Great Ocean Road
onsdag 23 januari 2019 - Torquay, Victoria, Australien

20190116Med tåget från Hallet Cove tog vi oss ner till Adelaide där vi hyrt bil! Resten av dagen, förutom ett fikastopp och ett vinstopp!, tillbringade vi i bilen. Åkte genom landskapet som bjöd på flera olika miljöer, långa tråkiga raksträckor, stora områden med enorma odlingsytor,

Kerstin & Jonny Andersson
Kreja i Global Tour
Senast aktiv - från Doha, Qatar
Chokladfabrik
måndag 17 december 2018 - Torquay, Victoria, Australien

Hej!Jag har varit på en chokladfabrik. Det fanns massa olika coola choklader där. Och så har jag sett 1 gifting spindel på skateparken. Jag dödade den giftiga spindeln. Varje morgon gör jag skolarbete och äter frukost samtidigt.

Landat och mår fint.
onsdag 12 december 2018 - Torquay, Victoria, Australien

Landat i Australien! Har varit ungefär 30 grader varje dag. Har skejtat och badad och haft det bra sedan dess.

Hav, skola och skate
måndag 19 februari 2018 - Torquay, Victoria, Australien

Min farbror Glenn har fått en hundvalp som heter Axel. Jag har sett 2 giftiga spindlar pappa dödade spindlarna. Jag har spelat i ett spelhus. Det var mycket roligt. I helgen har jag sovit över hos min kusin Jack. Vi kollade på en skräckfilm. Jag var ute med min pappas kompisar och åkte

Födelsedag och skatetävling
söndag 11 februari 2018 - Torquay, Victoria, Australien

Jag har fylit 9 år då fick jag 700 kr i födelsddagspresent. Och att jag har varit med i en skejttävling.Det var roligt min skatekompis kom på första plats. Min minsta lillerbror har fyllit 1 år på samma dag som jag.

Beach
tisdag 6 februari 2018 - Torquay, Victoria, Australien

Jag har klarat bakåtvolt på sand.Och att jag har surfat och badat i dom stora vågorna.Och att jag har sett kängurus. Det var nära stranden.Jag har sett 4 pappegojor dom var vita och lite svarta.

fredag 2 februari 2018 - Torquay, Victoria, Australien

Jag har surfat och badat. Och jag har skejtat och jag har har blivit mycket bättre på att skejta. I förrigår såg jag en giftig spindel. Och jag har sett en pappegoja. Idag har jag klarat en backåtvolt på marken.

Sidney, Singapore
söndag 29 mars 2015 - Torquay, Victoria, Australien

Hej på er alla våra vänner Nu sitter jag och skriver dagboken efter det att jag kommit hem. Detta p g av att det vi inte kunde koppla upp oss på internet någonstans de sista dagarna. Väl framme i Sidney hade vi bokat ett fint hotell mitt i centrum. Lite kul var det allt, när vi skulle checka

måndag 23 mars 2015 - Torquay, Victoria, Australien

Hej på er alla våra vänner ! Vi mår superbra och njuter av varje stund. Vi har kört Australiens vackraste väg Great oceans road. Den går emellan Port Fairy och Geelong. Johnny kör vänstertrafik som han inte gjort annat. Första dagen körde vi emellan Adelaide och Mount Gambier. Där var

måndag 23 mars 2015 - Torquay, Victoria, Australien

Australia 2018/2019

Australia 2018/2019

6 december 2018 - 18 januari 2019

Min rest till vänner och familj.

Global Tour

Global Tour

15 oktober 2018 - 28 februari 2019

Planning

24 januari 2018 - 2 mars 2018

Familjeresa hem till Australien.

Eva Johnny Maria Krister på långresa till Thailand - Australien - Singapore

Eva Johnny Maria Krister på långresa till Thailand - Australien - Singapore

27 februari 2015 - 3 april 2015

Vi börjar vår resa med en veckas avkoppling i Bahn Phe i Thailand. Därefter bär det iväg till Australien där vi kommer att åka runt med tåg och buss. Vi börjar i Darwin och slutar i Sidney. Det som händer däremellan får ni läsa i dagboken. Vi avslutar med några dagar i Singapore innan vi åker hem.

Australien och Sydostasien

Australien och Sydostasien

6 januari 2015 - 1 april 2015

Australienresan

Australienresan

19 december 2011 - 6 januari 2012

Susanne, Erland och Therese reser från Sverige den 19:e december till Sydney, Australien. Resmålen är Sydney-Melbourne-Torquay-PortFairy-Adelaide-Perth-Exmouth. I Sydney väntar Pontus som bor där sedan februari i år. Mellan den 21-23 december bor vi på Marriott Sydney Harbour. Den 23 dec flyger vi till Melbourne där vi bor på Mantra100 Exhibition Street mellan den 23-26 december. Den 26:e åker vi vidare med bil på Great Ocean Road och övernattar i Torquay (26-27 dec) samt i Port Fairy (27-28 dec). Den 28 december är vi framme i Adelaide där vi bor på Stamford Plaza Adelaide mellan den 28-30 december. Den 30:e december flyger vi till Perth där vi bor på Travelodge Perth 417 Hay Street mellan 30/12-1/1. Därifrån flyger vi till Exmouth där vi ska bo på Novotel Ningaloo Resort mellan 1-4 januari.Den 4 januari flyger vi tillbaks till Perth och bor på samma hotel som tidigare (Travelodge)för att dagen därpå den 5 januari flyga till Sydney. Sista natten innan hemresan bor vi på Swissotel.

Down Under

Down Under

27 december 2011 - 9 februari 2012

Svahnfamiljen beger sig till Australien och Nya Zeeland för att njuta av djur, natur, vin och mat!

Kangaroo tour 2010

Kangaroo tour 2010

3 december 2010 - 2 mars 2011

Forskarutbyte mellan Luleå tekniska universitet och Monash University. Men dagboken kommer mest handla om tiden utanför labbet.

En Australienresa

En Australienresa

11 december 2010 - 10 januari 2011

13 november 2010 - 13 december 2010

Lokala tider: Landvetter-Frankfurt 13 nov Frankfurt-Singapore 14 nov Singapore Cairns 16 nov Cairns-Ayers Rock 21 nov Ayers Rock-Alice Springs 23 nov Alice Springs-Adelaide 24 nov Adelaide-Kanguroo Island 25nov Kanguroo Island-Adelaide 26 nov Adelaide-Sydney med bil 28 nov - 8 dec Sydney-Frankfurt 12 dec Frankfurt-Landvetter 13 dec

Rickard Och Marie
Rickard50