Gambia

Krokodiler.. vilken flopp..🙈🐊
onsdag 26 februari 2020 - Gambia

Japp.. vi tog en bil till abuko eller nåt åt det hållet.. (jag är för dålig på namn..) tog oss ca en halvtimme. Vi hoppade ur bilen som även skulle ta oss tillbaka. Vi betalade inträdesbiljett till parken men avböjde guide tyckte inte det behövdes.. så svårt ska det väl inte vara att

Laaaaaat dag🤗
tisdag 25 februari 2020 - Gambia

Planen var.. se krokodiler.. eller gå på marknad..men vi var lite sega och blev ännu segare i värmen.. så efter frukosten hamnade vi vid poolen.. helt otippat 😆😅Vi hade även sällskap av apor vid frukosten.. först är det ju rätt skoj.. Ida gapade och ropade men sen fick en så klart

Måndag..
måndag 24 februari 2020 - Gambia

Idag var det på riktigt varmt ... ja vi ska väl inte klaga.. vi har haft det varmt och skönt sen vi kom men idag tror jag kanske det blåste mindre än vad det gjort tidigare... En riktigt lat dag idag! Vi hamnade vid poolen efter frukost vilket var vad barnen tyckte var toppen. Ida var först

Senast aktiv - från Landvetter, Västra Götalands län, Sverige
Mulet, apor, fåglar, sol och lite gnälliga barn
söndag 23 februari 2020 - Gambia

Andra dagen i värmen! Vi njuter! Inte alls för varmt som vissa av oss oroade sig för😁Dagen började mulet några regnstänk men nu skiner solen igen!!🌞😎Vi har hunnit bada i poolen ta en promenad längs stranden och blivit intervjuade av ex antal lokalbor på stranden... inte superkul

Bilder
torsdag 16 januari 2020 - Gambia

Bifogar lite mer bilder

I baren
torsdag 16 januari 2020 - Gambia

Hej igen dagboken. Händer inte jätte mycke i Gambia. Vi fick nya vakter på stranden... Vaktbyte😀dom motar bort alla försäljare som närmar sig... Kommer dom närma får dom pisk av lagens långa arm. Lite kalabalik va de på morgonen för då hade en död jätte sköldpadda spolas

De flyter på...
onsdag 15 januari 2020 - Gambia

Hej igen dagboken som sagt innan... Ganska stressigt här för att hinna med allt. Anette och jag brukar dela upp sysslorna mellan oss... Så de inte blir för mycke... Tex att jag badar och hon solar.... Och sen byter vi... Funkar bra. Igår var vi ute och rörde på oss i Gambia.... Vi gick en

Dagen....
tisdag 14 januari 2020 - Gambia

Hej dagboken. Hör stressar vi inte ngt alls. Enda stressen är att komma före en tjock tysk kvinna till frukosten..... Kommer man efter henne så blir de bara botten skrap kvar i grytorna 😂Efter lunch idag skulle vi ta ett romantiskt dopp i Atlanten... ​​​​​​... Men watt de

Krånglar lite
måndag 13 januari 2020 - Gambia

Hej dagboken. Inte lätt att skriva saker här..... Ibland bara försvinner de. Men de får vi väl leva med.... Dagarna flyter på... Den andra dagen hade vi besök av en stam från djungeln som gjorde regn dans.... Som tur va så funkade inte.... Solen skiner än idag... 😀👍Vi växlade

Ladda upp lite bilder
lördag 13 januari 2018 - Faji Kunda, Västprovinsen, Gambia

Laddar upp lite bilder, skriver rubriker till dom

Jan Olophsson
Joppe66 i Gambia 2017/2018
Senast aktiv - från Faji Kunda, Västprovinsen, Gambia
Sportlovet i Gambia

21 februari 2020 - 28 februari 2020

Istället för snö och skidåkning. Sol och bad!🥳🌞🌡👙🩳⛱

Gambia 2020

20 oktober 2015 - 11 november 2015

Gambiaheten

23 maj 2015 - 21 juni 2015

En månad som volontär på förskola i Brufut!