fredag 1 november 2019 - Dominica

Efter att ha ätit frukost tog vi en promenad på däck för att titta lite in mot land innan vi gjorde oss i ordning för ett landhugg. Här är stränderna svarta och ser inte så inbjudande ut. Regnmolnen hängde tunga över bergen när vi gick till hytten och packade ihop oss för att besöka

Per-Kerstin-Sofia Lindholm
PerKerstin i Kryssning i Karibien
Senast aktiv - från Fort Lauderdale, Florida, USA
Dramatiska Dominica
onsdag 19 december 2018 - Roseau, Dominica

En helt ny ö för oss, Dominica! Redan när vi klev i land fick vi se en hel del olika fiskar som höll till runt piren där vi klev av. Ön bjuder på en dramatisk natur, med höga berg, djupa dalar, mangrove-träsk, vattenfall och heta källor! Man har bland annat spelat in delar till Pirates of

Ny ö
onsdag 21 november 2018 - Roseau, Dominica

Grattis Lena 🐾🐾🐾 på din dagLägger till på Dominica och staden Roseau. Det är den ö som förstörts mest av orkanen som svepte förbi förra hösten. 95% av öns hus gick förlorade. Nu steg vi av på Karibiensidan där bergen tornar upp sig. Här finns bara några få tecken på det.

Annika Bergström
Bubbel i Amalias 30års crusing
Senast aktiv - från Umeå, Västerbottens län, Sverige
fredag 21 februari 2014 - Dominica

Nu har vi kommit till Portsmouth på norra Dominica efter en ganska tuff seglats i stark vind. Det tog oss 8 timmar med 10-12 m/sek brännvind. Vi ankrade i Prince Rupert Bay och möttes genast av en mycket hjälpsam Albert. Idag tog han oss med roddbåt in i the swamp forest (naturreservat)

Lars Gisaeus
Segling i Atlantis
Senast aktiv - från Göteborg, Västra Götalands län, Sverige
Caribien
torsdag 16 januari 2014 - Dominica

13 januari Sankt Maartens S Maartens besökte vi och reste med buss runt ön ön är delad i en Holländsk och en fransk del. Den holländska delen hade flera kasino och flygplats inflygningen var över beachen så det gäller att ducka när det kommer ett flygplan, ön är mycket vacker med

Christer Bergström
Christer B i Caribien 2014
Senast aktiv - från Norrköping, Östergötlands län, Sverige
Stranden igen
lördag 16 februari 2013 - Peppers Cottage Hotel, Roseau, Dominica

idag tänkte vi åka tillbaka till stranden, men av någon anledning hoppade vi av bussen fel och hanmnade på en annan strand som vi aldrig hade varit på förut. Men det gick bra det också här hade dom även en öppen resturang, Niklas fick musslor och Anna fick pasta :) fick och fick, det blev

Senast aktiv - från Peppers Cottage Hotel, Roseau, Dominica
Efter regn kommer sol....
fredag 15 februari 2013 - Portsmouth, Saint John Parish, Dominica

En dag upp till Portsmouth för att titta på fortet. Blev en lång promenad igen upp till toppen för att titta på en gammal kanon. Det blåste ordetligt och såg ut att komma regn så vi gick tillbaka till staden. Nästan framme öppnade sig himlen och vattnet stömmade ner. 10minuter senare

Strand igen
onsdag 13 februari 2013 - Peppers Cottage Hotel, Roseau, Dominica

En tur till stranden vi första gången vi var här med Johanna. Vi var ensamma på stranden igen, undra om det går att få någon mat?!?!? Som vanligt var resturangen stängd, men jo, hon kunde ju fixa lite sallad, eller omelette.

Vattenfall
torsdag 14 februari 2013 - Peppers Cottage Hotel, Roseau, Dominica

Idag tog vi en rundtur med egen guide i regnskogen för att titta på vattenfall. Efter 1 timmes promenad i skogen kom vi fram till Middelham Falls, sen samma roliga väg tillbaka. Sen blev det ytterligare ett vattenfall, mycket mindre och inne i en grotta som man var tvungen att simma in

Carneval
tisdag 12 februari 2013 - Peppers Cottage Hotel, Roseau, Dominica

Redan innan carnevalen var det party dygnet runt, en stor lastbil full med musik spelade hög musik vid hamnen. Den riktiga carnevalen började som vanligt kl 4.00 på morgonen med tåg som gick genom stan, utklädda och vanliga människor och musik.....Efter en liten promenad med tåget vill vi

Kryssning i Karibien

Kryssning i Karibien

26 oktober 2019 - 10 november 2019

Så var det dags för höstsemester lagom när höstrusket kommer. Vi startar i Florida och tar sedan Crown Princess runt i Karibien. Vi kommer stanna till på Bahamas, Saint Thomas, Grenada, Bonaire och Aruba.

Äventyr i Karibien 2018

Äventyr i Karibien 2018

14 december 2018 - 30 december 2018

Vi flyger från Sverige (Arlanda) till Paris (Charles du Gaulle med vidare transfer till Paris Orly) för att till slut landa i Fort-de-France på franska Martinique. Därifrån utgår vår 14-dagars kryssning med fartyget MSC Preziosa. Vi går en vecka norrut från Martinique för att sen återkomma dit och göra en veckas kryssning söderut innan vi avslutar i Martinique igen. Vi har valt att lägga en hotellnatt före kryssningen och en natt efter kryssningen i Martinique.

Amalias 30års crusing

Amalias 30års crusing

2 november 2018 - 2 december 2018

En månads semester med start i Rom. Kryssning till San Juan (Puerto Rico) och en vecka till på samma fartyg, i Karibien. Barbados, Grenada, Dominica mfl. Ja, Amalia fyller ju 30 på resan. Hennes dag firar vi på Barbados. Skepp ohoj va skoj vi ska ha 🥂💜🌺💃🏼🎉☀️🛳

Caribien 2014

Caribien 2014

10 januari 2014 - 23 januari 2014

Kryssning i Caribien 9 januari Norrköping - Arlanda 10 januari London, New York, San Juan 11 januari San Juan 12 januari British Virgin Island 13 januari ST Maartens 14 januari ST Kitts 15 januari Dominica 16 januari Barbados 17 januari dag på havet 18 januari San Juan 18-22 januari Florida 23 januari Hemma

Atlantis

Atlantis

14 maj 2013 - 15 juni 2014

Skepp ohoj! Vår resa startar först den 6 juli men samtidigt har den redan startat för det är så mycket förberedelser som skall göras. Idag skall jag köra från Lindholmen till Nya Varvet för att ta av masten för reparation ev. byta mast. Får se hur det går forts. följer.

Karibien 2013

17 december 2012 - 13 januari 2013

Karibien

Karibien

13 december 2012 - 31 december 2012

Linda o Olle bojkottar julen o hoppas på sol, bad o äventyr i Karibien.

USA/Karibien 2012

USA/Karibien 2012

4 november 2012 - 23 december 2012

Brita och jag flyger från Arlanda till Miami via Heathrow 5/11. Bil genom Florida, Georgia (Savannah), Alabama, Mississippi, Arkansas, Texas, Oklahoma, New Mexico, till min dotter i Glendale, Arizona. Därefter en 12-dagars "utflykt" till Nevada, Oregon och California. Några dagar till hos Jenny utanför Phoenix och sedan återresa på andra vägar genom New Mexico, Texas, Louisiana, Mississippi, Alabama till Port Everglades för kryssning i Karibien 11-21 december (Puerto Rico, Antigua, Martinique, Dominica, Sint Maarten och Bahamas)med min son Joakim och hans glada familj. Hoppas ni vill följa med på resan!

Annika Bergström
Bubbel