Skatter och skatter
tisdag 15 oktober 2019 - Uppsala, Uppsala län, Sverige

En dag fylld av historiska skatter!En del av dem upplevde vi i skattkammare, och domkyrka, andra på bibliotek/utställning och några ute i vår omgivning!Morgonens första besök var i Uppsala domkyrka. Halva gruppen började i skattkammaren i norra tornet. Där fanns något så otroligt som

Soliga dagar på Bahamas
torsdag 17 oktober 2019 - Bahamas

När solen stiger över Bahamas vaknar huvudstaden Nassau. Den vackra staden som ligger på ön New Providence är omgiven av turkost vatten och exotiska vyer. Nassau är känt för sina lyxiga stränder och fina korallrev till havs. Strax utanför New Providence ligger Paradise Island, som är en

Te Anau och Millford sound
onsdag 16 oktober 2019 - Te Anau, Southland, Nya Zeeland

När vi lämnade Curios bay, nästan sista utposten till Antarktis, så drog vi norr över för att ta oss till Fiordlands. Efter några timmar genom sagolik natur parkerade vi bilen på en jättefin camping i Te Anau. Morgonen dagen efter tog vi en guidad busstur till Millford sound.  Det var

Ragnvald Eliasson
EvaRagnvald i RWC2019 Japan
Senast aktiv - från Wanaka, Otago, Nya Zeeland
Nugget Point lighthouse och Curio Bay
måndag 14 oktober 2019 - Curio Bay, Southland, Nya Zeeland

På måndagen lämnade vi Dunedin och besökte Fyren vid Nugget Point på resan söder ut. Vägen dit var krokig med massor av kurvor men otroligt vacker. Hela Nya Zeeland är helt enkelt "beautiful".  Fyren i sig är inte särskilt imponerande men läget och omgivningarna har gjort den till en

Ragnvald Eliasson
EvaRagnvald i RWC2019 Japan
Senast aktiv - från Wanaka, Otago, Nya Zeeland
Armeniens huvudstad
onsdag 16 oktober 2019 - Jerevan, Armenien

Onsdag eftermiddag i Jerevan, Armeniens huvudstad. Vi är tillbaka på vårt rum på fina Ani Plaza Hotel. Dagen har varit varm (det är runt 25 grader varmt) och vi har en guide som får en att allvarligt fundera på meningen med livet. Jerevan är en trevlig stad, här finns nytt och modernt,

Ewa Och Magnus Sten
esmj i Georgien och Armenien
Senast aktiv - från Jerevan, Armenien
I've survived the first day on board Mercy!
tisdag 15 oktober 2019 - Dakar, Dakar Region, Senegal

My brain can't take any more! At least not for today! 400 staff and 250 local crew, 8 floors, luckily a pool at 8th...31 degrees and a very busy harbour! 5 bunkmates from Australia, Switersland and the States. Just told we are over 30 nationalities...it's a Wow-feeling I tell you! Got a full day

Maria Lövander
Hoppeloppan i Swedish Nurse in Senegal
Senast aktiv - från Dakar, Dakar Region, Senegal
Om min resa till Costa Rica
tisdag 15 oktober 2019 -

Alla resenärer där ute, idag tänkte jag tipsa lite om Costa Rica, som jag nyligen har kommit hem från och varit mycket nöjd med min vistelse i.Costa Rica är beläget i Centralamerika, mellan Nicaragua och Panama, och här finns mängder av perfekta semestermål. Det finns många anledningar

David Gustavsson
DavidGustavsson i Semester under hösten?
Senast aktiv - från Sverige
Njuter av livet i Sydafrika
onsdag 16 oktober 2019 - Sydafrika

Hej allesammans! Det blev en resa till slut. Nu är jag och lever livet i Sun City, som jag tänkte passa på att rekommendera.Sun City är en sydafrikansk semesterort som har ett världsberömt förflutet. Det hela började som en "syndig stad", där välmående gäster kunde spela och roa sig

Johan
JHenriksson i Ny sommar nya resplaner
Senast aktiv - från Sydafrika
Why Mercy Ships and How did I get this idea?
torsdag 10 oktober 2019 - Falkenberg, Hallands län, Sverige

For me it often starts with a note on a messageboard, in a paper, a flyer...if I hadn't found a flyer in a lunch restaurant in Oslo; Norway saying: Do you want to work with wild animals in Africa...I wouldn't have my lovely husband Everest and my children Nellie and Lucas...So this time I was just

Maria Lövander
Hoppeloppan i Swedish Nurse in Senegal
Senast aktiv - från Dakar, Dakar Region, Senegal
En härlig dag bland högar och stenar!
måndag 14 oktober 2019 - Uppsala, Uppsala län, Sverige

Tidig morgon påbörjade vi resan genom Blekinge och när alla kommit på bussen styrde vi norrut. Efter fikapaus utanför Lammhult och lunchpaus i Vadstena började vi närma oss äventyret! Vi rivstartade efter lunch med frågesport/slutprov på Mälardalskunskaper. När vi konstaterat att alla