Utflyktsdag
tisdag 21 januari 2020 - Bangladesh

Idag utflykt. Vibkev udag lovad utflykt och besöka friendship outcklinic (typ distriktssköterskemottagning) samt båttur tii sunderbaums nationalpak om vi kunde jobba fredag istllet. Vi nappade förstås på detta. Först biltur till stan för att hämta upp en polis.en sådan måste nämligen

Lediga dagen
lördag 18 januari 2020 - Bangladesh

Ledig dag igår. Rondade av den patien som låg kvar sedan gårdagrns operation En elvaårig tjejt som fått sin ena hälsena förlängd. Hade ont o fick ligga kvar ett tag till.Var mycket orolig och så hennes båda förädrar som förstås också var kva. Gott om sängplate´ser på sjukhuset o

Torsdag
torsdag 9 januari 2020 - Bangladesh

Patienströmmen något avtagande. Opererat några häsenor o handledsganglion på fm. Några fall kvar till em. Min hytt iskall på förnatten i lite varmsre e 0200? Sover dåligt m jatlag fortf. Igår kväll ukuleleskola m Micke. Mycket funderingar om hur detta landet fungerar. Vi jobbar vidare o

Äntligen framme
söndag 5 januari 2020 - Dhaka, Dhaka, Bangladesh

Efter en låång flygresa äntligen i dhaka.efter lite strul o telefonerande upphämtad av friendshippersonal o skjutsade till hotellet.vansinnig trafik görstås. I morgon bär det av m litet flygplan till sjukhusbåten. Just nu är jag lite trött o mätt efter god middag o en dush. Ser feam emot

Bangladesh
söndag 22 februari 2015 - Mayor Mohammad Hanif Flyover, Dhaka, Dhaka, Bangladesh

Hej! Nu har vi varit i Bangladesh några dagar. Vi åkte med en båt från Khulna ner till Sundarban, världens största mangroveskog. Båten var superfin, det fanns plats för 20 p men vi var bara 6+ guiden, så vi hade gott om plats att bre ut oss på. Det fanns ett fint soldäck, där vi

Karin Haraldsson
kah71 i Natur i Sydostasien
Senast aktiv - från Stortorget 9, Lund, Skåne län, Sverige
Arrival
onsdag 10 december 2014 - Mayor Mohammad Hanif Flyover, Dhaka, Dhaka, Bangladesh

We finally arrived at Dacca's International airport, and I'm ready to explode with all impressions! Everything is so different. Doha, was a new world, and Dacca is another one!

Tack och hej Bangladesh
lördag 2 november 2013 - Mayor Mohammad Hanif Flyover, Dhaka, Dhaka, Bangladesh

Då har våra två månader i Bangladesh snart kommit till ända. Faktiskt, känns det lite jobbigt att lämna Dhaka trots att det är en stad som varken är vacker eller trivsam på något sätt. På ett eller annat vis har man ändå vant sig vid kaoset och det kommer nog kännas läskigt tyst

Sundarbans
måndag 21 oktober 2013 - Khulna, Bangladesh

I Sundarbans nationalpark finns den största mangroveskogen i världen och i den omkring 400 Royal Bengal Tigers vilket är den största tigerpopulationen som finns. Klart att det lockar att åka hit! Det firades högtid här under förra veckan vilket innebar att alla var lediga från sina

Frustration

Lite dålig uppdatering har det varit på sistone men det har faktiskt inte hänt så mycket mer än att planer har ändrats fram och tillbaka och frustrationen har ökat med tiden. Mitt uppdrag på BRAC var från början att jag skulle lära mig så mycket som möjligt om projekten på min

Fieldvisit och fantastiska folkmassor
tisdag 17 september 2013 - Rangpur, Rangpur Division, Bangladesh

I lördags åkte jag till Rangpur i nordvästra Bangladesh, för att få göra mina första ”rural fieldvisits”. Det var Mosiur, som jag kallar min handledare trots att han inte är det på pappret, en annan BRAC-anställd vid namn Elias (troligtvis stavas det inte så, men det var gött med

FRIENDSHIPINBANGLADESH

FRIENDSHIPINBANGLADESH

3 januari 2020 - 31 januari 2020

Jag ,Hans Engstedt och kompis Micke Svanström skall tillbringa 3v med organisationen Friendship i Bangladesh. Jag är ortoped och Micke är narkosläkare. Jag kommer att skriva en dagbok i detta forum o kanske lägga in några bilder. Bilder kommer också att finnas på instagram "hansengstedt" Efter en del väntan på Visum o pass skall vi snart vara på väg. Fick passet igår från Bangladesh ambassad efter på stötningar...Micke blev lite sen så planen är att personligen skall hämta upp sitt på ambassaden i Stockholm idag. Vi skall alltså åka till Bangladesh där vi skall vara i tre veckor med organisationen Friendship. Vi skall dela tiden mellan att utföra kirurgi på en båt som är som ett litet flytande sjukhus med operationssal samt att vara på ett fast sjukhus där vi ffa skall hålla på med att hjälps till med undervisning o uppstart av verksamheten. I morgon flyger vi fr Arlanda mot Dhaka med ett kort stop i Doa på vägen

Natur i Sydostasien

Natur i Sydostasien

4 februari 2015 - 2 mars 2015

Vi åker på tur i Indien, Bangladesh och Nepal med Läs och Res. Många nationalparker, så vi hoppas få se många av djuren från djungelboken!

Travelogue - Bangladesh

Travelogue - Bangladesh

10 december 2014 - 17 december 2014

Exempel på skoluppgiften 'Travelogue'

31 augusti 2013 - 3 november 2013

På luffen i sydasien

På luffen i sydasien

7 januari 2013 - 27 mars 2013

Flyg Stockholm Colombo, Sri Lanka. 3,5 vecka har vi satt av till att se så mycket som möjligt av Sri Lanka. 1/2 har vi bokat flygbiljetter till Trivandrum i Indiska delstaten Kerala. Sen finns alla möjligheter att upptäcka Kerala och/eller ta oss längre norrut i Indien. 23/2 ska vi i alla fall vara i Dehli och stråla samman med en svensk grupp från Läs och Res. Vi ska tillsammans med lokala guider utforska Agra, Varanasi o Calcutta men främst se nationalparker i n:a Indien, Bangladesh där vi ska vistas i Ganges delta och sen även Nepal. Sen har vi ytterligare en vecka på egen hand att fördela mellan Nepal och Indien 27/3 åker vi hem lagom till påsk.

Fotavtryck "Footprint"

Fotavtryck "Footprint"

8 juni 2012 - 15 juni 2012

Resa till Bangladesh

Fältstudier i Bangladesh

Fältstudier i Bangladesh

10 april 2012 - 6 juni 2012

Jag kommer att vara i Bangladesh i nästan två månader tillsammans med min vän Emma. Vi båda kommer att göra fältstudier för våra respektive kandidatuppsatser. Min uppsats handlar om barns rättigheter med fokus på rätten till omhändertagande för barn som lever utan föräldrar. Kommer även studera icke-statliga organisationers roll i denna fråga. Fokus kommer vara situationen i Bangladesh och organisationers roll i landet. Förutom studier kommer vi naturligtvis också att försöka se olika delar av landet, lära känna kulturen och samla på oss spännande erfarenheter av olika slag :)

Hur Öka Webbplats Trafik Gratis Med Ger Bort En ZERO CASH Gratis Ebook.

Hur Öka Webbplats Trafik Gratis Med Ger Bort En ZERO CASH Gratis Ebook.

2 april 2012 - 29 december 2015

[b]ÅGratis Ordbo[/b] För att fånga uppmärksamhet och användarnas intresse introduceras begreppet avtal telefoner. På ett enklare sätt, kan det sägas att dessa är trådlösa telefoner sålts inom ramen för ett kontrakt. Denna teknik är en billig och prisvärda systemet, och således kan allmänheten [link url=http://www.imageshack.us]ImageShack[/link] med låga inkomster att köpa dessa kontrakt på grund av den billiga och överkomliga priser faktor. Myriad av mobiltelefon portaler är tillgängliga som ger sådana erbjudanden till praktiska kurser. De har all information som kunden vill veta när det gäller bästa mobiltelefon kontrakt. Sådana mobila kontraktet telefoner har super rabatter och erbjudanden. Detta görs för att locka fler köpare. Sådana kontrakt är tillgängliga för människor i alla åldersgrupper, som samlar ihop en mycket hög efterfrågan på marknaden.

4 februari 2012 - 17 februari 2012

Flyg från Arlanda med byte i Turkiet sedan vidare till Bangladesh. Några dagar i huvudstaden Dhaka först sedan resterande dagar i Habigonj Pawroshaba.

Besök i Bangladesh -12

Besök i Bangladesh -12

11 februari 2012 - 21 februari 2012

Mitt jobb - Vuxenutbildningen i Härryda Kommun - har den förträffliga äran att fara till Bangladesh för att vidga våra vyer. Leder oss gör Mustafa - en av våra lärare som är från Bangladesh, med många kontakter i landet...bland annat i regeringen. Välkomna att följa med mig!

Thomas & Ingegerd Folkesson & Nyberg
Newpeople