En vecka kvar.
tisdag 25 juni 2019 - Kempten, Bayern, Tyskland

Bara en vecka kvar. På söndag åker vi.Jag skulle vilja gå upp på Grünten, bada i bastusarna och klättra i boulderhallen igen, innan vi åker hem.Får se vad jag lyckas med. Det ska bli 30C plus hela veckan. På onsdag fyller Svante 1 år! Hans mormor och morfar är här och hänger tills på

Eva Westin
Evaaaaa i Föräldralediga tillsammans
Senast aktiv - från Tyskland
Och så levde de lyckliga i alla sina dagar
måndag 24 juni 2019 - Calgary, Alberta, Kanada

Jippea, Sverige vidare till kvartsfinal efter vinst mot Kanada med 1-0. Kul att kunna vara på plats i Kanada när dom vinner. Killen bredvid oss i loungen var inte lika glad……Och nu tillbaka till bröllopet:Familjen var inbjuden på ett pre weddingparty hos brudens föräldrar kvällen innan

Jari Och Eva-Helen Oinas
JariEvaHelen i Kanada 2019
Senast aktiv - från Solna, Stockholms län, Sverige
Tre goda nyheter från Ryssland.
måndag 24 juni 2019 - Pavlovsk, Voronezj, oblast, Ryssland

Om motorcykelkörningen idag, finns inte mycket att berätta. 40 mil efter den mäktiga M4  mot Moskva. Vägen är som en stor pulsåder mot Rysslands hjärta och går fram genom ett böljande storslaget öppet jordbrukslandskap. Stora åsar går från väster till öster och vägen går upp och

Lars-Erik Holmberg
Potasvirja i Baku 2019
Senast aktiv - från Rostov-na-Donu, Rostov, oblast, Ryssland
Uppdaterar
måndag 24 juni 2019 - Tanzania

hej, vi har inte haft wi-fi för än nu, och det är inte helt pålitligt, men vi försöker......vi har precis lämnat masai mara och fantastisk safari och har precis landat i Zanzibar stonetown.vi har bott fantastiskt bra på två olika camper i safaritält

Lisbeth
Plagman i Drömsemestern
Senast aktiv - från Sansibar, Västra Zanzibar, Tanzania
Avresa
måndag 24 juni 2019 - Malmö, Skåne län, Sverige

Packa, checka, duscha, borsta, checka, äta frukost, ladda telefon, checka, städa, tömma, checka.....snart så.

Anna Lindström
FamLindstrom i Thailand 2019
Senast aktiv - från Lindeborgsgatan 66, Skåne län, Sverige
Födelsedag nr 3 och surfing
måndag 24 juni 2019 - Máncora District, Peru

Idag är det Olles födelsedag och det har vi firat! Sedvanligt uppvaktande på sängen, med födelsedagsljus-appen med ljusen på mobilens skärm som man inte hinner blåsa ut innan minsta ljud/fläkt gör att de blåses ut, kuvert- och souvenirpresenter, tårta på något sätt under dagen och

Bengt Hellman
benganb i Familjesemester i Sydamerika
Senast aktiv - från Máncora District, Peru
Tokyo
måndag 24 juni 2019 - Shinjuku, Tokyo prefektur, Japan

Se då har man kommit fram till Tokyo. Resan hit gick riktigt bra. Japan Airlines levererade riktigt bra måste jag säga. Bra säte, bra mat och trevlig kabinpersonal. Ett plus är att man hade tillgång till lounge. Måste vara ett av de få flygbolagen som erbjuder lounge nör man flyger i

Lars Eriksson
Lukas2 i Åter till Tokyo
Senast aktiv - från Tokyo, Hachioji, Japan
En vecka till avfärd
söndag 23 juni 2019 - Umeå, Västerbottens län, Sverige

Nu är det bara en vecka tills vi far iväg! - Railpassen har kommit.- Beställt pocket Wifi från Japan Wireless som levereras till hotellet första dan och sen återlämnas i brevlåda på flygplatsen innan hemfärd. - Bokat bord på Pokemon café i Tokyo. - Hämtat ut lite yen om det skulle

Reseplanering
måndag 25 februari 2019 - Umeå, Västerbottens län, Sverige

Nu har vi bokar flygresa ToR Tokyo. Vi flyger via Helsingfors. I sommar funderade vi antingen på tågluff eller resa till Japan och valet föll på det senare till slut. Sommaren är regnperiod i stora delar av Japan men inte i norra delarna. Det är inte heller lika varmt. Vi satsar därför

Fisksoppetest!
söndag 23 juni 2019 - Rostov-na-Donu, Rostov, oblast, Ryssland

Klockan är snart 20.30 och mörkret sänker sig över Rostov. Gatorna fylls av människor som hukat inomhus undan värmen som nu sakta börjar ge efter. Vi har just kommit hem efter en "fisksoppetest" på en berömd fiskrestaurang vid floden Dons strand.Lonely Planets skribent anser att fisksoppan

Lars-Erik Holmberg
Potasvirja i Baku 2019