Vandring med utsikt mot fri horisont
torsdag 13 augusti 2020 -

I går kom vi till Stora Paradiset på Utö. Efter fyra försök lyckades vi få ankarspelet att förstå att det skulle mata ut. Till slut lyckades vi komma in på lovartsidan av gästbryggan nära gräsmattan. Perfekt läge! Sedan promenad upp till kvarnen och utsikten. Till bageriet och färskt

Måsten i New York för den färska sportnörden
torsdag 13 augusti 2020 - New York, USA

Jag är knappast den enda som haft barndomsdrömmen att besöka New York, popkulturens metropol. Men det finns såklart massvis med andra underbara lockelser på Manhattan, särskilt för oss som älskar sport. Av den anledningen vill jag ge några måste-tips för dig som är en aspirerande

David Gustavsson
DavidGustavsson i New York 2018
Senast aktiv - från Sverige
Promenad till krogen
tisdag 11 augusti 2020 -

Vi ligger kvar på Rånö. En rundslinga på ön, ca 6km, med lunch på Rånö källan. Härlig fisksoppa med besk och mustig Brändö Brown ale. Rekommenderas! Tillbaka svettiga på båten, svalkande dopp i 18-19 gradigt vatten. Dags för sol,, sudoku och vila!

Ändrad taktik
måndag 10 augusti 2020 -

Vår planering att gå söderut utan plan och mål, har ändrats. Vi vill hellre köra korta etapper och ta det riktigt lugnt. Vi stannar därför i Stockholmss skärgård! Efter en härlig solskensmorgon tog vi en sväng ner på södra Mysingen och vände sedan snett tillbaka och in till Rånö.

Kasta loss!
söndag 9 augusti 2020 -

Vi har nu avverkat vår första, korta etapp på resan utan bestämt mål. Vår Saga 26, är tungt lastad så att vi ska klara livets nödtorft. Fortfarande många båtar ute, men vi hoppas att många börjar jobba snart.

Smitningens havsbad
lördag 8 augusti 2020 - Härnösand, Västernorrlands län, Sverige

Vi lämnade hotellet kring 10 efter en välbehövlig sovmorgon efter gårdagens nattsuddande.Vi åkte ner förbi små fina byar,för att sedan landa på smitningens havsbad i Härnösand vi spenderade hela dagen i solen. Vid 17 tiden packade vi ihop och började rulla hemåt.  Ett kort stopp för

På väg hemåt
fredag 7 augusti 2020 - Sollefteå, Västernorrlands län, Sverige

Vi checkade ut ganska tidigt för att ta oss till Åsele GK för en golfrond, dock ändrade vi oss och tog en spontangolf i Lycksele istället. Spelet var inte det bästa men vi firade Pers birdie och Jens vann dock på samma poäng som mig. På väg från Åmliden passerade vi vackra naturbilder,

On the road again....
torsdag 6 augusti 2020 - Åmliden, Västerbottens län, Sverige

Cabin treehotelVaknade 10 meter ovanför marken i vårt rum kabinen. Sov superskönt när man slog upp ögonen såg man trädtopparna genom fönstret.Frukost på pensionatet hos Britta och Kent som även äger kojhotellen.StorforsenEtt stopp vid Storforsen som var mycket mäktigt att titta på. Vi

Hemma!
torsdag 6 augusti 2020 - Gråbo, Västra Götalands län, Sverige

Nu har vi kommit hem och packat in det mesta från bilen = kaos inne. Theo drog iväg på skateboarden för att fånga Pokemons innan vi hann blinka.Har kört bil större delen av dagen, men med ett kul stopp i Torsby. Svängde av mot platsen där de har sin snötunnel för att se om vi kunde

Det blir en dag på stranden innan nästa destination.
onsdag 5 augusti 2020 - Harads, Norrbottens län, Sverige

Morning vibes!Vaknade till ett varmt och soligt Pite havsbad, frukost och packa ihop alla tillhörigheter. Packa badväskan och ner på stranden några timmar innan avfärd mot nästa destination. I bussen lyssnade vi på Lena Endrés sommarprat. Ett kort stopp för inköp av lite