Bli medlem i Sveriges
största resecommunity!

Hur reser man till dit? Dyrt osv..

Postat
Du måste vara inloggad för att svara eller skriva ett nytt inlägg .
Har lite frågor här:)

1.Hur tar man sig dit från Sverige?
2.Vaccination? Vilka?
3.Visum?
4.Bästa tiden på året?
5.Aktiviteter?
6.Boende? Billigt/dyrt?
7.Var finns finaste naturen?

Tror det var det jag undrade över just nu i alla fall!:-) Skulle vara hemskt tacksam för svar!
AochL
Postat
Hej!Kan svara på ett par:1. Den mest direkta vägen (och kortaste) är från Sverige till Los Angeles (finns många olika alternativ), och sedan med Air Pacific (Fijis nationella flygbolag) nonstop Los Angeles-Nadi.2. Har besökt Fiji flera gånger. Har aldrig haft någon vaccination.3. Visum

Postat
Tack för dina snabba svar:)
Hur mycket måste man ha i reskassa och vad kan en t&r biljett kosta?

Postat
Det finns flera alternativ som du kan kolla på. Exempelvis en jordenrunt biljett, eller en annan rutt som inkluderar lite stop-over på vägen.Själv reste jag från Stockholm via London till Hongkong med BA och Qantas. Efter 2½ dygn i Hong Kong reste jag vidare till Aukland via Sydney (med

Fredrik Herko
Senast aktiv - från Sakhon Nakhon, Sakon Nakhon, Thailand
Postat
Regnperioden är från okt-maj eller nåt, men det betyder inte att det regnar resten av året. Jag hade otur med vädret när jag var där i juni.

Jag rekommenderar Nacula och Oarsman's Bay Lodge. Fantastisk strand och snorkling.
Mamanucasöarna är också vackra.

Ofta ingår mat i boendepriserna och då kostar det omkring 50-90 dollar per natt.

Marie Petersson
Senast aktiv - från Malmö, Skåne län, Sverige
Postat
Tack för alla era tips!. Verkar dock vara lite för dyrt för att vara på i en månad.. Man får ta det när man ska resa jorden runt som ett av stoppen tror jag!. Men tack åker igen hörni!:-)

Destinationer

Afrika