Estland

På väg norrut
söndag 7 juli 2019 - Pärnu, Pärnu län, Estland

Åkt genom Tjeckien, Polen och Lettland. På väg mot Ösel för lite sommarsemester med 17 grader och moln. Vi har laddat ned några sommar-program. Gulliga boenden på landsbygden, med höns och egna ägg, hallon och smultron och allt på polska. Skitvarmt förut, nu lite mer vettiga temp.

Eva Westin
Evaaaaa i Föräldralediga tillsammans
Senast aktiv - från Luleå, Norrbottens län, Sverige
Eastern Promises
onsdag 15 maj 2019 - Tallinn, Harju län, Estland

Efter att ha vilat en stund på rummet i måndags så begav vi oss sedan till det trendiga hipsterområdet väster om tågstationen för kvällsmat tillsammans med en släkting. Då jag inte träffat min släkting tidigare var jag lite nervös inför mötet men det blev en väldigt trevlig

Kakihara i Mare Nostrum
Senast aktiv - från Halmstad, Hallands län, Sverige
Are we gonna split hairs here?
måndag 13 maj 2019 - Tallinn, Harju län, Estland

Efter att ha sett om Solo: a Star Wars story och någon skräckfilm som hette Happy Death Day på under den fyra och en halv timmar långa resan från Riga till Tallinn var vi till sist framme vid halv fem. En kort resa med spårvagnen tog oss från bussterminalen till stoppet Linnahall och

Kakihara i Mare Nostrum
Promenaddag igen
torsdag 21 juni 2018 - Tallinn, Harju län, Estland

Promenad genom gamla stan och sedan shopping i närheten av färjeterminalen. Bra priser på kläder!

Petra Hurtig Halvarson
PetraHH i Kryssning på Östersjön
Senast aktiv - från Leksand, Dalarnas län, Sverige
På främmande mark
lördag 21 juli 2018 - Tallinn, Harju län, Estland

Efter en god natts sömn, och en blaskig fukostkaffe, rullar nu vi av färjan i Tallinn, och styr mot hotellet!

Coolaste i Kallaste
tisdag 24 juli 2018 - Ruusmäe, Võru län, Estland

(Hans-Örjan)2018-07-24Narva - Ruusmäe, 32 milSå var det då dags att lämna Narva, en av de många samhällen där alla pratar ryska men bara  ett fåtal därutöver även landets språk estniska.Eftersom vi hade förberett all packning redan igår kväll hade vi 7 minuter över för

Senast aktiv - från Vallentuna, Stockholms län, Sverige
Virvlande vatten och svenska valrossar
måndag 23 juli 2018 - Narva, Ida-Viru län, Estland

(Inge)Måndag i Narva. Vi vaknade upp till en ny strålande dag. Eftersom snarkandet fortsatte efter att vi stigit upp var det varken jag eller Hans-Örjan som låg bakom de bombastiska ljuden. Källan var rummet bredvid. Frukost i tornspiran på hotellet och vi lät oss väl smaka. Speciellt det

Senast aktiv - från Vallentuna, Stockholms län, Sverige
En dag som ingen annan...
söndag 22 juli 2018 - Narva, Ida-Viru län, Estland

(Hans-Örjan)Efter en lugn morgon med frukost på Meriton Garden Hotell, ett urgulligt hotell i Tallinns gamla stad, lastade vi upp och rullade iväg österut, Mot Narva!!! Milen avverkades i behaglig fart, och snart började det dra i kaffetarmen. När vi såg en GIGANTISK skylt 'Cafeteria'

Dagen i Tallinn
lördag 21 juli 2018 - Tallinn, Harju län, Estland

(Inge)Efter en rofylld natt på båten, i en hytt för fyra (Pjotr deltog i sömnaktiviteten men Raimo dök aldrig upp) körde vi i land i Tallinn. Vi begav oss direkt till angiven adress för övernattning men där fanns bara ett stängt hus och en skylt med Welcome. Några ungdomar i huset

Kryssning på Östersjön

Kryssning på Östersjön

16 juni 2018 - 23 juni 2018

Kryssning på Östersjön med familjen Halvarsson! En heldag i Helsingfors som blev en rejäl långpromenad! St Oetersburg med besök i tunnelbanan och promenad förbi några kända platser samtidigt som fotbolls-VM-feber pågick! En dag i Tallinn med shopping av kläder.

Mare Nostrum

Mare Nostrum

6 maj 2019 - 16 maj 2019

Resa på östra sidan av vårat gamla innanhav. Börjar i Vilnius, vidare till Riga och Tallinn för att avsluta de tio dagarna i de forna stormaktsrikets Sveaborg i Helsingfors.

Föräldralediga tillsammans

Föräldralediga tillsammans

9 januari 2019 - 31 juli 2019

Jag, Johan och Svante ska på äventyr till Kempten i södra Tyskland. Vi ska mest vara föräldralediga tillsammans och leka i berg. Jag ska även smyg-jobba lite på ett reningsverk. De på reningsverket och jag ser det som en gemensam utmaning att vi inte riktigt har ett helt gemensamt språk, men vi tar det på tyska!

Baltic Race 2018

Baltic Race 2018

20 juli 2018 - 8 augusti 2018

I år kör vi vår egen variant på Baltic Race, eller snarare Baltic Tour - vi har ju ingen brådska. i Stockholm tar vi färjan till Tallinn, och kör sedan Estland > Lettland > Litauen > Polen, och från Gdansk tar vi färjan tillbaka till Nynäshamn.

Tallinkryssning med Efraimssons

Tallinkryssning med Efraimssons

23 april 2010 - 25 april 2010

39. Östersjön runt

39. Östersjön runt

12 september 2017 - 30 september 2017

Så är det dags att sluta cirkeln, tidigare i år har jag varit tur å retur Danmark, senare körde jag genom hela Norge, Oslo till Kirkenes, ner i Finland till Lahtis. Nu skall säcken knytas samman, och Tiina skall med. Tyskland, Polen, Litauen, Lettland, Estland, Lahtis Finland. En spännande bilresa utanför den heta turist säsongen.

Östersjön nästan-runt

Östersjön nästan-runt

23 juli 2017 - 31 juli 2017

Stockholm-Gdansk-Kaliningrad-Kaunas-Riga-Tallin-Åland-hem

Östersjön runt 2017

Östersjön runt 2017

16 juli 2017 - 30 juli 2017

Följ med på en spännande resa runt Östersjön med ett gäng sköna motorcyklister. .

Uralbergen, Kazakhstan och Belarus

Uralbergen, Kazakhstan och Belarus

20 maj 2017 - 2 juli 2017

Via färjan från Kapellskär kör vi till Narva och in i Ryssland med sikte på Irbit i Uralbergen. Där svänger vi söderut in i Kazakhstan till Astana och vidare i en båge över steppen till Aralsjön. Därefter norrut mot Ryssland igen och mot Belarus där vi bl.a. besöker Minsk ett par dagar. Hemresa över Polen, Tyskland och Danmark

Australien -Nya Zeeland

Australien -Nya Zeeland

28 mars 2017 - 8 juni 2017

Snart är det dax att utforska nya länder, mycket spända och förväntansfulla!

Kakihara
Lars-Erik Holmberg