Colombia

Number One Lost Love Spells Caster In UK/ITALY/CHINA+2347064627888 Bring Back My Ex/genuine Guaranteed Best Spell In CANADA/USA/CHINA/SOUTH AFRICA Powerful Voodoo Black Magic Witch Doctor In AUSTRALIA/UK/CHINA
måndag 22 april 2019 - Usaquén, Bogotá, Colombia

VISIT DR.BALOGUN FOR YOUR SOLUTION VIAWEBSITE(BALOGUNSPELLTEMPLE.COM)  Hello friends, my name is sophy, I have to give this miraculous testimony, which is so unbelievable until now. I had a problem with my Ex husband 2years ago, which lead to our break up. when he broke up with me, i was not my

Kaffe, Salsa och sen Sverige!
onsdag 3 april 2019 - Cali, Valle del Cauca, Colombia

Hej alla! Då var det då dags för mig att knyta ihop säcken för denna gång. Min sista tid i Colombia och för denna resa har nått sitt slut. Nu väntar bara hemresan som dock skulle varit igår men som dessvärre blev uppskjuten till idag. Så nu hoppas vi allt flyter på som det ska så jag

Mormor ❤
torsdag 28 mars 2019 - Cartagena de Indias, Bolívar, Colombia

Hej mina kära läsare! Det är med sorg jag startar detta inlägg då dagen efter jag kommit tillbaka från öknen och vi satte oss på buss från Riohacha till Cartagena, som samtalet jag länge befarat kom. Mamma bad mig ringa och jag förstod direkt vad det handlade om. Min älskade mormor hade

Tayrona National Park & Colombian desert
fredag 15 mars 2019 - La Guajira, Colombia

Hej alla mina kära dagboksläsare! Here we go again, shit va tiden går fort ändå, men det är väl så när man har roligt på vägen. Fortsatt i Colombia och ska ju börja berätta om mitt äventyr i Tayrona National park bland annat. Så tanken var att dagen därpå gå in i nationalparken,

In the town of Zorro!
söndag 17 februari 2019 - Villa de Leyva, Boyacá, Colombia

I have arrived to Villa de Leiva, a small colonial town located between the mighty mountains in east and the desert in west (a very important side note, Zorro was recorded here!!!) When I first arrived I had to pinch myself in the arm to check if I hadn’t been traveling backwards in time or ended

Colombia vecka 2
torsdag 7 februari 2019 - Medellín, Antioquia, Colombia

Hej igen :) Äntligen är vår skola klar och invigd! Vi var i princip klara i torsdags med skolan. I onsdags ordnade vi med en hamburgerfest för de barn som bor på heltid i skolan. Ca 35 killar mellan 10-14 år gamla som blev så glada. Vi fick visa dem hur de ska sätta ihop en hamburgare.

Feeling hip
lördag 2 februari 2019 - Bogotá, Colombia

Buenos días, la gente! Now a couple of days have passed since I wrote anything. Things are hectic, as always, and I am just struggling with the daily life (like getting the Wi-Fi to work, seems impossible sometimes). I have been exploring the northern parts of the city (Zona Rosa, Chapinero Alto,

Colombia vecka 1
onsdag 30 januari 2019 - Leticia, Amazonas Department, Colombia

Hej från Amazonas jungel! Eller närmare bestämt staden Leticia i Colombia. En liten stad så långt söder ut i Colombia du kan komma. Utan vägförbindelser till resten av Colombia. Här nere ligger en stad med ca 40 000 invånare och runtomkring massa indianbyar. Ett mycket fattigt område. 10

Bogota- avgaser, grafitti och juleljus
måndag 10 december 2018 - Bogotá, Colombia

Många som har  besökt Bogota eller andra resebloggar  jag läst brukar inte beskriva staden i särskilt positiva ordalag. Det brukar beskrivas som att de inte finns så nu mycket att göra och väldigt mycket avgaser. Med detta i bakhuvudet gav jag mig ut på upptäcktsfärd av denna 10

Colombia nu är jag här
lördag 8 december 2018 - Bogotá, Colombia

Långflygningar är väl inte det roligaste som finns, en sitter stilla länge, får ont i kroppen o svullnar i alla leder. Kommer fram mitt i natten enligt ens egen tidsrytm och alla dessa kontroller, pass o säkerhetskontroller. MEN det är en del av att resan o som om jag glömmer bort hur det

Colombia - Minor Field Studies

Colombia - Minor Field Studies

28 januari 2019 - 28 mars 2019

Climate change pose a threat to the sensitive high altitude páramo ecosystems in post-conflict Colombia. An improved understanding of the hydrological processes in the páramos is needed to support decision making processes and guarantee future water quality and quantity in the country. The expected outcome of this study is to apply modern techniques and traditional field work in order to investigate the status of the Colombian páramos and the ways in which these ecosystems are threatened by current and future climate change. Both observed (satellite images and metrological information) and simulated (climate model outputs) data will be used in this study.

Amerika't från nord till syd

Amerika't från nord till syd

10 januari 2019 - 2 april 2019

Halloj kära resedagboken! Tänka sig, jag är tillbaka. Länderna börjar fyllas på men jag har fortsatt mycket kvar. Och efter ett par år på resande fot nu både i nöje och jobb kände jag att jag borde passa på att göra en sista långresa. (Vi kan ju tro att det blir så iallafall). Inget jobb och ingen lägenhet när jag kom hem så tänkte jag lika bra att köra på denna tripp också. Så nu startar jag med ett kort stopp i USA och Fort Lauderdale innan jag åker vidare till Cancun i Mexico. Därefter är pappret blankt för denna resa ska gå i flexibilitetens tecken och bli som det blir. Målet är att lära mig spanska och dansa salsa, i övrigt bara se och upptäcka så mycket som möjligt. Med blandade känslor lämnade jag kära Sverige bakom mig återigen, och det blir aldrig lättare att säga hejdå till nära och kära. Speciellt inte till min älskade mormor som jag inte vet om jag får se vid liv igen. Men jag vet att hon kämpar på så länge hon orkar! Så jag hoppas att de som vill är med och läser om mitt nästa äventyr så ska jag försöka uppdatera så ofta jag hinner!

Livin the dream-på upptäcktsfärd i Latinamerika

Livin the dream-på upptäcktsfärd i Latinamerika

7 december 2018 - 10 januari 2019

6 oktober 2018 - 15 november 2018

Började med två veckor i Colombia och sedan vidare och då som reseledare för Contour Air i Ecuador, Peru o Bolivia.

Bolivia-Colombia 2019

Bolivia-Colombia 2019

2 januari 2019 - 26 februari 2019

Januari och februari kommer jag tillbringa i Sydamerika. ca 3 veckor i Bolivia och sedan 5 veckor i Colombia tillsammans med ankarstiftelsen.

15 december 2017 - 17 januari 2018

30 november 2017 - 15 december 2017

En rundresa i Colombia

Panamakanalen

Panamakanalen

30 oktober 2017 - 20 november 2017

Denna gång åker vi till USA, stannar ett par dagar i Los Angeles innan vi går på Norwegian Sun som kommer att ta oss längt Amerikas västkust genom Panamakanalen och sedan upp till Miami. Efter ett par dagar i Fort Lauderdale åker vi hemåt.

Santa Marta (måste dra iväg)

Santa Marta (måste dra iväg)

1 februari 2018 - 1 februari 2018

Vintern närmar sig, då drar vi. Två månader i Colombia, kommer bli bra detta.

Colombia 2017

Colombia 2017