Brisbane

Vi fortsätter upptäcka Brisbane
tisdag 23 oktober 2018 - Brisbane, Queensland, Australien

Dag två fortätter vi med att gå på marknad med närproducerade varor. Därefter åkte vi båt på floden till en park där vi relaxade med inköpt matsäck i 30 min innan regnet kom och vi hamnade vid ett bord med tak över i ca.1.5 timme innan regnet slutade. Det var dagens happening!!  Igår

Äntligen framme i Down Under!
tisdag 23 oktober 2018 - Brisbane, Queensland, Australien

I lördags morse landade vi i Brisbane och fick vårt hotellrum direkt. Trots ingen/mycket lite sömn gav vi oss ut för att upptäcka Brisbane. Vi möte trevliga människor och även en orm på trottoaren! En öl vid en konstgjord lagun och en tur på floden, samt barhäng med backpackers fick

Brizzzzie
söndag 11 mars 2018 - Brisbane, Queensland, Australien

Vi har tagit oss till Brisbane.  Egentligen halvvägs om man tänker i stora städer. Nästa storstad är Cairnes som vi flyger ut från.  Hostlet ligger ett stenkast från centralstationen som sig själv ligger utanför centrala Brisbane. Mkt logiskt. Men vi slapp gå mil med all vår packning

Mot storstaden!
lördag 24 februari 2018 - Brisbane, Queensland, Australien

Lördag morgon; laddat med ostar, öl, kex, jordgubbar och sötpotatischips tog vi Tilttåget till Brisbane! Tog fem timmar men det var ok. Mycket översvämningar på vägar och i markerna vi passerade. Brisbane imponerade direkt, vi gick från stationen för att hitta vårat hotell. Gamla

Utan husbil
torsdag 25 januari 2018 - Brisbane, Brisbane, Queensland, Australien

Har anlänt Brisbane och gjort oss hemmastadda i vår lägenhet som mer än väl motsvarade beskrivningarna. Lyx!storstad i tropisk värme va måhända inte ett helt genomtänkt alternativ men staten har skapat lösningen på problemet, South Bank Parklands ett stort poolområde som lämpligt nog

Anna Falk
AnnaFalk84 i Down Under
Senast aktiv - från Göteborg, Västra Götalands län, Sverige
Promenad med karpar och smidig resa till Brisbane
fredag 5 januari 2018 - Brisbane, Queensland, Australien

Nu har vi landat på hotellet i Brisbane. Fin studio med välutrustat kök, äntligen men då skall vi inte nyttja det eftersom vi imorgon bitti åker till härifrån. Typiskt! Då skall vi ta en tågresa på 8 timmar upp till Rockhampton. Eftersom det inte beror på åldern att man vaknar tidigt

Peter & Magnus Ae
PoMAroundTheGlobe i NZA178
Senast aktiv - från Melbourne, Victoria, Australien
Citylife och Dreamworld
måndag 6 november 2017 - Brisbane, Brisbane, Queensland, Australien

Vårt flow när det gäller boendestandard verkar hålla i sig. Även Evolution Apartments i Brisbane stoltserar med högblank marmor och en utsikt över staden to die for. Med stora glaspartier från golv till tak har vi en vidunderlig utsikt över Brisbane. Floden stryker förbi alldeles

Heldag i Brisbane
söndag 9 juli 2017 - Brisbane, Brisbane, Queensland, Australien

Hotellfrulle 🙌🏻Vi förberedde med vouchers när vi checkade in igår till frukosten i restaurangen anslutande till hotellet. Namnamnam var det ☺️ Vi beställde en portion med scrambled eggs, stekt fläsk och svamp samt en portion vaniljpannkakor med färska bär, sirap och lemon curd

Framme på hotellet
lördag 8 juli 2017 - Brisbane, Brisbane, Queensland, Australien

22 timmar senare...Helt färdig! När vi kom fram till Bangkok efter 10 timmars flygning kändes det helt otroligt att vi skulle göra samma sak igen om bara några timmar. Fick mig en mango-shake och Pad-Thai under mellanlandningen så lycklig var jag i alla fall ☺️.Sov i princip hela andra

Cityhopper!
lördag 29 april 2017 - Brisbane, Brisbane, Queensland, Australien

Sovit mycket gott i natt! Tyst och lugnt i området trots en stor väg nära. Tog gratis färjan ( cityhopper) in till Qeensroad där det ligger massa affärer, Johan köpte sig en praktisk" man bag" att ha till och från jobbet bl.a. , bra köp! Gick runt och kikade! Tog färjan igen till andra

Cais Urbanke
Cais1 i Australien -Nya Zeeland
Senast aktiv - från Singapore, Singapore
Down Under - Resan som äntligen blev av!

Down Under - Resan som äntligen blev av!

15 oktober 2018 - 13 januari 2019

För 10 år sedan var vi i USA och firade min 40 års dag och då sa jag att när jag fyller 50 år, så vill jag att vi firar den i Australien. Nu närmar sig dagen D då vi börjar vår resa föra att fira min 50 årsdag. Vi kommer att besöka Hong Kong, Australien, Nya Zeeland och Thailand under vår tre månader långa resa. Välkommen att följa med oss på vår livs resa Down Under.

Anna och Ann till NZ

Anna och Ann till NZ

6 februari 2018 - 6 mars 2018

Äntligen är det dags, ryggsäcken packad och resfebern på topp!! Vi åker först till Auckland och hälsar på en barndomskompis till mig. När vi ändå är åt det hållet reser vi lite i Australien också innan en avslutande vecka på Nya Zeeland igen! Ute ett halvår?? Näe bara en månad tyvärr så det blir att ligga i, men klagar inte!!

Bagpacking 2018

Bagpacking 2018

4 februari 2018 - 2 juni 2018

Nya zeeland, Australien, Indonesien, Malaysia, Thailand och Vietnam. Sen får vi se om vi kommer hem.

Down Under

Down Under

1 januari 2018 - 4 februari 2018

Singapore och Australiens östkust!

NZA178

NZA178

20 december 2017 - 16 januari 2018

Nu blir det dags att åka tillbaka till Nya Zeeland och Australien. Denna gången är vi på Nordön och sen i Sydney och upp mot Barriärrevet. Here we go down under.

Äventyr i Australien 2017

Äventyr i Australien 2017

21 oktober 2017 - 26 november 2017

Martin, Ia, Moa och Liv på familjeutflykt i Australien 2017.

Utlandstermin i Australien

Utlandstermin i Australien

8 juli 2017 - 15 januari 2018

Studerar Ekonomie Kandidat i Stockholm och valde att till min valbara, femte termin studera fristående kurser på University of the Sunshine Coast. Följ min nya vardag i ett halvår på Australiens östkust!

Australien -Nya Zeeland

Australien -Nya Zeeland

28 mars 2017 - 8 juni 2017

Snart är det dax att utforska nya länder, mycket spända och förväntansfulla!

Land Down Under

Land Down Under

27 december 2016 - 27 december 2017

Australien 2016

Australien 2016

9 december 2016 - 7 januari 2017

Upptäcktsresa längs Australiens östkust, julen 2016.

Ingela Franzén
Kaxa