Hemresan börjar redan idag
fredag 19 januari 2018 - Större Accra, Ghana

Fredagen 19 januari 2018. Så kommer dagen till början på hemfärden. Vi packar ner det sista, äter frukost utanför lägenheten. Isak och Richard kommer med bilen och stuvar in våra väskor. Det är bara Annelie, Johan och jag som åker hem. De andra stannar en vecka till. Vi vinkar av dem

En dag i staden Takoradi
torsdag 18 januari 2018 - Takoradi, Västprovinsen, Ghana

Torsdagen 18 jan 2018 i Tokaradi Redan klockan fem på morgonen vaknar jag av ett ”sjungande”. Det är fotbollslaget som tränar med löpning, och för att hålla takten så sjunger de. Jag hinner precis somna om igen när tuppen gal.  Det är varmt både natt och dag här. I lägenheten har

Senast aktiv - från Trelleborg, Skåne län, Sverige
Vi vänder och besöker Elmina fästning
onsdag 17 januari 2018 - Ghana

Onsdagen 17 jan 2018. Idag drar vi vidare. Jag hinner en snabbis ner på stranden för lite soluppgångsbilder i dimman. Isak och Richard kommer och hämtar oss och vi lastar in alla väskorna och efter frukosten bär det iväg. Detta är vändpunkten i väster och vi vänder tillbaka mot öster,

Senast aktiv - från Trelleborg, Skåne län, Sverige
Besök i fiskeby och fotografering på stranden
tisdag 16 januari 2018 - Ghana

Tisdagen 16 jan 2018. Jag ställer klockan på halv sju för det är då solen går upp. Det är lite disigt i horisonten så den har hunnit en bit upp när den skimrar i havet. Annelie och Johan kommer också. Vi går runt där och fotar tills solen är för skarp och det är tid för frukost.

Besök på skolar i byar där det finns 7M vattentankar
måndag 15 januari 2018 - Ghana

Måndagen den 15 januari 2018 Jag är uppe redan klockan sex och går ner till stranden för att få några fler bilder när solen går upp. Det är en underbar morgon. Peter och Johan dyker också upp med kamror. Efter frukosten tar vi farväl av ”Hippi-lodgen”. Där är flera som vinkar av

Kyrkobesök och musikafton
söndag 14 januari 2018 - Ghana

Kyrkobesök och musikafton.  Söndagen 14 jan 2018. Jag vaknar tidigt, för att se om det är en fin soluppgång vid halv sju tiden.. Ser inte riktigt så ut men jag tar på mej och går de få meterna till stranden. Ganska disigt. Värmedis. Borta vid hamnen är det redan full rulle vid

Lördagen 13 jan 2018.
lördag 13 januari 2018 - Ghana

Takoradi till Ankobra  Lördagen 13 jan 2018. Vi vaknar av att tuppen gal redan vid 6-7 tiden.  Jag hör att där är folk i köket som lagar frukost. Det är väninnor till Mercy från hennes uppväxt.  De har förberett inköp och skall nu laga frukost till oss. Vi sitter på gårdsplanen

Mot Ghana Fredagen 12 jan 2018
fredag 12 januari 2018 - Större Accra, Ghana

Mot Ghana/Accra, Fredagen 12 januari 2018. Vi träffas alla på Triangeln tågstation för att gemensamt fortsätta till Kastrup. Det är jag, Peter och Mercy från Trelleborg och Annelie och Johan från Svedala. Vi har massor med bagage med oss. Det är fotbollar, fotbollströjor, skrivböcker,

Nice times
fredag 1 september 2017 - Ghana

Good memories

Mohamad
Arabie i A new life trip
Senast aktiv - från Sverige
Uke 3
söndag 16 augusti 2015 - Elmina, Centrala regionen, Ghana

Ghana uke 3 Så var det slutt på jobbukene og vi er i gang med ferieukene våre. Vi gleder oss til ferie fra ferien, og er klare for å oppleve mer Ghana. Så langt har vi fått sightseeing og opplevelser gratis av Raphael, men nå som han er reist er det opp til oss å organisere. Det fine huset

Inger Ensby
Inger84 i Ghana!!
Senast aktiv - från Oslo, Norge
Fotoresa till Ghana

Fotoresa till Ghana

12 januari 2018 - 20 januari 2018

Skall resa till Ghana med några fotokompisar, Peter Löfqvist Fotoresor. Skall även besöka byarna på landsbygden där vi har placerat ut vatten tunnor med 7M vattenprojekt.

Ghana!!

Ghana!!

26 juli 2015 - 30 augusti 2015

Here we go again✈️ Nå skal kontinentet Afrika utforskes nærmere, og denne gangen går turen til Ghana. Jeg er kjempespent på hva som venter der nede, og allerede før avreise helt sikker på at jeg kommer til å elske det! Kanskje tar jeg feil - tiden vil vise. Uansett - god lesing og som vanlig er det veldig hyggelig med kommentarer hjemmefra??

Västafrika

Västafrika

7 juli 2015 - 31 juli 2015

Favoriter i repris- Ghana, Burkina Faso och Etiopien

Favoriter i repris- Ghana, Burkina Faso och Etiopien

25 februari 2015 - 9 juni 2015

Äntligen ska jag gå på Afrikas röda jord igen! Äntligen ska jag få virra runt och låtsas som att jag vet var jag är påväg. Äntligen ska jag försöka äta spaghetti med händerna och duscha med hjälp av en hink och en mugg. Musiker där nere, stäm era djembetrummor och balafoner! Brösta upp er surfvågor! Nu kommer jag! Det blir Ghana, Burkina Faso och Etiopien denna gång. Den Frodiga, den Hedervärda och den Kulinariska. Dagboken är för er men också för mig, att jag ska ha någon att dela allt med eftersom jag reser själv. Hoppas jag kommer kunna skildra Afrika som jag ser det, magiskt i all sin enkelhet.

Ghana 1.0

Ghana 1.0

8 februari 2015 - 21 februari 2015

Bröllop och semester i Ghana, februari 2015

It´s time for Africa 2

It´s time for Africa 2

13 juni 2014 - 25 juni 2014

Jag och Josse ska göra ännu ett äventyr! Den här gången i Ghana!

Ghana 2014

Ghana 2014

21 juni 2014 - 17 augusti 2014

21a Juni beger jag mig till norra Ghana för att volontärarbeta i 8 veckor:) Ingen tillgång till el där jag bor, samt internetcafé som ligger ett par mil bort vilken gör att jag inte kommer att uppdatera särskilt ofta. Men skicka gärna ett brev till mig på adressen nedan om ni får tid över och vill höra hur jag har det (för breven kommer jag att svara på); Volunteer Emilia Rundblad ZUA CHNS HOME P.O.Box 5 Walewale Ghana

29 mars 2014 - 26 maj 2014

Denna resa kommer att pågå i åta veckor i syfte att skiva mitt examensarbete i Ghana, Accra. Jag skriver tillsammans med en klasskamrat och vi ska undersöka hur sociala organisationer arbetar förebyggande mot ett slumområde i Accra. Vi har fått beviljat MFS-stipendium av Malmö högskola, som är ett stipendium som SIDA delar ut. Två andra klasskamrater har också fått detta och vi kommer alla fyra att resa tillsammans. Givetvis kommer vi passa på att uppleva landets natur och kultur under resans gång.

Praktik och backpacking i Ghana!

Praktik och backpacking i Ghana!

28 januari 2014 - 25 juni 2014

Den 28 januari 2014 far jag söderut till Ghana för att göra min praktik i Accra. Efter fyra månaders praktik tar jag på mig backpackerväskan och åker ut på äventyr. Togo, Benin, Burkina Faso ?? ... var, när & hur är ännu oplanerat, men den som lever får se :)

Universum, Vintergatan, Jorden, Afrika, Ghana, Bolgatanga, Karimenga

Universum, Vintergatan, Jorden, Afrika, Ghana, Bolgatanga, Karimenga