New South Wales

Dag 17-19, Se stressen såsom en turist, Sydney
torsdag 7 november 2019 - Sydney, New South Wales, Australien

Om man kommer till Sydney och ska bo i de centrala delarna, Downtown eller business district så är det både enkelt och bekvämt att ta tåget på den gröna linjen. Det kändes för en gång skull lite bekvämt att på under en timme hitta fram till var jag skulle bo, mkt tack vare att jag för

Christoffer Andersson
Calvinand i Äventyr´19 Jubileum
Senast aktiv - från Auckland, Nya Zeeland
The day before the day
onsdag 23 december 2015 - Batemans Bay, Batemans Bay, New South Wales, Australien

Strolling around, taking in the scenic views.

Watering hole

Admiring Seven mile beach while sipping a beer at Gerroa boat fishermans club.

Blowhole
tisdag 22 december 2015 - Kiama, Kiama, New South Wales, Australien

Waiting by the blowhole in Kiama for the waves to make a natural fountain. Waiting handsomely rewarded.

Operahuset, poolparty och Buddy!
måndag 18 februari 2019 - Sydney, New South Wales, Australien

Hej hej!Kvällen den 13e flög vi från Bali till Sydney, en 6 timmars flygresa. Vi bodde hos våra kompisar Sam och Kat, plus deras dotter Klara och vovven Buddy! Vi bodde med utsikt över Sydney!Vi spenderade en dag på en liten strand somvar superfin och perfekt för barnen! Vi besökte

150 våningar

Efter att ha gått över 30 000 steg, ca 20 km idag och stegräknaren beräknar att vi har klättrat över 150 våningar är jag ganska slut i benen. Kristina tog mig på en klättrig tur i bergen, där vi tog trapporna ner och upp från utsiktsplatsen till Leura skogen. Eller trappor och trappor,

Morotstjuven ertappad!
lördag 16 februari 2019 - Sydney, New South Wales, Australien

Döm av vår förvåning då vi på firandet av Kinesiska nyåret i Darling Harbour stöter på morotstjuven. Hårt hållandes i en morot som om det gällde livet närmade vi oss denna varelse med försiktighet. Vi förstod att det inte var någon idé att knycka tillbaka den så istället valde vi

Stulna morötter
fredag 15 februari 2019 - Bondi Beach, New South Wales, Australien

Efter en noggrann shoppingrunda i den stora mataffären, där maten kostar ungefär som i Sverige, packar vi oss hemåt på torsdagskvällen och äter vår middag i hostelets matsal. Ganska slut efter vår vandring längs med stränderna här, som en man i köket imorse kallade en av världens

Återförening!
torsdag 14 februari 2019 - Bondi Beach, New South Wales, Australien

Så äntligen fick jag träffa syster! Inatt anlände hon efter en lång dags resa från söder om Melbourne. Så glad var jag att jag nästan grät över att träffa henne igen. Senast vi sågs var klockan fem på morgonen en kall höstdag i början av oktober innan hon skulle flyga hit. Och nu

Åldersförvirring
onsdag 13 februari 2019 - Sydney, New South Wales, Australien

Klockan är åtta på morgonen och jag sitter mitt i centrala city och tittar på morgonrusningen med alla aussies som ska till jobbet. Jag tar sedan dit jag kommer och börjar dagen med en te med croissant. 😀 Mina rumskompisar var nog mindre glada när jag halv sju imorse klev ned från den

Discovering a Malaysian island and a continent

Discovering a Malaysian island and a continent

23 november 2015 - 15 januari 2016

Travelling through Borneo and Australia. Experiencing different kinds of rainforest, desert and big-city-life.

Äventyr´19 Jubileum

Äventyr´19 Jubileum

20 oktober 2019 - 22 november 2019

För 10 år sedan så inledde jag min resa att vid varje år kunna uppleva drömmar som jag hade byggt upp under en tid, sedan jag var liten. Det har varit spännande att få utmana, våga och se saker om även har fått mig att utvecklas såsom en människa. Med en blandning utav nya platser, utmaningar och äventyr så kommer jag att återuppleva några favoriter. På andra sidan Jorden... Det kommer att bli spännande :)

Sydney och Nya Zeeland

Sydney och Nya Zeeland

12 februari 2019 - 2 mars 2019

Jag och Kristina, lillasyster åker runt på Nya Zeeland, men börjar med 5 dagar i Sydney!

Nya Zeeland

Nya Zeeland

11 februari 2019 - 3 mars 2019

Tomas och jag reser till Nya Zeeland! En drömresa går i uppfyllelse.

Austrip

Austrip

1 januari 2019 - 28 januari 2019

Familjen Pedersen på äventyr!

Familjen Pedersen på äventyr!

26 januari 2019 - 12 mars 2019

Då var det dags för Familjen Pedersen att åka på ännu en tur till vårt älskade Bali. Ny villa men samma by, Sanur. Vi blir borta lite längre denna gången med ett avbrott för en vecka i Australien. Vi får även besök av Bedste som kommer ner till oss i nästan två veckor. Häng med på vårt äventyr!

Australien 2019

Australien 2019

11 januari 2019 - 31 januari 2019

Rundresa i Australien med Temaresor.

Australienresa 2019

Australienresa 2019

8 januari 2019 - 30 januari 2019

Tre glada pensionärer åker till southwest coast,Australien- Towradgi, för att åter få uppleva dess annorlunda flora och fauna samt besöka Birgittas dotter.

The "Strawberries" down under

The "Strawberries" down under

13 december 2018 - 9 januari 2019

Once again we travel south, quite far south, to Australia. For some this will be the first visit (the grandparents), and for some lucky teen, her fifth... We will spend some weeks travelling the east coast from Cairns down to Brisbane and meeting up with our dear Aussie friends along the way. We'll end the trip in beautiful Sydney, meeting up with some Swedish friends. And the name of the trip. Well, we blame the Aussies, and our not-so-international last name. They have some trouble pronouncing it so they call us the Strawberries...Watch out, here we come!

Oceanien

Oceanien