Guvernementet Baku

"Doppat en sardin i olja i Baku"
måndag 17 juni 2019 - Guvernementet Baku, Azerbajdzjan

Har ni försökt pruta med en dövstum taxichaufför? Det har vi och misslyckats! Eller kanske han spelade dövstum? I så fall var det en genialisk idé! I morse åkte vi till ett av Bakus största köpcentra och betalade bara 3 manat för taxiresan som beställdes från hotellet. Men hemresan

Senast aktiv - från Kuhmo, Finland
Ingen kan läsa en karta!
söndag 16 juni 2019 - Guvernementet Baku, Azerbajdzjan

Frukosten var nära att bli ett spektakel. Nere i frukostrummet möttes vi av en servitör som räckte oss var sin papperspyramid. Den såg ut som en dumstrut, så jag satte den på huvudet och såg dum ut. Nej, på pyramidens sidor var de möjliga frukostalternativen beskrivna, så vi fick välja

Nybakt bröd och sidenschalar
lördag 15 juni 2019 - Guvernementet Baku, Azerbajdzjan

På dagens program var inskaffandet av Azerbaijanska sidenschalar första prioritet. Vi störtade mot Lahic, en by ett par mil uppe i bergen, men blev fikasugna under vägen, så vi stannade vid ett lokalt gatukök i skogen. Där inhandlade vi en burk honung och väntade tåligt på att ett

Azerbajdzjan, Georgien och Armenien - 1
måndag 12 maj 2014 - Guvernementet Baku, Azerbajdzjan

Hej! Så har vi då startat vår resa, österut denna gång. Vi flög till Stockholm i går, söndag och vidare till Baku som ligger vid Kaspiska Havet i Azerbajdzjan. Landet ligger i sydöstra Kaukasien som geografiskt ligger till största del i Asien men med en liten landremsa i Europa. Vi har

torsdag 27 juni 2013 - Guvernementet Baku, Azerbajdzjan

Dags för andra resan till södra Kaukasien. Reser denna gång via Köpenhavns Lufthavn, Kastrup som ligger löjligt nära småländska skogarna där jag firade midsommar. Kastrup är lätt förvirrande men vägs upp av mitt fynd i bokhandeln. The moment when you read the two first pages of a book

Anna Zäta
AnnaZata i Snabbvisit i Baku
Sista kvällen i Baku.
söndag 19 augusti 2012 - Guvernementet Baku, Azerbajdzjan

Hej igen! Passar på att skriva lite medans vi har gratis Wi-Fi på rummet.. Idag har vi åkt runt i Baku, sett eldtemplet, stora oljefält, brinnande berg, nobelmuseum,åkt båt och såklart vandrat den breda strandpromenaden Bulvar upp och ner, ätit mat och minglar runt... Här är väldigt

Baku-En parisisk stad.
söndag 19 augusti 2012 - Guvernementet Baku, Azerbajdzjan

Tänka sig att man är mitt i smeten av olja. När man läst Sven He får man ganska mycket hemkänsla. Staden är stor och pampig. Breda rena gator, massor av träd, vackra parker med fontäner och en och annan liten barnkarusell precis som i Paris. Att hitta vackra och spännande kläder är inte

Azerbadjan
fredag 17 augusti 2012 - Guvernementet Baku, Azerbajdzjan

Så har vi alltså kommit till Azerbadjan. Vi har en guide som heter Suleiman och han har väldigt vackra ögon, talar bra engelska. Det tog ett par timmar att komma till Sheki från gränsen Balaken 150km. Man såg mycket valnötsodlingar och mycket olika djur. Kor, vattenbufflar, gäss , får o

Baku
fredag 17 augusti 2012 - Guvernementet Baku, Azerbajdzjan

Hej! Nu har vi kommit en bit påväg, anlände idag till Azerbajdzjans huvudstad Baku vid kaspiska havet! Här är inte alls som jag förväntat mig,det är en fin,mysig ren & vacker stad! Trivs redan.. :) Vi har hunnit med en hel del sen sist jag skrev..,Stalin muséet är besökt,kyrkor &

Sista dagarna och sista uppdateringen
fredag 16 mars 2012 - Guvernementet Baku, Azerbajdzjan

Tisdagsmorgon, och vi vaknade under vårt myggnät i cocohutten. Jag hade lätt för att somna med ljudet av vågorna i bakgrunden medan Aron stördes av det. Medan Ellen låg kvar i sängen tog jag och Aron en lång morgonpromenad längs stranden. Det var samma promenad som jag tog dagen innan men

Fredrik Stedtjer
Stedtjer i Indien, Goa
Senast aktiv - från Malmö, Skåne län, Sverige
Baku 2019

Baku 2019

31 maj 2019 - 2 juli 2019

Ner genom Europa till Odessa, varifrån vi tar färjan över Svarta Havet till Batumi. Därifrån via högt belägna byar i Kaukasus in i Azerbaijan och Baku. Tillbaka via the Military Highway i Kaukasus, genom Ryssland runt Moskva till St. Petersburg, Viborg och in i Finland vid Lappeanranta. Via Karelia norrut och hem till Forshaga, Kalix.

Azerbajdzjan, Georgien, Armenien, maj 2014

Azerbajdzjan, Georgien, Armenien, maj 2014

11 maj 2014 - 25 maj 2014

En resa med Pelle Mohlins Travel

26 juni 2013 - 30 juni 2013

Tjänsteresa till Baku, Azerbajdzjan Kommer inte ha tid med sightseeing men ville ändå skriva ner lite reflektioner från Baku.

Kaukasus & Centralasien

Kaukasus & Centralasien

1 augusti 2012 - 30 september 2012

Höjdpunkter: Jerevan, Ararat, Sevansjön, Tbilisi, Uplistsikhe, Kazbegi, vinprovning i Georgien, Baku, lervulkaner, Kaspiska havet, Isfahan, Mashad, Asjchabad, gaskratern, Khiva, Bukhara, Samarkand, Almaty, Issyk-Kul.

Sidenvägen på 47 dagar i Rosa tecken.

Sidenvägen på 47 dagar i Rosa tecken.

4 augusti 2012 - 24 september 2012

Så var det dags igen. Om du vill ha mer detaljer så gå till Rosabussarna.se. Ska lägga upp platserna på kartan nu. Kram Susie

Indien, Goa

Indien, Goa

1 mars 2012 - 16 mars 2012

Fredrik Stedtjer, Ellen Bornemark & Hanna Aronzon försvinner två veckor till Goa

En gång till...

En gång till...

2 september 2011 - 8 oktober 2011

Tiden går fort när man har roligt! Ett år har gått och nu packar jag igen för en resa till mitt träningsläger/semesterparadis, hänger du med? Jag kommer att skriva i spridda skurar och EVENTUELLT, alltså E V E N T U E L L T, lägger jag upp nån bild! Detta för att slippa allt tjat om bilder!!! Vamos a la playa! Eva

Inkognito

Inkognito

31 mars 2011 - 13 maj 2011

Packlista för årets resa från väst till (o)kända öst; proteinpulver penna papper egna kanyler (tips från M) pengar

Mordor på Kaukasusturné 2011

Mordor på Kaukasusturné 2011

1 juli 2011 - 21 juli 2011

Gnäääägg, pang

Vart börjar Asien egentligen?

Vart börjar Asien egentligen?

9 april 2010 - 25 maj 2010

Under ungefär en och en halv månads tid färdas jag både ensam och tillsammans med min lilla Eurasienklass från Österlens folkhögskola i Turkiet och Sydkaukasien. Jag hoppas hitta svaret på om det är Europa eller Asien jag reser i, eller kanske bådadera...

Potasvirja
Anna Lundell