Bangladesh
söndag 22 februari 2015 - Mayor Mohammad Hanif Flyover, Dhaka, Dhaka, Bangladesh

Hej! Nu har vi varit i Bangladesh några dagar. Vi åkte med en båt från Khulna ner till Sundarban, världens största mangroveskog. Båten var superfin, det fanns plats för 20 p men vi var bara 6+ guiden, så vi hade gott om plats att bre ut oss på. Det fanns ett fint soldäck, där vi

Karin Haraldsson
kah71 i Natur i Sydostasien
Senast aktiv - från Stortorget 9, Lund, Skåne län, Sverige
Arrival
onsdag 10 december 2014 - Mayor Mohammad Hanif Flyover, Dhaka, Dhaka, Bangladesh

We finally arrived at Dacca's International airport, and I'm ready to explode with all impressions! Everything is so different. Doha, was a new world, and Dacca is another one!

Tack och hej Bangladesh
lördag 2 november 2013 - Mayor Mohammad Hanif Flyover, Dhaka, Dhaka, Bangladesh

Då har våra två månader i Bangladesh snart kommit till ända. Faktiskt, känns det lite jobbigt att lämna Dhaka trots att det är en stad som varken är vacker eller trivsam på något sätt. På ett eller annat vis har man ändå vant sig vid kaoset och det kommer nog kännas läskigt tyst

Sundarbans
måndag 21 oktober 2013 - Khulna, Bangladesh

I Sundarbans nationalpark finns den största mangroveskogen i världen och i den omkring 400 Royal Bengal Tigers vilket är den största tigerpopulationen som finns. Klart att det lockar att åka hit! Det firades högtid här under förra veckan vilket innebar att alla var lediga från sina

Frustration

Lite dålig uppdatering har det varit på sistone men det har faktiskt inte hänt så mycket mer än att planer har ändrats fram och tillbaka och frustrationen har ökat med tiden. Mitt uppdrag på BRAC var från början att jag skulle lära mig så mycket som möjligt om projekten på min

Fieldvisit och fantastiska folkmassor
tisdag 17 september 2013 - Rangpur, Rangpur Division, Bangladesh

I lördags åkte jag till Rangpur i nordvästra Bangladesh, för att få göra mina första ”rural fieldvisits”. Det var Mosiur, som jag kallar min handledare trots att han inte är det på pappret, en annan BRAC-anställd vid namn Elias (troligtvis stavas det inte så, men det var gött med

Vardagslivet i Dhaka
fredag 13 september 2013 - Mayor Mohammad Hanif Flyover, Dhaka, Dhaka, Bangladesh

Nu har vi varit här i Dhaka i snart två veckor. Trots att de nya intrycken fortfarande bara väller över oss har vi ändå på något sett lyckats skaffa oss en slags vardag här, vilken jag tänkte berätta lite om. Vi går upp vid 6.00 varje morgon för att vara på jobbet vid 8-tiden.

"Hash"
fredag 6 september 2013 - Mayor Mohammad Hanif Flyover, Dhaka, Dhaka, Bangladesh

Idag var vår första helgdag då helgen här i Bangladesh är fredag och lördag. Efter sovmorgonen bestämde vi oss för att promenera till parken som skulle ligga i närheten. Vi hittade den lätt och gick ett varv runt den gröna sjön där. Parken var liten så trafiken hördes in, men det var

De första intrycken
tisdag 3 september 2013 - Mayor Mohammad Hanif Flyover, Dhaka, Dhaka, Bangladesh

”Varmt, fuktigt och kaotisk trafik”, det var ungefär de förväntningar jag hade på Dhaka och Bangladesh efter att ha läst in mig och fått information av folk som varit här. Trots detta är det just dessa tre saker som förvånat mig mest sedan ankomsten. Vi (Maria och Sara, mina två

En annan värld med djur, natur, Taj Mahal, Varanasi och upplopp

Mer än två veckor sen jag skrev sist och minns knappt vad vi gjort!!! Har inte haft tillgång till internet. Ett litet sammandrag. Ganska litet i alla fall:) 22/2 flög vi till Dehli och tog in på hotellet som vi skulle träffa de andra 16 i gruppen från Läs och Res. Nu var vi i "riktiga"

Gunnel Fors
resmormor i På luffen i sydasien
Senast aktiv - från Delhi, Delhi, Indien
Natur i Sydostasien

Natur i Sydostasien

4 februari 2015 - 2 mars 2015

Vi åker på tur i Indien, Bangladesh och Nepal med Läs och Res. Många nationalparker, så vi hoppas få se många av djuren från djungelboken!

Travelogue - Bangladesh

Travelogue - Bangladesh

10 december 2014 - 17 december 2014

Exempel på skoluppgiften 'Travelogue'

31 augusti 2013 - 3 november 2013

På luffen i sydasien

På luffen i sydasien

7 januari 2013 - 27 mars 2013

Flyg Stockholm Colombo, Sri Lanka. 3,5 vecka har vi satt av till att se så mycket som möjligt av Sri Lanka. 1/2 har vi bokat flygbiljetter till Trivandrum i Indiska delstaten Kerala. Sen finns alla möjligheter att upptäcka Kerala och/eller ta oss längre norrut i Indien. 23/2 ska vi i alla fall vara i Dehli och stråla samman med en svensk grupp från Läs och Res. Vi ska tillsammans med lokala guider utforska Agra, Varanasi o Calcutta men främst se nationalparker i n:a Indien, Bangladesh där vi ska vistas i Ganges delta och sen även Nepal. Sen har vi ytterligare en vecka på egen hand att fördela mellan Nepal och Indien 27/3 åker vi hem lagom till påsk.

Fotavtryck "Footprint"

Fotavtryck "Footprint"

8 juni 2012 - 15 juni 2012

Resa till Bangladesh

Fältstudier i Bangladesh

Fältstudier i Bangladesh

10 april 2012 - 6 juni 2012

Jag kommer att vara i Bangladesh i nästan två månader tillsammans med min vän Emma. Vi båda kommer att göra fältstudier för våra respektive kandidatuppsatser. Min uppsats handlar om barns rättigheter med fokus på rätten till omhändertagande för barn som lever utan föräldrar. Kommer även studera icke-statliga organisationers roll i denna fråga. Fokus kommer vara situationen i Bangladesh och organisationers roll i landet. Förutom studier kommer vi naturligtvis också att försöka se olika delar av landet, lära känna kulturen och samla på oss spännande erfarenheter av olika slag :)

Hur Öka Webbplats Trafik Gratis Med Ger Bort En ZERO CASH Gratis Ebook.

Hur Öka Webbplats Trafik Gratis Med Ger Bort En ZERO CASH Gratis Ebook.

2 april 2012 - 29 december 2015

[b]ÅGratis Ordbo[/b] För att fånga uppmärksamhet och användarnas intresse introduceras begreppet avtal telefoner. På ett enklare sätt, kan det sägas att dessa är trådlösa telefoner sålts inom ramen för ett kontrakt. Denna teknik är en billig och prisvärda systemet, och således kan allmänheten [link url=http://www.imageshack.us]ImageShack[/link] med låga inkomster att köpa dessa kontrakt på grund av den billiga och överkomliga priser faktor. Myriad av mobiltelefon portaler är tillgängliga som ger sådana erbjudanden till praktiska kurser. De har all information som kunden vill veta när det gäller bästa mobiltelefon kontrakt. Sådana mobila kontraktet telefoner har super rabatter och erbjudanden. Detta görs för att locka fler köpare. Sådana kontrakt är tillgängliga för människor i alla åldersgrupper, som samlar ihop en mycket hög efterfrågan på marknaden.

4 februari 2012 - 17 februari 2012

Flyg från Arlanda med byte i Turkiet sedan vidare till Bangladesh. Några dagar i huvudstaden Dhaka först sedan resterande dagar i Habigonj Pawroshaba.

Besök i Bangladesh -12

Besök i Bangladesh -12

11 februari 2012 - 21 februari 2012

Mitt jobb - Vuxenutbildningen i Härryda Kommun - har den förträffliga äran att fara till Bangladesh för att vidga våra vyer. Leder oss gör Mustafa - en av våra lärare som är från Bangladesh, med många kontakter i landet...bland annat i regeringen. Välkomna att följa med mig!

honeymoon of dirt

honeymoon of dirt