Palomino

Mot Palomino!
tisdag 12 december 2017 - Palomino, La Guajira, Colombia

Palomino Del IPalomino är en liten by i departementet Guajira och är endast två meter över havsnivån. Denna lilla by ligger där bergskedjan Sierra Nevada möter karibien och är en “Biosphere Reserve” och som ska bevaras enligt UNESCO.En liten by som omges av djungel och berg på alla

En liten bit av paradiset
fredag 28 november 2014 - Palomino, La Guajira, Colombia

Vi har haft 12 underbara dagar här i Palomino. Vi har egentligen inte gjort något speciellt men det är nog just det som gjort vistelsen här så härlig. Dagarna har sett ganska likadana ut. Uppstigning kl 7 för att riva av ett träningspass innan solen blivit för het. Denna "swedish workout"

Caroline Falk
CaJoAn i Sydamerika
Senast aktiv - från Bogotá, Colombia
Karibiska kusten och avgörande beslut
fredag 21 november 2014 - Palomino, La Guajira, Colombia

Flygturen till Cartagena från Cali gick smidigt. När vi landat i Cartagena och hoppade in i en taxi för att åka till vårt hostel berättade taxichauffören att han tyvärr inte kunde köra oss hela vägen fram. När vi tittade på honom förvånat svarade han, med självklarhet i rösten,

Caroline Falk
CaJoAn i Sydamerika
Senast aktiv - från Bogotá, Colombia
Colombia!!
lördag 18 februari 2012 - Palomino, La Guajira, Colombia

Hej hopp i lingonskogen! Nu har det aterigen gatt ett tagsedan jag skrev har och aven denna gangen har det hant massa grejer! Eller relativt mycket i alla fall. Vi anlande i taganga, en liten fiskeby i norra colombia och hade hoga forvantingar pa stallet da vi hade hort mycket gott om det. Hade

Santa Marta (måste dra iväg)

Santa Marta (måste dra iväg)

1 februari 2018 - 1 februari 2018

Vintern närmar sig, då drar vi. Två månader i Colombia, kommer bli bra detta.

2 september 2014 - 16 december 2014

11 november 2011 - 11 februari 2012

Jag och min gamle vän Nadine har tänkt att bege oss ut i världen tillsammans denna gång. Sydamerika som länge varit på kartan fick det bli den här gången och jag är riktigt spänd och taggad inför detta! Har ju fått höra att dessa länder inte är någon dans på rosor.. inte om man jämför med sydostasien och Europa så vi ska försöka vara försiktiga! Vi börjar i recife i Brasilien och sen går resan söderut.. har tänkt mig länder som Argentina, Chile, Peru, Bolivia, Colombia, Equador, Panama och Costa Rica! Men som vanligt är jag öppen för förslag så det kan mkt väl hända att det inte alls blir som planerat!

Emelie Sandin
emet