Victoria

Great Ocean Road via Melbourne till Lakes Entrance

Mån 23/3 Great ocean road via Melbourne till Lakes Entrance.Äter frukost på vårt rum. Vi kör av vid Airbus Inlet och Kör ut mot Split Point Lighthouse. Här finns fullt av kakaduor i träden precis löngs vägen. Klappar fyren innan vi kör vidare till Melbourne. Letar efter ett turistkontor.

Great Ocean Road
söndag 22 mars 2020 - Apollo Bay, Victoria, Australien

Sön 22/3 Great ocean road till Apollo BayFrukost på rummet innan vi börjar resan längs Great Ocean Road. Första stoppet är i Port Fairy som herrarna i Bavarian tipsade om. Här var ett centrum för valfångst under 1830- och 1840-talen. Här finns en fin hamn i en kanal med fritidsbåtar.

Till Portland
lördag 21 mars 2020 - Portland, Portland, Victoria, Australien

Lör 21/3 PortlandFår frukost med ägg och bacon levererad till rummet. Sitter utanför i inglasade verandan. Promenerar ut på Kingston pir. Den har sött bättre dar. SIgnalmasten ör en kopia av den som fanns när Kingston var fartygscentrum. I en sten bredvid har man murat in en tidskapsel med

Över slätten västerut till Mildura
tisdag 17 mars 2020 - Mildura, Victoria, Australien

Tis 17/3Frukosten slutade serveras vid 8,30. Vi kom en kvart sent och hade tur eftersom det inte var undanplockat. Idag fortsätter vi mot Mildura. Varaslätten är inget mot detta. Helt platt och mestadels tomma vidder med några få buskar. Några få vin och mangoodlingar. Vägen är rak och

Dag 14-16 Inte en dag äldre..., Melbourne
fredag 1 november 2019 - Melbourne, Victoria, Australien

Det är lite som att komma tillbaka till verkligheten / civilisationen. Skyskrapor, skugga, folk i rörelse, ljud, grått och stress.Melbourne är inte en grå stad men jämför jag med de senaste två veckorna så är det lite smutsigare. Nu skulle jag säga att Australien och framför allt

Christoffer Andersson
Calvinand i Äventyr´19 Jubileum
Senast aktiv - från Auckland, Nya Zeeland
Cooling down
tisdag 15 december 2015 - Melbourne, Victoria, Australien

I'm free tour covering all the hotspots of this weather wise more pleasant metropolis. Enjoying a huge bunch of street art.

Great Ocean Road
onsdag 23 januari 2019 - Torquay, Victoria, Australien

20190116Med tåget från Hallet Cove tog vi oss ner till Adelaide där vi hyrt bil! Resten av dagen, förutom ett fikastopp och ett vinstopp!, tillbringade vi i bilen. Åkte genom landskapet som bjöd på flera olika miljöer, långa tråkiga raksträckor, stora områden med enorma odlingsytor,

Kerstin & Jonny Andersson
Kreja i Global Tour
Dag 31 - Melbourne
tisdag 18 december 2018 - Melbourne, Victoria, Australien

Sov till 8. Jobbade en stund, bråkade med Resdagboken och skrev klart gårdagen. Gjorde lite bankärenden och ett kort yogapass så jag kom inte ut förrän mitt på dagen o då var det ingen idé att åka iväg på nåt längre äventyr.Tog först en promenad till Sea life och högg en macka och

TineA i Oceanien
Dag 30 - Great Oceans Road
måndag 17 december 2018 - Melbourne, Victoria, Australien

Ännu en natt m ryggont och dålig sömn till ända. Kl 6 gav jag upp och kl 7 lämnade jag hotellet för en promenad till mötesplatsen för dagens utflykt. I en minibuss, med 25 pers tillryggalade vi 220 km av totalt 270 km Great Oceans road, en vacker kustväg som byggdes för hand av

TineA i Oceanien
Chokladfabrik
måndag 17 december 2018 - Torquay, Victoria, Australien

Hej!Jag har varit på en chokladfabrik. Det fanns massa olika coola choklader där. Och så har jag sett 1 gifting spindel på skateparken. Jag dödade den giftiga spindeln. Varje morgon gör jag skolarbete och äter frukost samtidigt.

12 mars 2020 - 2 april 2020

Discovering a Malaysian island and a continent

Discovering a Malaysian island and a continent

23 november 2015 - 15 januari 2016

Travelling through Borneo and Australia. Experiencing different kinds of rainforest, desert and big-city-life.

Äventyr´19 Jubileum

Äventyr´19 Jubileum

20 oktober 2019 - 22 november 2019

För 10 år sedan så inledde jag min resa att vid varje år kunna uppleva drömmar som jag hade byggt upp under en tid, sedan jag var liten. Det har varit spännande att få utmana, våga och se saker om även har fått mig att utvecklas såsom en människa. Med en blandning utav nya platser, utmaningar och äventyr så kommer jag att återuppleva några favoriter. På andra sidan Jorden... Det kommer att bli spännande :)

Australia 2018/2019

Australia 2018/2019

6 december 2018 - 18 januari 2019

Min rest till vänner och familj.

Oceanien

Global Tour

Global Tour

15 oktober 2018 - 28 februari 2019

Planning

Moskva till Peking till vägs ände?

Moskva till Peking till vägs ände?

10 mars 2018 - 27 april 2018

En beskrivning av min tågresa mellan Moskva till Peking till vad framtiden har att utvisa.

24 januari 2018 - 2 mars 2018

Familjeresa hem till Australien.

Ita Ljunge
Grebo