Europe

2 240 957 Bilder & 599 587 Dagböcker

Skeppsdockans camping dag 2
lördag 4 juli 2020 - Söderköping, Östergötlands län, Sverige

Efter frukost och diskning var det dags för träning. Den här gången blev det längs Göta kanal för Jenny och i spåret gör Lukas och Per. Elin roade sig i grannarnas husvagn.Efter lunchen gav sig Jenny iväg på cykel till Jofotex för att kolla om det fanns något fint tyg att sy av åt

Skeppsdockans camping

Vi vaknade och åt frukost ute i solen. Vi packade ihop och körde iväg söderut. Några delar av resan åkte vi bredvid Göta kanal. Ett stopp vid Motala samt lunch på pizza hut i norrköping innan vi kom fram till Söderköping och skeppsdockans camping. Vi ställde upp oss på vår plats och

Askersund
torsdag 2 juli 2020 - Askersund, Örebro län, Sverige

Vi vaknade, åt frukost och packade ihop för avfärd. Barnen hann också med en pokenad. Vi stannade vid Marieberg (Örebro) för lite bensträckare och lite shopping innan vi åkte vidare till Askersund. Vi hade lite otur och missade precis sista platsen och fick fortsätta till en ställplats

Sala silvergruva
onsdag 1 juli 2020 - Sala, Västmanlands län, Sverige

Vi startade vår resa onsdag eftermiddag efter att, som vanligt, sprungit fram och tillbaka till husbilen med saker. Husbilen hämtade vi hem i måndags för att hinna förbereda innan avfärden.Jenny körde till Sala och silvergruvan där vi siktat in oss att stanna över natten. Där finns en

En tid hemma i våra hemländer
söndag 28 juni 2020 - Göteborg, Västra Götalands län, Sverige

Tack alla för ert fortsatta stöd och bön för mitt och Mercy Ships arbete. Som ni vet så påverkar Covid-19 också vårt arbete på skeppet och många av oss är sedan en tid hemma i våra hemländer. Jag kom hem till Sverige den 19 mars och har nu varit hemma över 4 månader, tiden går

Inställd pga covid-19
torsdag 28 maj 2020 - Boden, Norrbottens län, Sverige

Såklart har planerna på tågluff nu fått läggas på is i och med pandemin. Vi får hoppas att det kan bli av nästa sommar istället.

Karin Dahlin Erik Lehto
KarinErik i Interrail 2020
Senast aktiv - från Umeå, Västerbottens län, Sverige
Bilsemester på hemmaplan
söndag 17 maj 2020 - Stockholm, Stockholms län, Sverige

Coronaviruset har satt djupa spår i turistnäringen. Flygbolag, restauranger och hotell lider fortfarande av krisen, och många har tvingats bomma igen sina verksamheter för gott. Efter tre långa månader i karantän ser det dock ut som att vi börjar se ett ljus i den mörka tunneln. Det

Resan inställd
lördag 2 maj 2020 - Bondersbyn, Norrbottens län, Sverige

Jag måste tyvärr meddela att vår resa till Pamir är inställd. Orsaken kan var och en gissa sig till. Vi gör ett nytt försök nästa år om kroppen håller!Vi ses!

Lars-Erik Holmberg
Potasvirja i Pamir Highway 2020
Senast aktiv - från Kalix, Norrbottens län, Sverige
Hemma igen.
lördag 25 april 2020 - Karlshamn, Blekinge län, Sverige

Efter ca 110 km t o r Karlshamn-Urshult och ca 9 timmar på våra sadlar är vi nu nyduschade. Vi sov gott på Urshults hotell och så fick vi en bra frukost oxå.Köpte grillad kyckling i Ryd och tog med den till strandkanten av natursköna Mörrumsån. Hela hemvägen hade vi svagt

Jonny Persson
Malte i Coronacykling Karlshamn-Urshult
Senast aktiv - från Kristianstad, Skåne län, Sverige
Cykeltur till Torsebro krutbruk, ca 10 km norr om Kristianstad
onsdag 15 april 2020 - Kristianstad, Skåne län, Sverige

I Coronatider håller vi oss hemomkring!Det finns så många intressanta platser att besöka i vårt närområde. Vid Toresbro kan man även vandra en runda i Torsebroparken som är ett Natura 2000-område med många gamla ekar och hålträd. Man har tillverkat krut i Torsebro från 1600-talet

Sommarsemester 2020

Sommarsemester 2020

1 juli 2020 - 22 juli 2020

Semester i Sverige med vår husbil Rimor Superbrig

Coronacykling Karlshamn-Urshult

Coronacykling Karlshamn-Urshult

24 april 2020 - 25 april 2020

Tack Corona för att vi kommer ut i den svenska våren! Har Ni någonsin varit i URSHULT i södra Småland. Vi kallar detta Hemsetra. Vi tar tåget till Karlshamn och cyklar sedan Sydostleden norrut. Sydostleden går mellan Växjö och Simrishamn. Vi cyklar större delen på en nedlagd järnvägsbank Karlshamn-Vislanda.

Albanien

Albanien

19 mars 2020 - 19 mars 2020

Vi ska med cykel ta oss hela vägen från Gällivare till Albanien!

Moskva 2020

10 oktober 2019 - 16 oktober 2019

ThungKhamin

ThungKhamin

14 mars 2020 - 3 april 2020

Äntligen på väg. Vi började redan igår med en massa ärenden, tvätta bilen, tvätta mig 😉 Sen åkte vi ut till Arlanda och checkade in på Comfort hotel AirPort. Det var skönt för att slippa gå upp ännu tidigare. Kl 5.00 ca var vi nere i restaurangen för frukost. När det, morgontoaletten samt utcheckningen var avklarad gick vi till incheckningen för bag-drop online. Sedan äntligen...lyfte vi i ett nästan folktomt plan, ja hela Arlanda utrikes var rätt öde. Jag frös som attan hela resan till Doha. Hade tre filtar, en om benen, en om överkroppen och mot flygplansväggen en kudde och filt som isolering. Frös ändå, men inte likamycket. Vid 16:15 lokal tid landade vi i Doha och 4 1/2 timme senare lyfte vi mot Phuket. Det var sommarvärme i Doha men inomhus var det rätt kyligt. Även denna flight frös jag, men inte lika mycket då vi satt i mittenraden. Det ska bli såå skönt med sol & värme. Hakuna Matata

Australien

Australien

12 mars 2020 - 2 april 2020

Florida/Karibien 2020

Florida/Karibien 2020

2 mars 2020 - 23 mars 2020

Vår resa som kommer vara i 11 nätter i Florida och 10 nätters kryssning till södra Karibien. Mikael o jag kommer vara själva de första 7 dagarna sedan ansluter våra vänner, Panda, Bempa, Ulf, Madde, Håkan och Per. De bokade sin resa redan i maj förra året och vi kastade oss med dem i september men utökade 1 extravecka där vi kommer resa runt själva och bl.a spela golf.

Mauritius

Mauritius

8 februari 2020 - 23 februari 2020

Sol, bad och avkoppling

Snorkel the Belizean Pyramids? Come hither SharkAWhaleO!

Snorkel the Belizean Pyramids? Come hither SharkAWhaleO!

27 februari 2020 - 14 mars 2020

En resa med mycket snorkling och förhoppningsvis mycket coola fiskar. Lite djungel tid får vi också samt lite bestigning av Maya pyramider.

Mattias Sellin
Matte78