Onboarding i Texas
lördag 19 oktober 2019 - Lindale, Texas, USA

För ett år sedan så hade jag ett samtal med min chef, Missy och hon uppmuntrade mig att gå onboarding kursen på huvudkontoret, strax utanför Lindale i Texas. Jag var helt inställd på detta, men efter ett samtal med vår personalchef i mars detta år, gjorde att jag bestämde mig för att

Abel Tasman national park
måndag 21 oktober 2019 - Motueka, Tasman, Nya Zeeland

Idag tog vi det lite lugnare på morgonen eftersom vi bokat en guidad båtresa i Nationalparken högst upp på Sydön kl 12:40. Riktigt skönt att inte behöva stressa iväg direkt på morgonen. De flesta campingplatser har utcheckning kl 10:00 och då gäller det att vara klar med duschningen,

Cowboy kyrkan i Tyler
måndag 21 oktober 2019 - Tyler, Texas, USA

Denna morgon åkte jag och 4 andra från vår onboarding grupp till ”cross brand cowboy church, en cowboy kyrka i Tyler. Det var en kyrka stor som en hockey arean och den fylldes med cowboys med jeans, boots and stora cowboy hattar. Det är intressant att de hittat sin nisch, cowboys med fyll

3 DAGAR KVAR!!!
söndag 20 oktober 2019 - Sölvesborg, Blekinge län, Sverige

Då vi tycker att resdagboken fortfarande inte fungerar tillfredställande så kan ni istället följa oss här:http://ingridmarie.bloggo.nu/Egypten-2019-Makadi-bay-2410---711/

Vår resa 2019 (1-24/2): Brasilien
söndag 20 oktober 2019 - Sölvesborg, Blekinge län, Sverige

Vår resa till Brasilien är för länge sen avslutad men eftersom vi fortfarande tycker att resdagboken inte fungerar bra så har ni vår resa i sin helhet här:http://ingridmarie.bloggo.nu/Var-resa-2019-Brasilien--kommande-resa/

Ingrid Och Björn Eckefeldt
eckefeldt i BRASILIEN
Senast aktiv - från Sölvesborg, Blekinge län, Sverige
Blod och buss
söndag 20 oktober 2019 - Gudauri, Georgia, USA

Igår åkte vi buss. Vi åkte så mycket buss att det räcker och blir över för ett bra tag. De sista sex-sju milen på vägar så dåliga att vi fick lämna vår stora buss och hoppa in i minibussar. När vi äntligen var framme vid gränsen mot Georgien var lyckan fullständig. Nu var det ju

Ewa Och Magnus Sten
esmj i Georgien och Armenien
Senast aktiv - från Jerevan, Armenien
Pancake rocks
söndag 20 oktober 2019 - Punakaiki, West Coast, Nya Zeeland

På vägen upp till Westport stannade till i en nationalpark som har det som de kallar för Pancake rocks och blowholes. Klipporna har utav vind och vatten formats så att de ser ut som högar med pannkakor. Det finns också hål emellan klipporna så att när vattnet kommer in där så ser det ut

Puzzling World i Wanaka och regnig resa till Franz Josef
lördag 19 oktober 2019 - Westport, West Coast, Nya Zeeland

Stoppet i Wanaka blev på en campingplats bland buskar och träd en bit utanför staden centrum.Värden på campingen hade jobbat i Norge och visste mycket väl var Göteborg ligger. Hans hustru hade varit med honom i Oslo på ett besök för några år sedan. Visst är världen liten.  På

Bananrundan
söndag 20 oktober 2019 - Alanya, Turkiet

Ca 18000 steg.

Tid att packa upp och städa
fredag 23 augusti 2019 - Dakar, Dakar Region, Senegal

Att packa upp och att städa är det vi jobbar med just nu här på skeppet.. det känns som vi gör den mest noggranna flyttstädning du kan tänka dig. Allt som vi har på operationsavdelningen gås igenom och allt såpas en gång, och allt desinficeras även med Teistel två gånger innan