Queensland

Stora Barriärrevet
söndag 5 januari 2020 - Cairns, Queensland, Australien

Yvonne, Peter, Kerstin och Anders var på tur till stora Barriärrevet. En fantastisk upplevelse. Men jag och Gert var kvar i Sydney.

Eva Rubin
Evru54 i Australien/Nya Zeeland/Bali
Senast aktiv - från Tollarp, Skåne län, Sverige
Sol å bad
måndag 30 december 2019 - Coolangatta, Queensland, Australien

Morgonpromenad i vanlig ordning, avslutades med lite frukost inköp.För ovanlighetens skull så blev det stranden idag. Å vilka vågor... så underbart, synd man inte är nån surfare idag. Sen lunch, lite utmattade av värmen å vågorna. En god öl för jag å Dennis, rullad glass blev det

Mot kusten - Coolangatta
söndag 29 december 2019 - Coolangatta, Queensland, Australien

Började dagen med en morgonpromenad till ett vattenfall. In i bilen och iväg mot kusten. Vårt första stopp blev Tropical Fruit World. Vart en fantastisk överaskning, supertrevligt med provsmakning av alla möjliga frukter. En del smakade chokladpudding en del vaniljkräm, helt sjukt. Iväg på

En kort sammanfattning
söndag 29 december 2019 - Cairns, Queensland, Australien

Vi startade i Brisbane 1 vecka och flög sedan till Cairns och hyrde bil. Följde kusten söderut ner till Sydney. Körde ca 400 mil och upplevde mycket av land, stad, miljö och kultur. Och nu hade det ju varit fint med några foton.....

Hinterland
lördag 28 december 2019 - Tamborine Mountain, Queensland, Australien

Ny dag, regnat mycke inatt.Svalt ute ännu, frukost och iväg till dagens 1a stopp, Rainforest Skywalk. Efter det åkte vi till en by i närheten där de hade samlat alla lokala producenter av nått slag. Honung, choklad, tryffel, vin, öl, destileri, fudge, kläder, café och restauranger, Gallery

Mot Berg & regnskog
fredag 27 december 2019 - Noosa Shire, Queensland, Australien

Efter en lång frukost i vårt fina hus å ett sista dopp i poolen så gav vi oss av.Anki, Julia å Dennis släppte vi av på Noosas lokala destilleri (Gin, Vodka, Whisky) och öl bryggeri. Efter 2 timmar hämtade vi upp 3 glada provare och styrde mot Tamborine Mountains 12 mil söder om Brisbane.

Annandagen
torsdag 26 december 2019 - Noosa Heads, Queensland, Australien

Upp tidigt som vanligt, go frukost och sen gick jag och Anki på en vandring genom nationalparken till Hellsgste / Alexandra bayBlev dryga milen i superfint landskap. Lunch med kidsen och bad i havet. Länge länge å allelens för lite länge enl Elsa. De andra drog hemåt.lite glass/kaffe/öl på

Juldagen
onsdag 25 december 2019 - Noosa Shire, Queensland, Australien

Idag hände det inte mycke. Regn å åska.Var och körde runt med bilen, badade i poolen och spelade spel. Blev en Netflix kväll i soffan.

Julafton
tisdag 24 december 2019 - Noosa Heads, Queensland, Australien

Det var då fan att man ska vakna före 6 varje morgon. Väckte Anki denna morgon, tog bilen till Coles och trodde vi var ensamma att handla 07.00 men icke. Efter en timme var vi ute under bar himmel igen. Gooo å lång julfrukost på vår fina uteplats. Insmörjning +50 faktor i vanlig ordning och

Mackay till Noosa
måndag 23 december 2019 - Brisbane, Queensland, Australien

Oj vad tidigt man vaknar på morgonen. Blev en promenad i Mackay innan kaffet vid 7.Lämnade igen hyrbilen och så flög vi till Brisbane. Fick träffa tomten på flygplatsen. Ny hyrbil, denna gång en större tack och lov. Var trångt med 3 väskor och 5 personer i en Toyota Corolla. Jag och Elsa

Roadtrip från Carns till Sydney

23 juni 2016 - 31 juli 2016

West goes Aussie

12 december 2019 - 16 januari 2020

Australien

5 april 2019 - 3 maj 2019

Familjen Lindells första gemensamma resa till Australien!

Australien/Nya Zeeland/Bali

26 december 2019 - 29 januari 2020

Reser till Australien över nyår 2019/2020, sedan bär det av till Nya Zeeland, där vi ska bila runt både på sydön och nordön. Avslutar resan med fem dagar på Bali.

Australien 2019

11 januari 2019 - 31 januari 2019

Rundresa i Australien med Temaresor.

The "Strawberries" down under

13 december 2018 - 9 januari 2019

Once again we travel south, quite far south, to Australia. For some this will be the first visit (the grandparents), and for some lucky teen, her fifth... We will spend some weeks travelling the east coast from Cairns down to Brisbane and meeting up with our dear Aussie friends along the way. We'll end the trip in beautiful Sydney, meeting up with some Swedish friends. And the name of the trip. Well, we blame the Aussies, and our not-so-international last name. They have some trouble pronouncing it so they call us the Strawberries...Watch out, here we come!

Oceanien

18 november 2018 - 12 januari 2019

Via Hong Kong till Australiens östra kust och därefter Nya Zeeland

Down Under - Resan som äntligen blev av!

15 oktober 2018 - 13 januari 2019

För 10 år sedan var vi i USA och firade min 40 års dag och då sa jag att när jag fyller 50 år, så vill jag att vi firar den i Australien. Nu närmar sig dagen D då vi börjar vår resa föra att fira min 50 årsdag. Vi kommer att besöka Hong Kong, Australien, Nya Zeeland och Thailand under vår tre månader långa resa. Välkommen att följa med oss på vår livs resa Down Under.

Townsville, down unda

2 september 2018 - 5 december 2018

Pappaledighet med Lång- språk- äventyrs- semesterresa.

Australien

29 april 2018 - 19 maj 2018

Det kändes ganska jobbigt att lämna Nya Zeeland med allt underbart vi fått se där och vetskapen om att det finns mer vi vill se. Vi är ju ganska medvetna om att vi antagligen inte får en möjlighet att resa tillbaka.... Men resan är inte slut, vi byter bara destination! Australien nästa! Vi flyger till Brisbane, hyr bil och fortsätter upp till Cape Tribulation strax ovanför Cairns.

Gold Coast, Queensland, Australien
Catseye Beach, Whitsunday Islands, Queensland, Australien
Catseye Beach, Whitsunday Islands, Queensland, Australien
Whitsunday Apartments Hamilton Island, Whitsunday Islands, Queensland, Australien