I Paro valley
tisdag 24 februari 2015 - Paro, Bhutan

Jag sitter och ser ut över bergen i Paro, Jumolhari, en snöklädd topp och magnifika berg. Idag är det soligt och det börjar bli vår här. Kåge jobbar med värmesystemet här på hotellet. I helgen var vi upp till Thimphu. Där har förändrats mycket de senaste åren och staden har växt. Vi

Kages i Bhutan
Senast aktiv - från Bangkok, Thailand
Ett kort inlägg om penismannen
lördag 24 november 2012 - Punakha, Bhutan

Det är nog dags att The Divine Madman, Lhama Drukpa Kunley får lite utrymme i den här reseberättelsen. Han dyker nämligen upp på ett ganska uppseendeväckande sätt både här och där. Han lär ha kommit från östra Tibet på 1400-talet, bestämt sig för att slå sig ner i Punakha och där

Cityliv
fredag 23 november 2012 - Thimphu, Bhutan

På torsdagen var det så dags att lämna Paro för huvudstaden Thimpu. Det är en väsentlig skillnad mellan städerna, från 15000 invånare till 100000. Men, vi pratar ändå Bhutan. Här finns inga trafikljus, utan i den centrala rondellen står en trafikpolis. Det finns inga skyskrapor,

Tigrar och tempel
onsdag 21 november 2012 - Paro, Bhutan

Det är med mycket igenkänning jag kliver av Druk Airs flight på måndagmorgonen. Färgerna och landskapet känns så likt Tibet, och den råa kylan likaså. Det är över tio år sedan jag var i Tibet, men helt plötsligt känns det nära. Att resa i Bhutan gör man inte på egen hand. Det

Himalaya8
torsdag 1 november 2012 - Thimphu, Bhutan

Hej! Innan vi lämnade Katmandu kom vår guide, Jenny, med getkött som hennes svärmor tillagat så att vi skulle få smaka. Det var riktigt gott, kul att fått smaka det.  Katmandu betyder "staden av trä", väldigt många hus är gjorda av trä även om det håller på att förändras. 1 miljon

Ut fran Bhutan
söndag 14 oktober 2012 - Thimphu, Bhutan

Hej Alla, Vi har nu kommit till staden Phuentsholing som ligger pa gransen till Indien och imorgon aker vi vidare till Darjeeling. Vi landade i Bhutan i staden Paro , dar landets enda internationella flygplats ligger, och kikade runt pa nagra fort och tempel direkt efter ankomsten. Nasta dag var

Hemresa
torsdag 23 augusti 2012 - Thimphu, Bhutan

Nu ska vi börja avsluta ock ta oss hemåt. Det flera stopp på vägen. Paro, Kathmandu, Delhi. Så det cirka 36 timmarnfrån dörr till dörr Paro Alunda. Det har varit en fantastisk tid här i Bhutan med olika möten med människor från sina olika situationer. Vi konstaterar att vi gardet så

I Paro
fredag 17 augusti 2012 - Thimphu, Bhutan

Vi har nu varit här ett par dagar. Vi har träffat Sonam Wangmo. Hennes man har haft alkohol problem under många år och hennes dotter Dechen 22 år har också haft problem med depression och alkohol. Sedan i höstas har hennes man blivit fri från detta genom tro på Jesus och hennes dotter har

I Bhutan!
onsdag 15 augusti 2012 - Thimphu, Bhutan

Idag har vi åkt från Kathmandu till Bhutan och är nu på hotellet i Paro där Kåge jobbat tidigare. Det känns som hemma att vara här igen och vi är otroligt tacksamma över möjligheten att kunna få visum och komma hit igen. Hotellet ligger högt upp på berget med en fantastisk utsikt

Waka, waka!
måndag 12 september 2011 - Paro, Bhutan

Sista dagen i Bhutan börjar lida mot sitt slut. Sedan jag senast skrev så har vi hunnit med en kortare vandring och en längre, två spabehandlingar och ett besök i huvudstaden. Men vi börjar från början. I fredags var det den kortare vandringen som stod på schemat. Denna gång till ett

Thomas Renlund
thsred i Resa till åskdrakens land
Senast aktiv - från Uppsala, Uppsala län, Sverige

1 februari 2015 - 6 mars 2015

Bhutan och Thailand

Bhutan och Thailand

10 november 2012 - 28 november 2012

För många år sen träffade jag på Anders på Käringön. Anders, som rest långt mer än jag hade, och som av alla resor utsåg Bhutan till den bästa. Av alla länder, rankade han Bhutan högst. Självklart var det bara sätta Bhutan på listan. Så, när min bordsherre på ett augustibröllop berättar att han ska just till Bhutan, är jag inte sen att bjuda in mig själv :) några veckor senare är resan bokad, och nu är det dags. Jag passar på att ta en ensamvecka på Koh Lipe också, längtar otroligt efter varm sand mellan tårna och oändligt med tid att läsa, bada och vara.

Himalaya

Himalaya

29 september 2012 - 20 oktober 2012

Peking, Nepal, Bhutan, Darjeeling

Himalaya, Nepal och Bhutan 2012

Himalaya, Nepal och Bhutan 2012

7 oktober 2012 - 4 november 2012

Med Lhasa express till Lhasa vidare över bergen till Katmandu i Nepal sedan vidare till Bhutan. Sover en natt i Mount Everest Baslägen och vandrar några dagar i Katmandudalen.

Bröllopsresa

Bröllopsresa

5 augusti 2012 - 24 augusti 2012

Resa till Nepal och vara med på bröllop, träffa några vänner och semester.

Resa till åskdrakens land

Resa till åskdrakens land

2 september 2011 - 18 september 2011

Kloster och spa i Bhutan samt storstad i Bangkok och dykning på Koh Samui

Travel to Bhutan and India

Travel to Bhutan and India

14 mars 2010 - 26 april 2010

Business trip to Bhutan for installation of solar heating system at Nak-Sel hotel Paro. After that two weeks with family in Bhutan and India

Indien+Bhutan

Indien+Bhutan

7 december 2009 - 31 januari 2010

Indien + Bhutan: 1. Rafting i Arunachal Pradesh 2. Andamanerna 3. Rajasthan 4. Goa 5. Bhutan

DET SISTE SHANGRI-LA ?

DET SISTE SHANGRI-LA ?

18 juni 2009 - 1 juli 2009

Sommerens fjellvandring skal nå planlegges, og foreløbig har jeg peilet meg inn på Bhutan. Jeg skal reise sammen med to venninner, og ingen av oss har vært der før. Hvis noen har gode tips, tar vi gladelig imot.

Himalaja

Himalaja