Europe

2 240 259 Bilder & 599 735 Dagböcker

Idag blev det Innsbruck!
tisdag 23 juli 2019 - Axams, Tyrolen, Österrike

Tack för namnsdaggratulationerna! Ja ni få som grattade mig😉Idag tog vi bussen ner till Innsbruck. Varmt har vi det så det var inte en lätt dag.. hahaVi tog oss till gamla stan. Fin stad med fina vyer! 😍Sen tänkte vi oss alpenzoo. Vi var tvungna att göra ett lunchstopp för barnens

emmamartin i Tågluff med barn i Europa
Anlänt till Amsterdam
tisdag 23 juli 2019 - Amsterdam, Noord-Holland, Nederländerna

Vi inledde dagen med en lyxig frukost i Wiesbaden som inkluderade hembakt bröd och egen chilimarmelad. Lokaltåg till Frankfurt flygplats följdes efter viss vilsenhet vid bytet mellan tågstationerna där av ett fjärrtåg mot Amsterdam. Vi fick trevligt resesällskap på vägen av två

Nackspärr och smilkramp
tisdag 23 juli 2019 - Bjelland, Vest-Agder fylke, Norge

Tisdag 23 juli  (Hans-Örjan)  Norge!!!!!Vilka FANTASTISKA vägar! Både beskaffenheten och sträckningen. Och naturscenerierna! Man får nackspärr av allt kolla HÄR och kolla DÄR, och kramp i smilmusklerna. Jag LOVAR dig, käre läsare: hade jag inte haft öron skulle mungiporna gått varvet

Inge Och Hans-Örjan
mc2017 i Danmark - Norge 2019
Senast aktiv - från Hirtshals, Region Nordjylland, Danmark
Mot Sverige
tisdag 23 juli 2019 - Stockholm, Stockholms län, Sverige

Singapore - Moskva 881,5 milVi blev sittande i planet drygt 1 timme innan vi äntligen lyfte. Och jag som var lite nödig redan när vi steg på.På 10 000 meters höjd åskar och blixtrar det över Kuala Lumpur. Mäktigt skådespel. Blev ett litet avbrott i min film, A star is born.Orkade faktiskt

Lala-landia
söndag 21 juli 2019 - Billund, Region Syddanmark, Danmark

Idag är det bestämt att det blir en heldag på lalandia eller som vi säger i föräldrar-tönt-världen lala-Landia.Vi bestämde oss för att den lille-lille August skulle få sova hemma. Så Carolin och Brage drog till det ökända monky-tonky landet själva.Ja det är ungefär som det låter,

Wiesbaden
måndag 22 juli 2019 - Wiesbaden, Hessen, Tyskland

Efter utcheckning från hotellet och en kort promenad till tågstationen så for vi idag vidare. Först mot Frankfurt och sedan vidare mot Wiesbaden och hem till Stephen och Marion.Trots snålt tilltagen bytestid gick resan som på räls hela vägen. Väl på plats svalkade vi av oss och fyllde på

Brexit
måndag 22 juli 2019 - Dover, England, Storbritannien

Vi är fortfarande kvar i Dover!!I går kom Dave och hälsade på, en trevlig engelsman med spanskt! utseende. En bekantskap från förra segelresan 2006/07. Han och fd sambon, Pam färdades samma väg som vi under några månader. Vi sågs i olika hamnar och gjorde saker ihop när det bar sig.

Alperna 😍
måndag 22 juli 2019 - Axams, Tyrolen, Österrike

En dag blan höga berg ❤😍Frukosten på hotellet fick godkänt! Efter en vecka i Rimini med lite långtråkig, nä heltråkig frukost kändes morgonens frukost riktigt bra! Heja Österrike 😁Sen kollade bilen buss till en linbana upp på riktigt hög höjd! Men först en tur till bankomat och

emmamartin i Tågluff med barn i Europa
Legoland dag 1
lördag 20 juli 2019 - Billund, Region Syddanmark, Danmark

Halv nio...asså halv nio då vaknar våra små trollDet har aldrig skett tidigare. Våra barn vaknar runt 06.00 och vi har en känd klubb med kusin Einar som heter frukostklubben, så att vakna halv nio är en händelse som inte kommer att ske innan barnen är runt 15 igen.Vi gör en god robust

Avresa...typ
fredag 19 juli 2019 - Göteborg, Västra Götalands län, Sverige

God morgon el god tidig morgonVi vaknar upp hos mormor i Göteborg väldigt tidigt. Det är ju resdag och vi ska bege oss till Varberg för att ta Stena (ej Stena bulk) till Grenå.Vi är på plats i Grenå kl 07.00 helt enligt plan, resan ner gick bra hälsar föraren Tobias, övriga i familjen

Legoland-land o Köpenhamn +Malmö

Legoland-land o Köpenhamn +Malmö

19 juli 2019 - 30 juli 2019

En typisk typisk svensk småbarnsfamiljs resa till Danmark.

Stockholm

Stockholm

19 juli 2019 - 19 juli 2019

Kort vistelse i Stockholm

Dag 3 Heldag i Warszawa

Dag 3 Heldag i Warszawa

18 juli 2019 - 5 augusti 2019

Idag har vi upptäckt Warzawa till fots. En fantastisk stad fylld av historia från olika tider. Krigsmonument blandat med kungliga sommarpalats och såväl gamla som nybyggda restauranger i en härlig blandning. Till slut fick fötterna nog och vi tog bussen hem, tur att morgondagen till stor del består av tågresande så fötterna får vila. Fyllda av intryck hälsar vi godnatt från Warzawa.

Vår Europaresa 1:a stopp Krakow Polen

Vår Europaresa 1:a stopp Krakow Polen

16 juli 2019 - 16 juli 2019

Vi gick upp i ottan för att hinna med vårt flyg från Landvetter till Krakow, Polen. Annelie lyckades somna en stund på flygplanet medan Tomas lyssnade på pod och tittade på serier. Efter en taxitur som var nära att sluta med överkörda fotgängare på ett övergångsställe, men som tack vare snabba förarreflexer slutade väl så var vi framme på vårt hotell. Eftersom vi var tidiga till incheckning lämnade vi vårt bagage i tryggt förvar på hotellet medan vi begav oss ut på en hop-on hop-off buss som tog oss runt i staden. Vi valde att hoppa av i närheten av gamla staden och promenerade omkring och kikade på hus, statyer och människor. Vi lyckades hitta en liten grupp trevliga fik i en hörna, en bit bort från den stora massan av turister. Vi åt en god lunch och sedan fortsatte vi runt gamla staden. Det märks att staden har en historia att berätta. Gammalt möter nytt. Trasigt möter helt. En vacker stad. Vi kom ner till ån och tog en rundtur med båt, vilket blev en välbehövlig paus ifrån allt gående och vi kunde njuta av stan från vattnet. Väl tillbaka på hotellet insåg vi att vi missade Schindler's fabrik-museet, vilket Annelie gärna hade velat gå på. Nåväl, allt kan inte hinnas med på en halv dag. Det finns skäl att komma hit och besöka Krakow igen. Idag firar vi 6 år tillsammans vilket vi firade med bubbel, 3 rätters och en flaska rose. Vi avrundade kvällen med spa. Annelie fick en välbehövlig massage och Tomas fick njuta av poolerna. Imorgon är det upp tidigt som gäller, då vi ska åka till Auschwitz.

Balkan tajm 2

Balkan tajm 2

6 juli 2019 - 13 juli 2019

Kroatien, Tučepi en vecka med Strandqvistarna och Schultzarna.

Danmark - Norge 2019

Danmark - Norge 2019

15 juli 2019 - 31 juli 2019

Då vi inte fick ihop tillräckligt med tid för att som planerat åka till Nordkap i år får vi 'nöja oss' med att göra en lite kortare tripp. Vi åker ner genom Sverige för att via Öresundsbron ta oss an Danmark, och fortsätta norrut. Häääääng med!

7 dagar på Irland

7 dagar på Irland

1 juli 2019 - 8 juli 2019

Första gången på Irland och vi försöker se så mycket som möjligt. Men visa av tidigare bilsemester ser vi till att bo minst 2 nätter på varje ställe... det blir för mycket åka bil och för lite tid på en ort annars.

Tilax resa

Tilax resa

7 juli 2019 - 22 juli 2019

Tilax på Semester , när Matte och Husse är i Grekland

Transmongoliska järnvägen

Transmongoliska järnvägen

7 juli 2019 - 22 juli 2019

Som vanligt börjar vi vår resa på Mikkellerbaren på Kastrup. Eftersom Martin och jag gillar att turista österut tar vi det ett steg till och tar tåget till Orienten. Ryssland, Mongoliet, Kina - here we Come.. !!

Trampes tågluff 2019

Trampes tågluff 2019