George Town

¡Viva Cuba!
måndag 13 januari 2014 - George Town, Caymanöarna

¡Hola amigos! Här följer senaste nytt från Karibien. Jag tänkte börja med att berätta om något som vanligen inte är så speciellt men som i detta fallet var en riktig höjdare, nämligen flygresan till Kuba. Man kan verkligen snacka om kontraster om man jämför denna med den senaste

John Sjölander
JohnochHelena i Banana express
Senast aktiv - från Paris, Île-de-France, Frankrike
Push & pull in the Caymans
fredag 5 oktober 2012 - George Town, Caymanöarna

Igår kväll slog jag och Crille på stort, vi somnade inte före 21.00! Vi tog en sväng till Bull & Bear, en bar som finns här och som har massa öl. Efter det drog vi vidare till Sky baren uppe på taket på båten där de även visar bio på storbildsskärm. Till sist gick vi till spelcentret

Jamaica och Grand Cayman
torsdag 19 april 2012 - George Town, Caymanöarna

Falmouth Jamaica kom vi till igår. Där handlades det Blue Mountain kaffe och tittade på juveler. Framåt eftermiddagen åkte vi till Good Hope Estate och gick en guidad rundtur för att sedan avsluta med High Tea i trädgården. Kakor i värmen kändes sådär, men dom hade ett gott iste. På

Stungen av en stingrocka – livlös man på havsbotten
onsdag 29 juni 2011 - George Town, Caymanöarna

Caymanöarna ligger framför oss i gryningen. Sakta går fartyget fram mellan korallreven. Till slut ankrar fartyget ute på redden medan solen börjar stiga upp mot skyn. Det är 35 grader varmt ute och en hög luftfuktighet. Vi har bokat oss för en halvdagstur ut till Stingray Bay City, en

Kölsvinets återkomst
tisdag 28 juni 2011 - George Town, Caymanöarna

I dag är det Fun at Sea. Vi seglar mellan Key West och Gran Cayman öarna. I endast 30 km/h lunkar fartyget fram mellan vågornas blå böj. Vi är så fascinerade av havets blå färg och den isblåa färg som blir när vågorna bryts. Samma färg som en glaciär. I dag är det fullt med

Kryssningen - dag 11
torsdag 24 februari 2011 - George Town, Caymanöarna

Sista heldagen på kryssningen. Vi var ute till havs hela dagen. Denna dag handlade mest om att njuta av de sista timmarna ombord på det fantastiska skeppet. Njuta av fantastisk mat, solen, poolerna, showerna. Men denna dag hade också en tråkig sida, att ta farväl av alla människor man lärt

Kryssningen - dag 10 - Grand Cayman
onsdag 23 februari 2011 - George Town, Caymanöarna

Oj, vilken dag vi hade! Det var en intensiv och händelserik dag, vi hann verkligen uppleva många saker! Till att börja med finns det ingen tillräckligt stor pir för kryssningsfartyg, så skeppet fick ankra sig en bit från ön. Vi fick hoppa ombord på lite mindre båtar som tog oss till land

Närkontakt med stingrockor
torsdag 13 januari 2011 - George Town, Caymanöarna

Lite läskigt var det i början, tillräckligt läskigt för att Kerstin skulle försöka klättra upp på ryggen på Hasse för att hålla fötterna över vattnet. Ett barn i 5 - 6 årsåldern skrek i skräckblandad förtjusning. Dom spöklika varelserna svävade omkring oss i vattnet och kom och

Last day on Cayman...
onsdag 8 september 2010 - George Town, Caymanöarna

Hej, Då var semestern snart över för vår del. Hemresan till Sverige startar imorgon och vi är hemma på fredag igen. Ikväll blir det barbecue och lite häng. Ska bli mysigt! Har varit nere och snappat åt oss den sista solen och det sista doppet. Mycket härligt! Nu ska vi göra oss klara

Elin Ce
E_C_E i Cayman Island 2010
Senast aktiv - från Vellinge, Skåne län, Sverige
Bland rockor och andra djur...
söndag 5 september 2010 - George Town, Caymanöarna

Nu har vårat nya stora äventyr börjat! Eller börjat och börjat, för Clive har det pågått i två månader och jag har redan varit här över en vecka. Men sikken vecka sen. Jag har redan klimatiserat mig till den tropiska värmen, snorklat med både, tarpuner och rockor och druckit champagne

Banana express

Banana express

3 januari 2014 - 1 februari 2014

Kombinerad semester på Kuba och Caymanöarna kunde inte sammanfattas med en bättre titel än så. Men iaf - John ska njuta av sin sista tid som student, obunden och utan ansvar. Resan går till Kuba och Cayman Brac där dykning, kultur och foto kommer att vara i fokus. Med i resväskan denna gång är snorkel, 14 par strumpor och en Ernest Hemingway baddocka i skala 1:1.

Destination Caribbean

Destination Caribbean

29 september 2012 - 8 oktober 2012

Kryssning i Karibien, Orlando och Island

Kryssning i Karibien, Orlando och Island

6 april 2012 - 27 april 2012

Flyg via Island till Sanford, Florida. 2 nätter i Orlando till Shopping och tidsjustering, sedan två efterföjande 7 dagars kryssningar i Karibien med Freedom of the Seas. Rutten ser ut som följer: 08 APR - PORT CANAVERAL, FLORIDA 09 APR - COCOCAY, BAHAMAS 10 APR - CRUISING 11 APR - CHARLOTTE AMALIE, ST. THOMAS 12 APR - PHILIPSBURG, ST. MAARTEN 13 APR - CRUISING 14 APR - CRUISING 15 APR - PORT CANAVERAL, FLORIDA 16 APR - CRUISING 17 APR - LABADEE, HAITI 18 APR - FALMOUTH, JAMAICA 19 APR - GEORGE TOWN, GRAND CAYMAN 20 APR - COZUMEL, MEXICO 21 APR - CRUISING 22 APR - PORT CANAVERAL, FLORIDA Väl tillbaka i USA, tar vi oss tillbaka till Orlando för att bo tre nätter på Caribe Royal Hotel för bad, Outlets och besök på Seaworld med barnen. Sen går resan tillbaka via Island där vi stannar till en dag och en natt för att se lite av det landet med. Hem kommer vi på kvällen den 27 april!

Fort Lauderdale och kryssningi Karibien

Fort Lauderdale och kryssningi Karibien

23 juni 2011 - 17 juli 2011

New York, Fort Lauderdale, Key West, Cayman öarna, Jamaica, Fort Lauderdale, Orlando och Newark.

The "Sillarna" of the Caribbean

The "Sillarna" of the Caribbean

10 februari 2011 - 5 mars 2011

Kryssning i Carribien

Kryssning i Carribien

1 januari 2011 - 23 januari 2011

Varför man nu skall åka på en kryssning

Bland rockor och sköldpaddor i Karibien

Bland rockor och sköldpaddor i Karibien

27 augusti 2010 - 26 augusti 2013

Då har vi hamnat på Caymanöarna. Undrar hur det ska sluta....?

Cayman Island 2010

Cayman Island 2010

26 augusti 2010 - 10 september 2010

Florida/Karibien

Florida/Karibien

25 februari 2010 - 15 mars 2010

3 dagar Miami för att sedan hoppa på en veckas krysning i Karibien- Jamaica, Haiti, Mexico och Grand Cayman. Efter kryssningen väntar bilen i hamnen för att ta oss vidare till Key West i 2 dagar, därefter bär det norr ut till Orlando. SIst men inte minst avslutar vi i Fort Lauderdale.

Karibienkryssning 2010

Karibienkryssning 2010

21 februari 2010 - 5 mars 2010

[b]Karibienkryssing[/b] Flyg till Miami via Köpenhamn och London. Hotell natt i Miami för att sedan påbörja kryssningen dagen efter. Två dagar och nätter till havs. Sedan följer en dag på Aruba, Colombia, Panama, Costa Rica och Grand Cayman. Avslutas med en dag till havs för sen hemresa igen.

Michaela Wingren
Micha83