Europe

2 240 693 Bilder & 599 736 Dagböcker

Resan norrut påbörjad
torsdag 19 september 2019 - Briare, Centre, Frankrike

Kom iväg tidigt och åkte små vägar i jakt på vingårdar. Stannade vid en och togs emot av en mycket trevlig dam.  Hon var mest intresserad av Nikki och glömde oss när hon kelade och busade med Nikki. När även vi fått hennes uppmärksamhet visades vi först runt i produktionen Hade tur

GunLei i Tre Pensionärer på vift
Slutspurt
torsdag 19 september 2019 - Göteborg, Västra Götalands län, Sverige

HejNu är vi på upploppet, åker imorgon.Packa, packa...

Ragnvald Eliasson
EvaRagnvald i RWC2019 Japan
Senast aktiv - från Göteborg, Västra Götalands län, Sverige
Två kortare resor
torsdag 19 september 2019 - Stockholm, Stockholms län, Sverige

Iof har det varit bokat och klart ett tag. Men nu börjar det närma sig semestern, ska bli skönt. På måndag blir det ner till Budapest några dagar plus en snabb övernattning i Berlin igen, detta enbart för att få in en extra hotellnatt. Sen är jag hemma över helgen. Måndagen där på,

Lars Eriksson
Lukas2 i Två resor
Cambridge - Crawley och där emellan
onsdag 18 september 2019 - Crawley, England, Storbritannien

Hotel Ramada, Crawley, 21.26 lokal tid Jag vaknade redan strax innan halv 6 i min egen dubbelsäng i morse utan att kunna somna om. Dubbelrum-folket däremot, som sov under samma täcke eftersom de missat att det fanns ett till bara det att det låg i en låda, vaknade drygt 2 timmar

Oakham - Cambridge och där emellan
tisdag 17 september 2019 - Cambridge, England, Storbritannien

The Waterman Hotel, Cambridge, 21.29 lokal tid Runt halv 8 i morse kom ett meddelande på Messenger från dubbelrum-folket att de var hungriga. Och eftersom jag själv sovit rätt kasst och dessutom vaknat tidigare än önskat så satt vi snart i hotellets ena hörn på bottenvåningen och åt en

Underbara dagar vid Medelhavet

Vi har haft underbara dagar här vid spanska gränsen och i kanten av Pyrenéerna. Har kopplat av med läsning och njutit av utsikten naturligtvis ett dopp eller fler. Vi bor ca 1 km från en jätte mysig liten stad, Collioure , med många fina mysiga gränder och vackra hus. Hit puttrar

GunLei i Tre Pensionärer på vift
Dag 30
måndag 16 september 2019 - Fisterra, Galicien, Spanien

Vilken härlig dag idag. Vi tog sovmorgon. Hade sedan frukostbuffé på hotellet intill vår lägenhet. Efter en lång frukost började vi vandringen mot fyren. Vid affären träffade vi killen från Schweiz som vi åt middag tillsammans med för ett antal dagar sedan. Vandringen upp till fyren

Gun Lövström
Guntan i El Camino de Santiago
Senast aktiv - från Lissabon, Sintra, Portugal
Nu är vi på väg igen!
måndag 16 september 2019 - Arlanda, Stockholms län, Sverige

I år har det blivit något annorlunda resor, St Helena och Sydafrika i våras, Kanada över midsommar och nu en resa till Uzbekistan (eller långbortistan som en av Eva-Helens kollegor sa). Vi bokade resan via Albatros resor som ordnar gruppresor runt om i  världen. Uzbekistan är troligen

Jari Och Eva-Helen Oinas
JariEvaHelen i Sidenvägens Uzbekistan
Senast aktiv - från Samarkand, Uzbekistan
Gatwick - Hereford och där emellan
söndag 15 september 2019 - Hereford, England, Storbritannien

The Green Dragon Hotel, Hereford, kl 20.23 lokal tid.04.20 ringde min klocka i morse, en halvtimme senare blev jag upplockad av Mike och Stefan och i den forna elitdomarens bil var vi i ett jäkla skitväder uppe på Landvetter flygplats klockan 6.Norwegians plan till Gatwick lyfte i tid och

Dag 29
söndag 15 september 2019 - Fisterra, Galicien, Spanien

Idag har vi förflyttat oss ca 9 mil, men med buss. Någon gång vill jag gå hit men då passa in det med en kortare vandring innan (kanske Camino Ingles). Jag har inte haft ont i benen under de dagar vi vandrat men idag på bussen var det som myror i vaderna. Benen ville gå, inte åka buss. Vi

Gun Lövström
Guntan i El Camino de Santiago
Senast aktiv - från Lissabon, Sintra, Portugal
Två resor

Två resor

23 september 2019 - 4 oktober 2019

Två kortare resor delat på två veckor. Budapest och Edinburgh.

Sidenvägens Uzbekistan

Sidenvägens Uzbekistan

16 september 2019 - 24 september 2019

Vi ska testa att åka på en gruppresa som inte har något med dykning att göra ! Resebyrån (Albatros,se) beskriver resan så här: "Sidenvägens karavanstäder har årens lopp besökts av tungt lastade kameler och handelsmän – vi följer deras spår till legendariska Samarkand, Bukhara och Tasjkent. Vi färdas med höghastighetståg genom Kyzylkum-öknen och på livliga basarer blir vi frestade av vävda mattor, sirligt konsthantverk och siden. I de historiska städerna väntar glittrande kupoler, tusenåriga moskéer, haremsgemak och ett färgmättat virrvarr av de vackraste mosaiker. Vi dyker ner i myterna och historien där Alexander den stores och Djingis Khans riken uppstod, briljerade och brast."

Semester under hösten?

Semester under hösten?

12 september 2019 - 30 november 2019

Här tänkte jag samla mina funderingar inför en eventuell höstsemester.

Tillbaka till Cambridge

Tillbaka till Cambridge

23 maj 2019 - 26 maj 2019

Tillbaka till Cambridge men denna gången med min man och son. 19 år sedan jag läste där i 6 mån och hade en fantastisk termin.

Färöarna igen.....

Färöarna igen.....

5 september 2019 - 7 september 2019

Åter spelar svenska landslaget EM-kval mot Färöarna..... Varför inte se det på plats? Men det tyckte man inte på Kastrup! Bagagegänget strejkade Vi blev 2,5 timme försenad med avgången Och kom till Torshavn UTAN bagage typ regnkläder, medicin och nattkläder..... Hoppas regnet stillar och att vi hamnar under tak! Annars får vi bada nakna på deras torg ;-) Matchen spelades på en byggarbetsplats till 30 pct och inför dryga 7000 åskådare. 4-0 till Sverige under försra halvlek gav inget högre underhållningsvärde. Matchprogrammet fokuserade på Zlatans tid i de svenska landslagen??? Efter matchen gick vi tillbaka till hotellet enbart för att konstatera att inget bagage varit synligt. Köpte tandborstar och försökte somna. Imorgon blir det jakt på komplettering till det bagage som inte dykt upp ännu ......

Grekland, Rhodos

Grekland, Rhodos

15 augusti 2016 - 21 augusti 2016

Babymoon

Babymoon

21 augusti 2019 - 24 augusti 2019

Sista resan, utan barn, för oss blir förmodligen Bergamo. Vilket vackert och avkopplande ställe, god mat å dryck, glass och fina vyer!

Luxemburg-Bretagne-Champagne

Luxemburg-Bretagne-Champagne

23 augusti 2019 - 7 september 2019

Årets bilsemester med tyngdpunkt i Bretagne. Vi kommer att bo först i St Malo och därefter i Carnac. Semestern avslutas med några dagar i Epernay.

Vår stora Japanresa 2019

Vår stora Japanresa 2019

26 september 2019 - 18 oktober 2019

Resdagbok för vår stora och efterlängtade Japanresa. Under 22 dagar kommer jag och min sambo att resa runt i Japan. Vi planerar att besöka följande städer/byar: Tokyo Nikko Magome Tsumago Takayama Kanazawa Kyoto Osaka Vi hoppas på att det är en skön mix av stort och litet, urbant och lantligt, gammalt,traditionellt som nytt och högteknologiskt.

El Camino de Santiago

El Camino de Santiago

18 augusti 2019 - 19 september 2019

Vandra Camino Frances med Bengt Lövström. Start i Frankrike, St Jean Pied de Port, målgång i Spanien, Santiago de Compostella. Sträcka ca 800 km.

Jari Och Eva-Helen Oinas
JariEvaHelen