New South Wales

Bulli till Sydney flygplats
torsdag 2 april 2020 - Bulli, New South Wales, Australien

Tors 2/4 Hemresa 21,45Vi har gott om tid idag eftersom vi får vara kvar tills vi åker till flygplatsen. Det är fint väder så vi äter frukost ute på balkongen. Unnar oss ett bubbelbad också  i det fina badrummet. Packar våra väskor innan vi tar en promenad till stranden. Många familjer

Southview Guest House, Bulli och Sea Cliff Bridge
onsdag 1 april 2020 - Bulli, New South Wales, Australien

Ons 1/4 Southview Guest House, BulliÖsregn under natten. Mysigt smatter och sovmorgon. Äter lunch på balkongen som har tak. Tar en biltur norröver för att se bron Sea Cliff Bridge och fortsätter till Royal National Park. Kör in en bit i parken innan vi vänder. Stannar vid utsiktspunkter

Bulli och Wollongong Head
tisdag 31 mars 2020 - Bulli, New South Wales, Australien

Tis 31/3 Southview Guest House, BulliFrukost på balkongen. Surfarna igång sedan tidigt. Dags att lämna Kiama. Vi kör norrut på Princes Highway. Björn har sett ett boende Southview Boutique Guest House i Bulli. Takvåning med stor balkong runt lägenheten och havsutsikt. Vi tittar på

Kiama
måndag 30 mars 2020 - Kiama, Kiama, New South Wales, Australien

Mån 30/3 KiamaSitter med att uppdatera resedagboken som inte funkat på en vecka. Halv ett kommer ett meddelande från Therese om en billigare resa med Qatar. Ringer upp på FaceTime och lyckas boka flighten som går 30 minuter tidigare 2/4 och är framme samtidigt. 14 000kr billigare. Puh! När

Jervis Bay - Kiama
söndag 29 mars 2020 - Kiama, Kiama, New South Wales, Australien

Sön 29/3 Jarvis Bay - KiamaFår sällskap av kokaburror till frukosten. En fräck en tar Björns ostsmörgås från hans tallrik. Vi får fortsätta frukosten inne. Åker via hamnen och sen till Hyams Beach en lång vit sandstrand. Härifrån ser vi inloppet till Jervis Bay. Runt Hyams Beach

Huskisson i Jarvis Bay
lördag 28 mars 2020 - Huskisson, New South Wales, Australien

Lör 28/3 Batehaven - Huskisson i Jarvis BayFrukost på rummet, har regnat inatt. Fortsätter norrut. Stannar vid Dohlpin Point och tittar på surfare. Fortsätter till Ulladulla Harbor. Här ligger fritidsbåtar på boj och vid kajen ligger fiskebåtar. Vid stranden finns en stor

Batehaven - Batemans Bay

Fre 27/3 Batehaven - Batemans BayRegnar på förmiddagen. Frukost på rummet. Björn har fått mejl från Amextravel. De kunde ordna en flight med Qatar 29/3 men bara till Stockholm till ungefär samma pris som vår bokning 2/4. Blir för tufft att bila 50 mil hem efter ett dygns flygning. Tar en

Tillbaka till östkusten - Batehaven i Batemans Bay

Tors 26/3 Tillbaka till östkusten - Batehaven Batemans BayFin frukost med roomservice. Sunnyside up, bacon och spröda hashbrown mm mm. Björn har fått mejl från ambassaden om att Thai flyger igen mars ut och att det räcker med ett Fit to fly certifikat. Ser att bokningarna över Bangkok ligger

Eden
tisdag 24 mars 2020 - Eden, New South Wales, Australien

Tis 24/3 Eden Frukost på rummet. Åker ner till hamnen och inloppet från havet. Starka strömmar och vågor i inloppet. Sjösystemet är Australiens största. En pelikan simmar förväntansfullt nedanför bryggan där flera metar. Längre in i hamnen ligger fiskebåtar. Fortsätter resan norrut

Canberra och Wagga Wagga
måndag 16 mars 2020 - Wagga Wagga, New South Wales, Australien

Måndag 16/3 På Rex har vi tillgång till både gym och bassäng. Vi cyklar en halvtimme före frukost. När vi checkat ut besöker vi Australiens krigsmonument med alla stupades namn och den okände soldatens grav. Kör förbi  Blundells Cottage. 1858 byggdes den lilla bondgården i sandsten av

Australien

Australien

12 mars 2020 - 2 april 2020

Discovering a Malaysian island and a continent

Discovering a Malaysian island and a continent

23 november 2015 - 15 januari 2016

Travelling through Borneo and Australia. Experiencing different kinds of rainforest, desert and big-city-life.

Äventyr´19 Jubileum

Äventyr´19 Jubileum

20 oktober 2019 - 22 november 2019

För 10 år sedan så inledde jag min resa att vid varje år kunna uppleva drömmar som jag hade byggt upp under en tid, sedan jag var liten. Det har varit spännande att få utmana, våga och se saker om även har fått mig att utvecklas såsom en människa. Med en blandning utav nya platser, utmaningar och äventyr så kommer jag att återuppleva några favoriter. På andra sidan Jorden... Det kommer att bli spännande :)

Australien/Nya Zeeland/Bali

Australien/Nya Zeeland/Bali

26 december 2019 - 29 januari 2020

Reser till Australien över nyår 2019/2020, sedan bär det av till Nya Zeeland, där vi ska bila runt både på sydön och nordön. Avslutar resan med fem dagar på Bali.

Sydney och Nya Zeeland

Sydney och Nya Zeeland

12 februari 2019 - 2 mars 2019

Jag och Kristina, lillasyster åker runt på Nya Zeeland, men börjar med 5 dagar i Sydney!

Nya Zeeland

Nya Zeeland

11 februari 2019 - 3 mars 2019

Tomas och jag reser till Nya Zeeland! En drömresa går i uppfyllelse.

Austrip

Austrip

1 januari 2019 - 28 januari 2019

Familjen Pedersen på äventyr!

Familjen Pedersen på äventyr!

26 januari 2019 - 12 mars 2019

Då var det dags för Familjen Pedersen att åka på ännu en tur till vårt älskade Bali. Ny villa men samma by, Sanur. Vi blir borta lite längre denna gången med ett avbrott för en vecka i Australien. Vi får även besök av Bedste som kommer ner till oss i nästan två veckor. Häng med på vårt äventyr!

Australien 2019

Australien 2019

11 januari 2019 - 31 januari 2019

Rundresa i Australien med Temaresor.

Australienresa 2019

Australienresa 2019

8 januari 2019 - 30 januari 2019

Tre glada pensionärer åker till southwest coast,Australien- Towradgi, för att åter få uppleva dess annorlunda flora och fauna samt besöka Birgittas dotter.

Arne Svensson
Arne_S