Agnes Water

Kängurur
måndag 8 januari 2018 - Agnes Water, Queensland, Australien

8 januari. Resan fortsätter med ständig jakt på  fler mil och olika val. Ska vi stanna, ska vi åka lite till. Maten varierar från Mc Donalds till rester från hemlagad pasta och en liten god paj till och från. Melon, mango och annat gott i fruktväg.  Nästa stopp blir en stad med det

Snorkling och dykning vid Stora Barriärrevet :)
lördag 29 november 2014 - Agnes Water, Queensland, Australien

Hej på er där hemma! Hoppas allt är fint och att ni inte regnar bort ;) Just ni sitter jag och Erika och njuter av värmen på Beachside Backpackers vid Agnes Water. Här ska vi vara i några dagar och bara ta det lugnt, sola, bada och kolla in alla surfare. Vår vistelse på Airlie Beach var

Agnes Waters/1770!
lördag 11 oktober 2014 - Agnes Water, Queensland, Australien

Vi stannade bara 2 nätter här. Vi bodde på det mysigaste hostelet någonsin, Cool Bananas. Så himla avslappnat, och med en 'hemmakänsla' över det hela. Så himla bra! Vi kom fram på kvällen och då gjorde vi i princip ingenting förutom att gå och lägga oss, vi var fortfarande lite

Ina Landin
inalan i AUSTRALIEN
Senast aktiv - från Sydney, New South Wales, Australien
underbara australien..
måndag 8 september 2014 - Agnes Water, Queensland, Australien

Lämnade underbara Fraser Island den 5 augusti. Hade tre fantastiska dagar, med mycket sol och bad. Träffade på både Dingos och andra roliga djur :p ön är världens största sandö. Där finns bland annat världens ända regnskot som växer på sand. Ön har fått sitt namn efter Elisabeth

Hmm..
söndag 13 april 2014 - Agnes Water, Queensland, Australien

Tjenixen! Tänkte slänga upp en kort uppdatering angående vår fortsatta tripp uppför landet.. För er som sett vad storebror Patrik kommenterat på förra inlägget, så vet ni säkert att det just nu härjar en kategori 5 cyklon norröver oss. Vi är just nu utom fara här i Agnes Water. Det

Rasmus Rindstål
rasmusrindstal i Aussie yeeha!
Senast aktiv - från Cairns, Queensland, Australien
WOW!
fredag 11 april 2014 - Agnes Water, Queensland, Australien

*blås *blås Oj vad dagboken samlat på sig damm... Det har sina anledningar till det dock. Senaste inlägget var i Brisbane och det har ju hänt en del sedan dess, dock har det där allt hänt inte funnits ett tillräckligt tillfredställande wifi för att en bloggare som mig ska kunna

Rasmus Rindstål
rasmusrindstal i Aussie yeeha!
Senast aktiv - från Cairns, Queensland, Australien
Rainbow beach, Fraser island och Agnes water
tisdag 11 februari 2014 - Agnes Water, Queensland, Australien

Turen har kommit till Agnes water där vi bor på ett riktigt nice hostel. Dagen har tillbringats på stranden eftersom det äntligen är fint väder igen. Innan vi kom hit var vi i Rainbow beach. Där gick vi bl.a. iväg och åkte sandboarding en eftermiddag. Sandblow kallas den typen av ställen

Emelie Ekelund
EmelieEkelund i #emeliesresa2014
Senast aktiv - från Örebro, Örebro län, Sverige
Barriärrevet, Värsta och den bästa dagen!
lördag 8 februari 2014 - Agnes Water, Queensland, Australien

Efter massa ostätande har vi tagit oss ända upp till en liten stad som heter Agnes water som är den södraste platsen man kan åka till barriärrevet ifrån. Vi är med på en 3-dagarstur med en liten röd buss som heter Nemo och en guide som heter Harry. Igår var dagen då vi åkte ut till

Caloundra och Montville
söndag 12 januari 2014 - Agnes Water, Queensland, Australien

Då var det dags igen för en uppdatering! Caloundra 3 nätter med sällskap av mormor och morfar, Emma och Anders var mysigt! Caloundra var en trevlig liten stad med fin strand och en fin esplanad även om den var ganska sömnig :-). Vi funderade på om den var på uppåt eller nedåtgående trend

Kajsa&micke Barkström
KajsaMicke i Bali-Australien
Senast aktiv - från Byron Bay, New South Wales, Australien
Tropiskt regn och surflektioner med skrapsår .
onsdag 8 januari 2014 - Agnes Water, Queensland, Australien

Det regnade när jag vaknade vid tjugo i sju. Packade ihop det sista o tog en dusch. När jag gick till frukost o utcheckning ökade regnet tills det bara öste ned. Som det värsta åskvädret. Killarna som jobbat här några veckor sa att det var det hårdaste regnet de varit med om i

Bo Persson
BodPersson i Australien
Föräldraledig i Sydney

Föräldraledig i Sydney

26 november 2017 - 16 januari 2018

Åker tillbaka med familjen till Sydney för att återigen hänga på stranden, leka i parker och gå på barntimmar café Svensson och upptäcka spännande och nya ställen och självklart återvända till de gamla.

Nya Zeeland och Australien

Nya Zeeland och Australien

28 september 2014 - 2 januari 2015

Min äventyrsresa 2014

Min äventyrsresa 2014

21 juli 2014 - 10 december 2014

Jag ska ut på äventyr till Asien,Oceanien och U.S.A, där ska jag besöka och uppleva olika kulturer, träffa människor och smaka olika maträtter. Min resa kommer att börja i Singapore och sedan avslutas i Washington DC.

Aussie yeeha!

Aussie yeeha!

3 mars 2014 - 7 maj 2014

Börjar med en trip in till Canberra för att krascha hos Simons farbror i ett par veckor, sedan möter vi upp Julia & Frida och jobbar oss upp längs med östkusten!

#emeliesresa2014

#emeliesresa2014

27 december 2013 - 27 maj 2014

Singapore, Australien och Nya Zeeland står på schemat. Sen får vi se! :)

12 december 2013 - 24 januari 2014

Så sitter man på jobbet och gör sig klar för sista turen innan semestern. Jag har inte hunnit packa men har nog koll på det mesta jag lagt fram för att stuva ned. Planen är att ta bussen från Vårdcentralen torsdag morgon in till Halmstad kl 07.13 sedan tåg mot Kastrup kl 08.02 och vara där i god tid innan take-off kl 14.00, hoppas allt klaffar.

2 december 2013 - 26 februari 2014

Bali-Australien

Bali-Australien

19 november 2013 - 10 februari 2014

Äventyr med hela familjen där vi ska umgås med både varann, vänner och släkt nere i Australien.

14 oktober 2013 - 19 december 2013

Australien babyy!

Australien babyy!

16 september 2013 - 17 december 2013

Tre månaders backpacking i Aussie!

Inga resenärer