Europe

2 240 983 Bilder & 599 598 Dagböcker

Exit Through the Gift Shop
måndag 5 oktober 2020 - Visby, Gotlands län, Sverige

På lördagen var det Visbydagen i stan och vi hade fyra timmar från utcheckning på Gute hotell, till incheckning på Clarion Visby. Så bilen in igen på de smala gatorna, lasta väskor och köra bort dem till bagagegarderoben på Clarion. Efter att ha vandrat runt innanför ringmuren i snart en

Rauk 'n' roll
torsdag 1 oktober 2020 - Hoburg, Gotlands län, Sverige

Coronatider har gjort att hotellet inte serverar frukost, därav också ett förmånligt pris. Men mat behövs och vi köpte därför varsin smörgås på konditori Siesta utanför ringmuren innan vi begav oss iväg på onsdagens utflykt. Bilen förde oss genom Roma mot den östra kusten. Första

Senast aktiv - från Halmstad, Hallands län, Sverige
Stranger in a strange land
tisdag 29 september 2020 - Visby, Gotlands län, Sverige

Måndagen och första egentliga semesterdagen (hade visserligen semester redan i fredags, men var då tvungen jobba lite) och efter lunch gjorde vi bilresan kust till kust. Från Halland, genom Finnveden och Värend för slutdestination Möre. M.a.o från Halmstad genom Småland till Kalmar för

Senast aktiv - från Halmstad, Hallands län, Sverige
Längtar efter att åka ut och resa igen!
onsdag 5 augusti 2020 - Borås, Västra Götalands län, Sverige

I dessa tider är det svårt att inte göra annat än att längta efter att få åka ut och resa igen. Det springer onekligen i resebenen!Nu gäller det bara att boka in resan, dra åt svängremmen och börja spara. Men jag funderar på att använda lite nya medel för att finansiera nästa resa.

Fortfarande värt att resa till Camp Nou?
fredag 4 september 2020 - Malmö, Skåne län, Sverige

Jag är knappast själv om att älska en fotbollsresa, framförallt till ett varmt Spanien. Det kommer sent att lämna min minnesbank när jag såg Barcelona ta emot Osasuna på hemmaplan 2011 och pulverisera dem i en målkavalkad av David Villa, Cesc Fabregas och Lionel Messi. Nu, snart 10 år

Kan jag resa med olja?
tisdag 1 september 2020 - Halmstad, Hallands län, Sverige

Nuförtiden finns det många produkter som innehåller CBD. Inom hälsoindustrin har CBD snabbt blivit ett välanvänt slagord, och allt mer människor börjar använda produkter innehållande CBD. Många känner sig dock förvirrade när det kommer till att resa internationellt med CBD, och

Maria Jörgensson
nomadiclife i hemsemester
Senast aktiv - från Löddeköpinge, Skåne län, Sverige
Regn och blåst - vi gör en paus
lördag 22 augusti 2020 - Ingarö, Stockholms län, Sverige

Väderrapport som utlovade regn och mer blåst fick oss att göra en paus i båtresandet. I går förmiddag tuffade vi sakta hemåt i det fortsatt fina vädret. På kvällen kom regnet. Om det ser bättre ut framöver återupptar vi resan och rapporterna.

En roddtripp
onsdag 19 augusti 2020 - Ingarö, Stockholms län, Sverige

Vi har i många år beundrat den lilla miniskärgården utanför st Hamnskär och drömt om att få upptäcka den på nära håll. Nu när vi har gummibåten med så blev det av. In i smala sund där man fick hålla årorna inne och landstigning på liten ö. Mysigt, men det märks att man inte är

I favoritviken
tisdag 18 augusti 2020 - Ingarö, Stockholms län, Sverige

I förrgår på Fjärdlång skulle vi gå en liten tur ut på den nordöstra udden. Det slutade med att vi hamnade på en Naturstig, som ledde oss runt en stor del av ön. Den tog aldrig slut. Skönt med dopp och en GT innan middag. Sedan igår eftermiddag ligger vi i vår favorithamn på

Hemfärd
söndag 16 augusti 2020 - Grisslehamn, Stockholms län, Sverige

Vi klev upp strax efter 8 och åt frukost i solskenet. Sedan packade vi ihop allt i bilen och gav oss iväg hemåt för att Elin och Per skulle hinna hem innan det var dags för avfärd mot Hudiksvall och fotbollsmatch. Alla var nöjda efter en skön och solig långhelg i ett mysigt Grisslehamn.Vi

Home away from home

Home away from home

28 september 2020 - 11 oktober 2020

Inget Provence i höst utan resan blir istället inom landet. Lite som en fortsättning på fjolårets Mare Nostrum resa. Nu beger vi oss till Östersjön för att sedan ha det gott i allra mest östra delar av riket som lydde under danska kronan.

hemsemester

13 augusti 2020 - 16 augusti 2020

Med Sagan utmed kusten

Med Sagan utmed kusten

9 augusti 2020 - 31 augusti 2020

Ett strövtåg med båt från Ingarö och söderut utan bestämda mål

Roadtrip 2020

Roadtrip 2020

1 augusti 2020 - 9 augusti 2020

En roadtrip med hemlig destination. Varje morgon är det frukostmöte med avslöjande av ny stad och aktivitet.

Amerikanska västkusten i vinter

Amerikanska västkusten i vinter

1 december 2020 - 13 december 2020

Nu är det så klart väldigt osäkert men jag och Linda har sedan tidigare planerat att åka till den amerikanska västkusten över jul. Här samlar jag våra resplaner.

Semester i Sverige  - javisst går det!

Semester i Sverige - javisst går det!

19 juli 2020 - 10 augusti 2020

Corona satte stopp för sommarens planerade båtluff i Grekland. Nu kommer vi istället iväg till Gotland och dessutom blir det en roadtrip en bit norrut. Häng med!

Med Husbil mot Boden och tillbaka

Med Husbil mot Boden och tillbaka

10 juli 2020 - 31 juli 2020

Att åka söder det kan vi men hur mkt kan vi om norr? Rastlöshet och jakten efter äventyr är oss, att stanna hemma hela semestern är inte för oss. Ett äventyr på hjul genom Sverige från Skövde mot Boden och tillbaka ska vi nu åka på.

Ammarnäs 2020

Ammarnäs 2020