Ho Chi Minh /Saigon
tisdag 21 januari 2020 -

Hej!Då var våra dagar här i Vietnams största stad Ho Chi Minh City, eller Saigon som den fortfarande också kallas, snart över. Vi har gillat staden väldigt mycket. Här finns mycket historia och massor att hitta på. Staden upplevs som modernare än huvudstaden Hanoi och här bor betydligt

Daniel Och Susanna Bolin
Dabo i Vietnam 2019/20
Senast aktiv - från Phu Quoc, Kien Giang, Vietnam
21 januari
tisdag 21 januari 2020 - Rotorua, Bay of Plenty, Nya Zeeland

Idag var det att slå ihop resväskorna igen och köra ca 23 mil nordväst till Rotorua. När vi kört ca 15 minuter kommer jag på att jag glömt min klocka på rummet, vänder och kör tillbaka till hotellet, ingen klocka där lämnar namn och adress så om de hittar den ska de skicka den. Nå

Eva Rubin
Evru54 i Australien/Nya Zeeland/Bali
Senast aktiv - från Rotorua, Bay of Plenty, Nya Zeeland
Vinstlott, för en liten valp🐶❤️
måndag 20 januari 2020 - Kalpitiya, Nordvästprovinsen, Sri Lanka

Vaknar strax efter kl 8:00 och äter frukost länge länge. Älskar att sitta här och bara titta på allt som sker på stranden. Fiskarna som kör i full fart rakt upp på stranden med sina båtar för att vittja och rensa sina nät. Turisterna som hoppfulla ger sig i väg på Delfinsafari. Vi har

Mac Resort
måndag 20 januari 2020 - Ko Chang, Trat, Thailand

Hej Mitt i natten och Emma kan inte sova... Så passar på att skriva lite här.Resan hit har gått hur bra som helst.Planet till Doha, Qatar var inte så fullt. Det var ett 3+3+3 plan. Så vi hade tänkt sitta Sigma vid fönstret Emma i mitten Newton i gången och Andreas andra sidan gången.

Emma Eklund
kinder84 i Thailand 🌴
Senast aktiv - från Ko Chang, Trat, Thailand
Vad får vi inte missa i LA?
måndag 20 januari 2020 - Los Angeles, Kalifornien, USA

Vi skall åka till LA i april och vill få tips och ideer på vad vi kan se och göra. Tips på restauranger, barer, natur upplevelser med andra ord vad får vi inte missa i LA?

Pia Hagstedt
Pia1971 i Usa LA o Dallas
Senast aktiv - från Norrköping, Östergötlands län, Sverige
Singapore
måndag 20 januari 2020 - Singapore

Vi kom hit utan större fadäser, det vart sent, vi var inte frammme på hotellet förrän vid 02.15 på söndagmmorgonen.Sov ut till 11 på förmiddagen och gick ut och käkade frukost (den ingår inte här). Promenerade runt i Chinatown somm är där vi bor (fast i utkanten). Gatorna där vi bor

Christopher Såthén
ChrisFlen i Bangkok, Bali & Singapore
Senast aktiv - från Singapore
20 januari
måndag 20 januari 2020 - Napier, Hawke's Bay, Nya Zeeland

Idag har vi varit på tre stycken olika vingårdar och det blev provning på alla tre ställen. Första vingården blev det provning av 12 olika viner, andra ställlet blev det 6 olika viner och det tredje stället blev det 5 olika viner, alla viner var inte lika goda. På kvällen blev det inte

Eva Rubin
Evru54 i Australien/Nya Zeeland/Bali
Senast aktiv - från Rotorua, Bay of Plenty, Nya Zeeland
Delfiner och busväder🐬💨
söndag 19 januari 2020 - Kalpitiya, Nordvästprovinsen, Sri Lanka

Idag är vi före personalen till frukost, de är snälla och fixar snabbt iordning allt vi kan önska både till oss och det holländska par som vi ska dela båt med för att leta delfiner. Innan vi ger oss iväg måste vi lösa biljetter till naturreservatet och skriva in våra namn och vart vi

Måndag
måndag 20 januari 2020 -

Ny dag. Sitter o går igenom ev post o meddeladen på datorn. I bakgrunden hör jag böneutroparen i sin högtalare. Det känns overkligt att jag bar varit här i en vecka. Det känns oändligt länge sedan vi lämnade sverige o faktiskt också länge sedan vi lämnade båten. Det har hänst så

Hans.engstedt
Hans.engstedt i FRIENDSHIPINBANGLADESH
Senast aktiv - från Bangladesh
18 - 19 januari 2020
söndag 19 januari 2020 - Rio de Janeiro, Volta Redonda, Brasilien

Lördag 18 – söndag 19Efter 6,5 timmars bussresa och 30 minuter med taxi kom vi fram till vårt hotell vid Copacabanastranden. Älskar när personalen kommer ut till taxin, välkomnar och tar hand om bagaget. Vid incheckningen berättade vi att vårt flyg går först 22.50 imorgon kväll. Vi

Eric Lund
sm0jsm i Sydamerika 2019-2020