Resdagboken

Bli medlem i Sveriges
största resecommunity!

Info om Gambia!

Postat
Du måste vara inloggad för att svara eller skriva ett nytt inlägg .
Hej!
Jag reser till Gambia våren 07, för att stanna i 2 månader. Jag vet dock ej så mycket angående resor och boende. Någon som har tips på relativt billiga biljetter dit?!? Billigaste jag har hittat kostar 12000:-!!! Lite väl mycket tycker jag...
Någon som har tips på boende också kanske?!? Jag ska framförallt befinna mig på The University of Gambia, i Banjul...
Josefine Pedersen
Jossepossen
Senast aktiv - från Strandgatan 6, Ronneby, Blekinge län, Sverige
Dela på Facebook
Postat
Det finns två flygbolag som kommer i fråga om man ska resa till Gambia med reguljärflyg - alltså inte charter: SN Brussels via Bryssel och Lufthansa/Condor via Frankfurt. Det ska inte kosta över 10.000. Kosntigt att du fått så högt pris!

Din fråga är rätt så gammal, fån augusti. Har du läst på Gambiaforumet på Travelpix.nu? Jag tycks minnas att det fanns någon där som pratade om University of Gambia.
Rapportera

Postat
Kolla även med Man-go travel 08-6541200.
Rapportera

Jeanette Samuelsson
Senast aktiv - från Serrekunda, Gambia
Postat
jeg var i Gambia for et år siden, vi reiste med seilbåt inn i Gambia flode. Vet ikke så mye om bosteder der nede siden vi sov i båten. Men det jeg vet er at Banjuel er en fantastisk spennende by hvor befolkningen er hyggelig og behjelpelig. Dette er ikke en by med mye luxus så man får se hvordan Afrikanerene lever;) Gled deg!
Rapportera

Stine Nordheim
Senast aktiv - från Kristiansand, Vest-Agder fylke, Norge
Destinationer

Afrika

Antarktis

Asien

Australien

Europe

Nordamerika

Sydamerika

Close