Paris

Långlunch vid Centre de Pompedou
onsdag 3 oktober 2007 - Paris, Île-de-France, Frankrike

Centre de Pompidou - med restaurang på taket 6 våningenUnderbart i solen! 3 timmars lunch med rosévin och en underbart god kall en.Utsikten var fantastisk!Äkta vara!Kryllade av fallosymboler i den här stan... :-) Eller är det min fantasi det är fel på :-)Ett besök på Peugeotbutiken

Stadsvandring
onsdag 3 oktober 2007 - Paris, Île-de-France, Frankrike

Fotade, Tuuuut! Hoppade till och blev kallad till bilen. -Fotade du mig? Hm, nej!? (Fast jag förstår om hon trodde det...)Jag har tydligen inte varit ute i stora vida världen tillräckligt mycket... Hon ville tydligen inte göra reklam för sig själv och sin arbetsplats! Det hade kunna blivit

Le Restaurant de L'Entrecote
måndag 1 oktober 2007 - Paris, Île-de-France, Frankrike

Första gången jag stått i kö för att komma in på en helt, ja nästan, vanlig restaurang. Häftigt ställe! Rekommenderas som en upplevelse! Kö i 30 min. När vi väl satt till bords tog det 2 sek. Servetrisen frågade well d, medium... Vi hade ju inte beställt. Aha det visade sig de hade ju

Dag 1 - Resdag
söndag 3 februari 2019 - Paris, Île-de-France, Frankrike

Jag var lite seg med packningen då jag spelade brädspel hela kvällen igår. Jag hade dock plockat fram och bestämt till stor det vad jag skulle ha med. Men inte riktigt packat något alls. Jag hade ju gott om tid, vi skulle ju sticka först 11:45. Det blev ett litet race mot klockan men jag

Matthias Svegbrant
Zveg i Snesegling i Karibien
Senast aktiv - från Helsingborg, Skåne län, Sverige
Kontakt via Gud
onsdag 2 januari 2019 - Paris, Île-de-France, Frankrike

Jag sitter på flygplatsen i Paris. Jag åkte tidigt i morse och nu sitter jag och tänker på mina välsignade månader hemma. Det är fantastiskt vilket support jag känner ifrån min familj och vänner. Jag fick tre olika meddelande vid 3- tiden i natt när jag lämnade mitt hem, de önskade

Anneli Persson
Mercyships-anneli i Guinea 2019
Senast aktiv - från Göteborg, Västra Götalands län, Sverige
Who wants to live forever
fredag 10 augusti 2018 - Paris, Île-de-France, Frankrike

De där tillfällena när man känner sig levande, här och nu. Där det känns som att tiden står stilla, om så bara för ett ögonblick. De är sällsynta.Jag har upplevt två sådana tillfällen, som jag kan räkna upp i sömnen.Det ena var på Tasmanien, vid Lake Dobson. Tittandes ut över

Daniel Svanefors
svane i Tyger over Europe 2018
Senast aktiv - från Falkenberg, Hallands län, Sverige
En natt snett emot Gare l'est
måndag 25 juni 2018 - Paris, Île-de-France, Frankrike

Frukost på hotellet i Barcelona sen tåget till Paris där vi hade stora problem. Först hittade vi ingen biljettautomater, sen när vi köpt biljetter så fungerade dom inte. Trodde först att vi köpt fel sort som inte skulle fungera för spärrarna till pendeltåget. Kollade annat sätt att

Shettlandsöarna
fredag 22 juni 2018 - Paris, Île-de-France, Frankrike

Ja, resan från Glasgow ner till London Heathrow gick väl nästan som enligt planerna iaf. Jag har haft svårt och checka in mig via nätet innan, men tänkte att det ordnar sig väl när jag kommer till flygplatsen. Men när jag kom till flygplatsen kunde check in agenten inte checka in mig hela

Lars Eriksson
Lukas2 i Glasgow+lite flyg
Innehållsrik och lång dag i Paris
onsdag 20 juni 2018 - Paris, Île-de-France, Frankrike

Frukost strax efter nio på hotellet. Riktigt bra med ägg som man fick koka själv, toast, baguette, pain au chocolate, färskpressad juice, små yoghurts, salami, goda ostar, Nutella.Mätta och utvilade gick vi genom marknadsstånden där Noa köpte en liten praktisk väska, till metron som vi

Promenad genom halva Paris
tisdag 19 juni 2018 - Paris, Île-de-France, Frankrike

Anlände till Gare de nord strax före tre. Noa var hungrig så vi köpte fiskburgare på Burger king och sen började vi gå mot hotellet i andra änden av Paris nära Gare de Lyon. Vi satte oss i trappan nedanför en kyrka och åt. Sen gick vi och gick och gick och gick. När vi hade ett par

Mina dagar i Paris

Mina dagar i Paris

2 oktober 2007 - 7 oktober 2007

Snesegling i Karibien

Snesegling i Karibien

3 februari 2019 - 15 februari 2019

Lite segling o snorkling i Karibien.

Guinea 2019

Guinea 2019

2 januari 2019 - 29 april 2019

Jag kommer att göra min 8:de resa till världens största civila sjukhusfartyg och arbeta som operationssjuksköterska / teamledare på ögonoperation. Tack för att du följer min resa som volontär ombord.

Tyger over Europe 2018

Tyger over Europe 2018

27 juli 2018 - 16 augusti 2018

Meet & Greets, ramen, travelling, railway stations, some serious dancing in the moonlight ('cause it's gonna catch me in its spotlight) and a whole lotta train of thought.

Glasgow+lite flyg

Glasgow+lite flyg

16 juni 2018 - 16 juni 2018

Flyga lite och sen kolla in Glasgow.

Tågluff 2018 med Noa

Tågluff 2018 med Noa

13 juni 2018 - 28 juni 2018

Noa och jag tågluffar.

Fam Carlsson i Tanzania

Fam Carlsson i Tanzania

22 juni 2017 - 7 juli 2017

Nu åker vi iväg på vår andra backpackersresa med våra två barn, 11 respektive 13 år. Vi kommer starta med safari i Tanzania och sedan slappa på Zanzibar.

Europa tvärtom 2017

Europa tvärtom 2017

14 juni 2017 - 14 juli 2017

Åter dags för en trip ut i vackra Europa. Denna gång tar vi dock och åker tvärtom emot jämfört mot de andra 3 gångerna (12, 14 och 16). Vi börjar dock som vanligt med att ta färjan i Göteborg mot Kiel. 1-a målet är södra Tyskland och att kolla in Neuschwanstein - slottet som är förebilden för Disneys Törnrosaslott. Därefter blir det Österrike och naturligtvis Italien som vi bara älskar. I Italien hämtar vi upp Bitten och Tony på Treviso flygplats. De kommer att vara med oss en vecka där vi verkligen hoppas att vi kan överföra vår kärlek till Italien till dem. Efter nästan 2 veckor i Italien åker vi vidare mot Franska Rivieran och vidare upp genom Frankrike över Lyon till Paris där vi äntligen får se det "äkta" Törnrosaslottet på Disneyland. Sista anhalten är Holland och Amsterdam där det ska inhandlas lökar och blommor för att förgylla trädgården här hemma till nästa vår. Färjan mot Sverige och Trelleborg avgår 13/7 och då hoppas vi att vi åter är uppfyllda med nya minnen och bilder som vi kan ta fram under den mörka och kalla vintern.

San Sebastian till Wassenaar

San Sebastian till Wassenaar

1 januari 2020 - 1 januari 2020

Vi flyger från Malaga till Bilbao fvb med buss till San Sebastian. Cyklingen beräknas börja på lördag den 17:e. Väderprognosen ser lite risig ut så vi får vara flexibla. Annika och jag är laddade om en otränade. Men vi har ju 5 träningsveckor framför oss. Vi hörs!

170 Rue la Fayette, Paris, Île-de-France, Frankrike
13 Rue du 8 Mai 1945, Paris, Île-de-France, Frankrike