Äntligen framme
lördag 14 december 2019 - Avani sepang goldcoast resort

Efter 26 timmars resa är vi äntligen på plats i Kuala Lumpur, tyvärr lämnade vi ett soligt Bangkok och möttes av ett regningt Malaysia. Men oj så fint och grönt det vi hunnit se. Stora gröna vackra palmer och ca 28 grader varmt. Fint och fräscht hotell har vi ca 45 min från flygplatsen.

Första dagen
lördag 14 december 2019 - Cairns, Queensland, Australien

Ja, vi saknade 2 av 3 väskor, till Elsas förtjusning. Shoppa nytt!Vi skyndade iväg till ett shoppingcenter och köpte short, badkläder och solkräm. En god frukost och sen iväg med bilen. Julia stannade kvar i Cairns för att träffa en kompis. Vi andra åkte norrut och njöt skugga vid en

Clas West
cow i West goes Aussie
Senast aktiv - från Umeå, Västerbottens län, Sverige
Dag 6 - Malapascua
fredag 13 december 2019 - Daanbantayan, Centrala Visayas, Filippinerna

Fredag 13/12Bajs också!! Det här blev ju inte så bra... vaknade vid 00.30 av oväder o hade svårt att somna om. Pallrade mig upp kl 04 fast kroppen vrålskrek NEEEEEEJJJJJJ! Vid dykcentret  försökte min vilja övertyga min kropp om att jag nog skulle må bättre bara jag kom ned i vattnet.

Flygplatsen
lördag 14 december 2019 - Bangkok

Framme i Bangkok, resan gick som vanligt jättebra. Film,ljudbok och några timmars sömn för oss alla.Nu väntar vi på flyget till Kuala Lumpur så snart framme. Klockan är 8.40 här och hos er 02.40

Senast aktiv - från Byske, Västerbottens län, Sverige
Go West, life is peaceful there
fredag 13 december 2019 - Carlsbad, New Mexico, USA

Hej!Åh va roligt med ett inlägg, det har dröjt av olika skäl... Men här kommer ett nytt, jaaa!Jag är på den blåsigaste platsen i världen. Svårt att gå rakt! Men vi tar det från början.Från El Paso, Texas åkte vi söderut till Big Bend national park, där var det öken och varmt som

Rikard Stensson
Rikardreser i USA-CANADA-MADNESS
Senast aktiv - från Houston, Texas, USA
Etapp 1 av 4 klart
fredag 13 december 2019 - Arlanda, Stockholms län, Sverige

Åkte vid 05.20 hemifrån och vid 08 från Kallax lite försenat plan men vi har ändå  hunnit äta en tidig lunch.Både Rp  och Rph Sovgott på planet hit. Nu vidare till Helsinki en 2 timmars flygresa där får vi vänta ca 2 tim innan vi åker vidare mot Bangkok Hoppas det flyter på i denna

Dag 5 - Malapascua
fredag 13 december 2019 - Daanbantayan, Centrala Visayas, Filippinerna

Torsdag 12/12Sitter o väntar på mat, hungrig, trött o lätt ynklig... har mått så himla bra hela dagen efter 9 h bra sömn men på sista dyket kände jag hur alla krafter lämnade mig o nu spränger bihålorna. Har precis beställt in en grillad fisk på marknaden, där dansbandsmusiken

Nu är jag här igen...
fredag 13 december 2019 - Waiouru, Manawatu-Wanganui, Nya Zeeland

Christer speaking....ingen uppkoppling igår så jag får jobba ikapp nu.Vi har en navigator som är lite av en egen personlighet, den skickar oss dit den vill å inte dit vi vill.Följdaktligen så landade vi vid ett grottsystem igår morse, kalkstensgrottor med nån sorts invånare som bestod av

Torsdag 12 december
fredag 13 december 2019 - Asunción, Paraguay

Vilken tur att det finns A/C för det känns ju inne att det är mer än 30 grader ute. Vaknar väldigt tidigt. Tyvärr fungerar inte internet men det är nog bara tillfälligt. Hotellen är ju beroende av att få sina bokningar den vägen. Vi har som tur är rum bokat för ikväll.  Saknar vår

Eric Lund
sm0jsm i Sydamerika 2019-2020
Senast aktiv - från Asunción, Paraguay
Mellanlandar
torsdag 12 december 2019 - Singapore

Då får vi sträcka på benen i Singapore, men om 1.30 åker vi vidare mot Cairns. 7tim

Clas West
cow i West goes Aussie