Queensland

Pausar resedagboken
onsdag 17 januari 2018 - Surfers Paradise, Queensland, Australien

Lägger bilder på Instagram i stället. Tar mycket power m dagboken och  vi har inte så mycket av den varan.ses på insta för den som vill

Cathrine Mjöbo
PlayaJungfrun i Australien
Senast aktiv - från Surfers Paradise, Queensland, Australien
Äventyr
onsdag 17 januari 2018 - Hervey Bay, Queensland, Australien

Som de turister vi ändå är (husbil och campande till trots) bokade vi in oss på en utflykt till det välkända Whitsundays Islands efter att vi anlänt Airlie Beach (och vår supertrevliga camping- fantastiskt poolområde och magiska duschar).Upp i gryningen som vanligt och ner till hamnen där

Anna Falk
AnnaFalk84 i Down Under
Senast aktiv - från Göteborg, Västra Götalands län, Sverige
Sandön
tisdag 16 januari 2018 - Fraser Island, Queensland, Australien

Nu har vi varit på en tvådagars tour på Frazer Island. Det är en ö där all botten är sand- världens största. Sötvattensjöar, regnskog och 7 mile stranden. Otroligt vackert !! Härliga vatten , dingos och turer i regnskogen.

Sista dagen och temperaturskillnader!
söndag 14 januari 2018 - Brisbane Airport, Queensland, Australien

Ja, nu har hemresan påbörjats. Tråkigt men sant! Sitter på Brisbane International och väntar på att incheckningen skall öppna. Hade väl kanske hoppats på att kunna checka in redan nu och gå till loungen för lite dusch och mat, men ack vad vi bedrog oss. Incheckningen öppnar tre timmar

PoMAroundTheGlobe i NZA178
Senast aktiv - från London, England, Storbritannien
”Var är den där magneten ..?”
fredag 12 januari 2018 - Mission Beach, Queensland, Australien

Framme i Mission Beach, hittar supergulliga Rainforest motell som har ”vacancy”. Rum med pool utanför, resans fräschaste kök( som nu inte spelar så stor roll , eftersom vi skall äta ute) grön trädgård och en liten uteplats. Vi bestämmer att vi stannar här sista två dagarna och njuter

Campervan!
lördag 13 januari 2018 - Airlie Beach, Queensland, Australien

Dags att uppdatera dagboken, tillgången på bra Wifi här varit varierande.Vi hämtade ut husbilen i Cairns, ett projekt son tog flera timmar. Inte heller var vi så värst imponerade av åbäket. Det luktade lite illa, dåligt städat, och lite oklara problem typ med urladdat batteri som vi fick

Anna Falk
AnnaFalk84 i Down Under
Senast aktiv - från Göteborg, Västra Götalands län, Sverige
Glöm inte ID-kort. Slutet är nära! Idag ute i naturen och mötte ormar, ödlor och annat…
lördag 13 januari 2018 - Surfers Paradise, Queensland, Australien

Igår käkade vi middag i lägenheten och tog oss ner till gatuplan för att hitta ett ställe att ta en öl eller två. Hamnade på House of Brews. De brygger sitt öl själva och fanns många trevliga drycker. Vi skulle inte äta utan ta öl/cider, kanske två. Blev tilldelade ett bord på

PoMAroundTheGlobe i NZA178
Kängurur
måndag 8 januari 2018 - Agnes Water, Queensland, Australien

8 januari. Resan fortsätter med ständig jakt på  fler mil och olika val. Ska vi stanna, ska vi åka lite till. Maten varierar från Mc Donalds till rester från hemlagad pasta och en liten god paj till och från. Melon, mango och annat gott i fruktväg.  Nästa stopp blir en stad med det

Brisbane till Cairns 1680 km
tisdag 2 januari 2018 - Brisbane Airport, Queensland, Australien

Tisdag 2 Januari. Vår två veckor långa road tripp från Brisbane till Cairns har just startat. Passera en väg skylt på Bruce hiway, det är långt till Cairns ....Första stopp blir i Yandina på Yandina hotell, känns som här ute i bushen har tiden stått stilla. Hotellet är från 1800

En pir, en pir till och en jättelång pir
onsdag 3 januari 2018 - Hervey Bay, Queensland, Australien

3 januari. Styrde bilen ut mot kusten och norrut mot Noosa, och sammanfattningsvis ; proppfullt!! Folk och bilar överallt.Hittar till slutet en p-plats i Noosa Woods.Och plötsligt händer det. Glasskiosk framför oss, härlig långgrund strand med kristallklart vatten. Vi fikade, busade och

Resan 2018

2 januari 2018 - 8 mars 2018

Vår resa går till Australiens östkust, sedan Nya Zeeland och vidare till Fiji öarna och avslutas med några dagar i Singapore på vägen hem.

Down Under

1 januari 2018 - 4 februari 2018

Singapore och Australiens östkust!

NZA178

20 december 2017 - 16 januari 2018

Nu blir det dags att åka tillbaka till Nya Zeeland och Australien. Denna gången är vi på Nordön och sen i Sydney och upp mot Barriärrevet. Here we go down under.

Down Under

3 december 2017 - 26 januari 2018

Diary about Matilda and Philipp's Honeymoon. In the 2 months, they are going to explore Australia, Tasmania and New Zealand.

Australien

27 december 2017 - 29 januari 2018

Äventyr i Australien, från Melbourne i söder till Lady Elliot Island norröver.

Äventyr i Australien 2017

21 oktober 2017 - 26 november 2017

Martin, Ia, Moa och Liv på familjeutflykt i Australien 2017.

Australien 2

6 december 2017 - 14 januari 2018

Singapore- Sydney- Port Douglas- Cairns- Melbourne- Ballarat- Grampians-Coonawarra- Hahndorf- Kangaroo Island- Adelaide- Melbourne- Singapore

Live the life you love! ❤

2 november 2017 - 10 december 2017

Startar i Singapore några dagar innan vi beger oss mot Darwin och vildmarken ett tag, för att sedan flyga till Cairns och bila längs östkusten ner mot Melbourne.

Föräldraledig i Sydney

26 november 2017 - 16 januari 2018

Åker tillbaka med familjen till Sydney för att återigen hänga på stranden, leka i parker och gå på barntimmar café Svensson och upptäcka spännande och nya ställen och självklart återvända till de gamla.

Utlandstermin i Australien

8 juli 2017 - 15 januari 2018

Studerar Ekonomie Kandidat i Stockholm och valde att till min valbara, femte termin studera fristående kurser på University of the Sunshine Coast. Följ min nya vardag i ett halvår på Australiens östkust!