Coca

Amazonas dag 4
söndag 19 januari 2014 - Coca, Orellana, Ecuador

Amazonas dag 4 Ryan var lite trött efter gårdagens dryck så jag och guiderna åkte ut själva. Vi paddlade bort till trädkojan som är byggd uppe i ett av de största och högsta träden i området, 37 meter upp om jag inte missminner mig. Man såg ut över djungel, en fantastisk vy, men denna

Amazonas dag 3
lördag 18 januari 2014 - Coca, Orellana, Ecuador

Amazon dag 3 Vi vaknade tidigt som vanligt, idag skulle vi till Parrot Clay Lick. Vilket är ett speciellt ställe vid floden där det där en lerkant som är 10+ meter hög där det finns röd mineralrik lera, denna leran äter papegojorna till frukost för att hjälpa till med matsmältningen

Amazonas dag 2
fredag 17 januari 2014 - Coca, Orellana, Ecuador

Amazonas dag 2 Vi gick upp kl 06 o käkade frukosts sen satte vi oss i kanoten och vi paddlade (paddlarna paddlade, vi åkte) vi ner längst med den lilla floden och tittade på diverse fåglar och en familj Squirrel Monkeys som hoppade förbi i träden alldeles intill vattnet. Efter 30-40 min så

Amazonas dag 1
torsdag 16 januari 2014 - Coca, Orellana, Ecuador

Amazonas dag 1 För ovanlighetens skull så var mitt flyg inte så tidigt på morgonen. Så jag kunde gå upp vid sju och käka frukost, packa mina grejor och ta mig till flygplatsen i lugnan ro. Flygresan var en av de kortaste jag gjort 30 min. Vi passerade en hög vulkan på vägen, kan kanske

Amazonas snapshot
söndag 19 januari 2014 - Coca, Orellana, Ecuador

Sitter mitt inne i vildaste Amazonas, fåglar + insekter + groder gör sig hörda, jag sitter i ett stort trähus med flätadepalmblad(baren finns här och wifi(dåligt ;)) blickar ut över en svart lagun med grönskande djungel åt all håll, solen håller på att gå ner och allt speglar sig i

Finfint
söndag 20 mars 2011 - Coca, Orellana, Ecuador

Hej! Frisk och bra igen. Minus ett kilo sa lakaren i tisdags. Skont att det bara ar sa lite. Det fixar jag nog snart. Vi var i Yasuni och knatade runt forra helgen. Stooora skogen. Natur helt orord och vacker sa att det gjorde ont att se. Vi fick se delfiner, apor, krokodiler, fjarilar, grodor,

Sjukling och karneval!
onsdag 9 mars 2011 - Coca, Orellana, Ecuador

Hejhej! Ja jag har inte blivit frisk an... Ingen feber men magen ar trasig som F... Atta dagar och minus tre kilo. Var hos lakaren idag och fick en massa piller utskrivna. Hoppas det blir bra med allt nu. Jobbigt att vara klen hela tiden. Nu till nagot roligare. Vi har ju haft karneval har nu i

Kolla in det har!
fredag 4 mars 2011 - Coca, Orellana, Ecuador

http://vimeo.com/14930355 Den har videon gjorde Benjamin som var i La loma del tigre forra aret. Mycket bra!

Feber
fredag 4 mars 2011 - Coca, Orellana, Ecuador

Febern har hoppat pa mig igen... Dumma. Lag och fros i min sang nar det var 37 grader i rummet. inte bra. magen brakar och mar kass. Det ar battre nu men fyfy. Hela byn ar oroliga och jag ater inte sa mycket om vanligt, sa som jag brukar bli nar jag ar sjuk. Inget ovanligt. MEn oj va de ar

In search of the South American Pole

In search of the South American Pole

28 december 2013 - 5 april 2014

En liten tur till America, norra och södra samt den södra polen (Antarktis).

Ecuador och Peru med Global

Ecuador och Peru med Global

4 januari 2011 - 21 april 2011

Nu är det snart dags för en resa till Ecuador och Peru! Fyra månader i Amazonas, Anderna och på Stillahavskusten. Inte helt fel. Följ mig gärna. Ska försöka uppdatera så ofta jag kan!

ABYA YALA!

ABYA YALA!

21 december 2010 - 21 april 2011

Hannah lämnar Märtha bakom sig och drar till Sydamerika för att bli vis! Detta betyder inte att Hannah inte skriver om Märtha i varje inlägg och tänker på henne varje dag såklart! Lotten ar ocksa med pa ett horn. Fan vad gott vi kommer att ha det!

3 juli 2010 - 31 juli 2010

Äventyrsresa till djungel, vulkaner och hav

totopos

totopos

1 februari 2010 - 2 juni 2010

Mexico, Colombia, Ecuador, Peru, Chile och Argentina med Vicente under 4 månader... It's gonna be... wait for it... Legendary!

Ecuador!

Ecuador!

29 oktober 2009 - 31 mars 2010

ska bo 5 manader i Ecuadors amazonas for att praktisera pa den nationella bondeorganisationen Fenocin och lara mer om varldens orattvis och hur man bekampar dem i grasrotsrorelserna!

Global Rattvisa i Ecuador

Global Rattvisa i Ecuador

29 oktober 2009 - 31 mars 2010

Som del av en folkhogskolekurs kommer jag spendera fem manader ute pa den Ecuadorianska landsbygden, narmare bestamt i den lilla byn La Loma del Tigre, i provinsen Orellana i Amazonas. Har kommer jag jobba som praktikant for en organisation som jobbar for ursprungsfolk, smabonder och svarta.

Världen med början i Costa rica...

Världen med början i Costa rica...

7 november 2009 - 1 december 2010

En resa med obestämt slut.. för att finna något mer! Vi börjar i Costa rica....

31 maj 2009 - 23 juni 2009

Amazonas, Galapagos och strandliv. En dröm.

Monica Ström
monica1960