Resdagboken

Bli medlem i Sveriges
största resecommunity!

Tunnelbanan i Bangkok?

Postat
Du måste vara inloggad för att svara eller skriva ett nytt inlägg .
Jag ska snart åka till Bangkok och undrar om någon vet hur tunnelbanan där fungerar. Hotellet jag har bokat verkar ligga lite off side sett till alla turistattraktioner (Palats, tempel, marknader osv)

De flesta sidor jag läst säger att biltraffiken kan vara bedrövlig men tunnelbanan är bra så jag undrar hur den fungerar, behöver man något åk-kort eller köper man biljetter, hur mycket kostar det och är det ett bra sätt att färdas inom Bangkok på?
Hanna
hindihanna
Senast aktiv - från Caranzalem, Taleigao, Goa, Indien
Dela på Facebook
Postat
Hej!
Jag har varit i Bangkok flera gånger ( men nu några år sedan ) och med stor framgång åkt med Skytrain ( tunnelbanan) det är enkelt billigt och snabbt.
"Skytrainen" från airporten är fantastisk, snabb och billig!!!
Jag köpte någon form av dygnskort...men jag tror att jag fick ett antal gratiskort av Thailändska Turistbyrån i Stockholm...de var mycket generösa!
Jag besöker ofta det lands Turistbyrå som jag skall resa till...kolla!
"Malte" Jonny Persson
Rapportera

Jonny Persson
Senast aktiv - från Kristianstad, Skåne län, Sverige
Postat
Nu är jag tillbaka från min lilla trip till Bangkok och jag har tagit mig omkring i staden via både skytrain och tunnelbanan. Det var otroligt smidigt att köpa biljett och att hitta dit man skulle.Då vi stannade relativt kort tid och inte skulle åka så vansinnigt mycket så köpte vi
Rapportera

Hanna
Senast aktiv - från Caranzalem, Taleigao, Goa, Indien
Destinationer

Afrika

Antarktis

Asien

Australien

Europe

Nordamerika

Sydamerika

Close