstrand. Härifrån ser vi inloppet till Jervis Bay. Runt Hyams Beach

Huskisson i Jarvis Bay
lördag 28 mars 2020 - Huskisson, New South Wales, Australien

Lör 28/3 Batehaven - Huskisson i Jarvis BayFrukost på rummet, har regnat inatt. Fortsätter norrut. Stannar vid Dohlpin Point och tittar på surfare. Fortsätter till Ulladulla Harbor. Här ligger fritidsbåtar på boj och vid kajen ligger fiskebåtar. Vid stranden finns en stor

Batehaven - Batemans Bay

Fre 27/3 Batehaven - Batemans BayRegnar på förmiddagen. Frukost på rummet. Björn har fått mejl från Amextravel. De kunde ordna en flight med Qatar 29/3 men bara till Stockholm till ungefär samma pris som vår bokning 2/4. Blir för tufft att bila 50 mil hem efter ett dygns flygning. Tar en

Tillbaka till östkusten - Batehaven i Batemans Bay

Tors 26/3 Tillbaka till östkusten - Batehaven Batemans BayFin frukost med roomservice. Sunnyside up, bacon och spröda hashbrown mm mm. Björn har fått mejl från ambassaden om att Thai flyger igen mars ut och att det räcker med ett Fit to fly certifikat. Ser att bokningarna över Bangkok ligger

Över bergen till Canberra

Ons 25/3 Över bergen till Canberra.Efter frukost åker vi till läkarmottagningen med våra ifyllda hälsodeklarationer. Kollar vår temperatur och sedan träffar läkaren Björn. För säkerhets skull skriver han ut recept på Björns sprutor. Vi får våra friskintyg men behöver bara betala

12 mars 2020 - 2 april 2020

Second time around

Second time around

14 januari 2020 - 30 september 2020

Jag är 36. Livet går... Jag kunde inte leva med att förra gången jag slutade mitt jobb och drog ut och reste var den enda gången. Så nu kör vi igen. Second time around :)

Roadtrip från Carns till Sydney

Roadtrip från Carns till Sydney

23 juni 2016 - 31 juli 2016

West goes Aussie

West goes Aussie

12 december 2019 - 16 januari 2020

Då var det dags igen.......

Då var det dags igen.......

7 december 2019 - 6 januari 2020

Efter ett 5-minuters samtal bestämdes att vi skulle resa..... Den här gången slipper Baronessan att rådda ihop det, nu blir det på chans. Jag å sonens mor ska dra till Nya Zeeland å Fiji för att hälsa på den lille..

New Zealand

New Zealand

21 oktober 2019 - 11 december 2019

Discovering a Malaysian island and a continent

Discovering a Malaysian island and a continent

23 november 2015 - 15 januari 2016

Travelling through Borneo and Australia. Experiencing different kinds of rainforest, desert and big-city-life.

Halfway around the world

Halfway around the world

6 juli 2019 - 10 augusti 2019

We´re heading as far away as we´ve ever been. Some new places to explore, some old favourites to visit. Either way, we´re travelling with an open mind and expect surprises and exciting meetings whereever we go. Eastbound - not down :)

Äventyr´19 Jubileum

Äventyr´19 Jubileum

20 oktober 2019 - 22 november 2019

För 10 år sedan så inledde jag min resa att vid varje år kunna uppleva drömmar som jag hade byggt upp under en tid, sedan jag var liten. Det har varit spännande att få utmana, våga och se saker om även har fått mig att utvecklas såsom en människa. Med en blandning utav nya platser, utmaningar och äventyr så kommer jag att återuppleva några favoriter. På andra sidan Jorden... Det kommer att bli spännande :)

5 april 2019 - 3 maj 2019

Familjen Lindells första gemensamma resa till Australien!

Arne Svensson
Arne_S