La Guajira

Tayrona National Park & Colombian desert
fredag 15 mars 2019 - La Guajira, Colombia

Hej alla mina kära dagboksläsare! Here we go again, shit va tiden går fort ändå, men det är väl så när man har roligt på vägen. Fortsatt i Colombia och ska ju börja berätta om mitt äventyr i Tayrona National park bland annat. Så tanken var att dagen därpå gå in i nationalparken,

Mot Palomino!
tisdag 12 december 2017 - Palomino, La Guajira, Colombia

Palomino Del IPalomino är en liten by i departementet Guajira och är endast två meter över havsnivån. Denna lilla by ligger där bergskedjan Sierra Nevada möter karibien och är en “Biosphere Reserve” och som ska bevaras enligt UNESCO.En liten by som omges av djungel och berg på alla

En liten bit av paradiset
fredag 28 november 2014 - Palomino, La Guajira, Colombia

Vi har haft 12 underbara dagar här i Palomino. Vi har egentligen inte gjort något speciellt men det är nog just det som gjort vistelsen här så härlig. Dagarna har sett ganska likadana ut. Uppstigning kl 7 för att riva av ett träningspass innan solen blivit för het. Denna "swedish workout"

Caroline Falk
CaJoAn i Sydamerika
Senast aktiv - från Bogotá, Colombia
Karibiska kusten och avgörande beslut
fredag 21 november 2014 - Palomino, La Guajira, Colombia

Flygturen till Cartagena från Cali gick smidigt. När vi landat i Cartagena och hoppade in i en taxi för att åka till vårt hostel berättade taxichauffören att han tyvärr inte kunde köra oss hela vägen fram. När vi tittade på honom förvånat svarade han, med självklarhet i rösten,

Caroline Falk
CaJoAn i Sydamerika
Senast aktiv - från Bogotá, Colombia
tisdag 19 juni 2012 - Cabo de La Vela, La Guajira, Colombia

Hej! Nu har jag lagt upp dom sista bilderna. // Lugi

torsdag 7 juni 2012 - Cabo de La Vela, La Guajira, Colombia

Hej vänner! Här kommer lite nya bilder bl.a. från gruvan som vi var och besökte igår. Jättehäftigt det är alltså världens största öppna gruva i världen. Dom arbetar oxå vädigt mkt med miljön och att gynna lokalbefolkningen som bor i området. Imorgon flyger vi tillbaka till

onsdag 6 juni 2012 - Cabo de La Vela, La Guajira, Colombia

Hej vänner! 6 dagen här nu strulat lite med resdagboken men la upp lite bilder igår, kommer mer sen. //Luga

Sluttampen!!
onsdag 29 februari 2012 - Cabo de La Vela, La Guajira, Colombia

Detta blir det absolut sista inlagget pa denna fantastiska resa!! Riktigt sorgligt att det borjar narma sig mot sitt slut, endast 3 dagar kvar i varmen, Men allt har ju sitt slut tyvarr.. Sedan sist har vi varit i en liten okenby som heter Cabo Dela Vela. Ar riktigt trott just nu sa orkar inte

Colombia!!
lördag 18 februari 2012 - Palomino, La Guajira, Colombia

Hej hopp i lingonskogen! Nu har det aterigen gatt ett tagsedan jag skrev har och aven denna gangen har det hant massa grejer! Eller relativt mycket i alla fall. Vi anlande i taganga, en liten fiskeby i norra colombia och hade hoga forvantingar pa stallet da vi hade hort mycket gott om det. Hade

Punta Gallinas - la Guajira Peninsula - Wayuu land
måndag 18 juli 2011 - Punta Gallinas, La Guajira, Colombia

Hola amigos! Nytt mål via bussbolaget Brasilia. Positivt att resan blev kort till Riohacha fran Santa Marta. Negativt att de alltid på bussarna visar tortyrfilmer med mycket våld, blod och maskingevärseld. Riohacha - en lugn stad vid en 5 kilometer lång strandpromenad. Lördag kväll

Britta Lagercrantz
brittasydamerika i Colombia 19/6-1/8 2011
Senast aktiv - från Bogotá, Huila, Colombia
Amerika't från nord till syd

Amerika't från nord till syd

10 januari 2019 - 2 april 2019

Halloj kära resedagboken! Tänka sig, jag är tillbaka. Länderna börjar fyllas på men jag har fortsatt mycket kvar. Och efter ett par år på resande fot nu både i nöje och jobb kände jag att jag borde passa på att göra en sista långresa. (Vi kan ju tro att det blir så iallafall). Inget jobb och ingen lägenhet när jag kom hem så tänkte jag lika bra att köra på denna tripp också. Så nu startar jag med ett kort stopp i USA och Fort Lauderdale innan jag åker vidare till Cancun i Mexico. Därefter är pappret blankt för denna resa ska gå i flexibilitetens tecken och bli som det blir. Målet är att lära mig spanska och dansa salsa, i övrigt bara se och upptäcka så mycket som möjligt. Med blandade känslor lämnade jag kära Sverige bakom mig återigen, och det blir aldrig lättare att säga hejdå till nära och kära. Speciellt inte till min älskade mormor som jag inte vet om jag får se vid liv igen. Men jag vet att hon kämpar på så länge hon orkar! Så jag hoppas att de som vill är med och läser om mitt nästa äventyr så ska jag försöka uppdatera så ofta jag hinner!

Santa Marta (måste dra iväg)

Santa Marta (måste dra iväg)

1 februari 2018 - 1 februari 2018

Vintern närmar sig, då drar vi. Två månader i Colombia, kommer bli bra detta.

2 september 2014 - 16 december 2014

1 juni 2012 - 16 juni 2012

11 november 2011 - 11 februari 2012

Jag och min gamle vän Nadine har tänkt att bege oss ut i världen tillsammans denna gång. Sydamerika som länge varit på kartan fick det bli den här gången och jag är riktigt spänd och taggad inför detta! Har ju fått höra att dessa länder inte är någon dans på rosor.. inte om man jämför med sydostasien och Europa så vi ska försöka vara försiktiga! Vi börjar i recife i Brasilien och sen går resan söderut.. har tänkt mig länder som Argentina, Chile, Peru, Bolivia, Colombia, Equador, Panama och Costa Rica! Men som vanligt är jag öppen för förslag så det kan mkt väl hända att det inte alls blir som planerat!

Colombia  19/6-1/8 2011

Colombia 19/6-1/8 2011

19 juni 2011 - 1 augusti 2011

30 juni 2011 - 1 augusti 2011

Denna gång åker jag utan den närmaste familjen ut på nya äventyr - denna gång till Colombia. Hoppas få uppleva vackra kolonialstäder, möta trevliga människor samt göra vandringar och andra äventyr i naturen.

29 september 2010 - 3 februari 2011

Sydamerika 09/10