Större Accra

Hemresan börjar redan idag
fredag 19 januari 2018 - Större Accra, Ghana

Fredagen 19 januari 2018. Så kommer dagen till början på hemfärden. Vi packar ner det sista, äter frukost utanför lägenheten. Isak och Richard kommer med bilen och stuvar in våra väskor. Det är bara Annelie, Johan och jag som åker hem. De andra stannar en vecka till. Vi vinkar av dem

Lena Mattsson Mårtensson
faster Lena i Fotoresa till Ghana
Senast aktiv - från Trelleborg, Skåne län, Sverige
Mot Ghana Fredagen 12 jan 2018
fredag 12 januari 2018 - Större Accra, Ghana

Mot Ghana/Accra, Fredagen 12 januari 2018. Vi träffas alla på Triangeln tågstation för att gemensamt fortsätta till Kastrup. Det är jag, Peter och Mercy från Trelleborg och Annelie och Johan från Svedala. Vi har massor med bagage med oss. Det är fotbollar, fotbollströjor, skrivböcker,

Lena Mattsson Mårtensson
faster Lena i Fotoresa till Ghana
Senast aktiv - från Trelleborg, Skåne län, Sverige
Uke 2
söndag 9 augusti 2015 - Accra, Större Accra, Ghana

Ghana uke 2 Ny uke - nye ghanesiske muligheter! Mandag våknet vi friske og raske på det fine hotellet til Steve. Denne uken hadde vi planer om å jobbe på et annet sykehus, et offentlig lokalsykehus, men planer er jo til for å forandres. Raphael var sterkt ønsket tilbake på Focos siden det

Inger84 i Ghana!!
Uke 1
söndag 2 augusti 2015 - Accra, Större Accra, Ghana

Ghana uke 1 Tid for ny tur og nye reisebrev:) Nå er det Ghana som er reisemålet. Nytt kontinent - nye muligheter! Dette blir en annerledes tur; min gode venninne Veronica er det eneste faste innslaget. I tillegg reiser vi med Torunn,en god og sprudlende kollega fra ortopeden på Riksen. Men ikke

Inger84 i Ghana!!
Sista dagen i Accra
onsdag 29 juli 2015 - Accra, Större Accra, Ghana

Hej på er! Idag är en av få lugna dagar på resan. Idag ska vi inte göra något annat än att skaffa ett par sista saker och packa inför flygresan imorgon. Så då passar det ju bra att ta sig tid till ett (förmodligen) sista dagboksinlägg. :) Vi får se om jag lyckas få upp ett par

Laddat upp lite bilder
tisdag 21 juli 2015 - Accra, Större Accra, Ghana

Ok, så nu är vi på plats i Accra igen, till imorgon förmiddag i alla fall när vi åker vidare mot Kumasi och Asantekungariket. Har suttit länge nu och försökt ladda upp bilder, och lyckas ibland. Men tydligen kopplas de ibland till rätt inlägg, och ibland inte till något inlägg alls.

Landat i Accra
onsdag 8 juli 2015 - Accra, Större Accra, Ghana

Hej på er! Idag är första dagen i Accra, huvudstaden i Ghana. Vi landade i förmiddags, runt kl. 11 ghanansk tid. Detta efter att ha rest med Ethiopian airlines från Arlanda via Addis Ababa. Resan gick bra, men vi var sena ifrån Arlanda. Trots att flygplatsen gjorde allt i sin makt för att

Min fantastiska forsta dag - @ Fraud office
tisdag 3 mars 2015 - Accra, Större Accra, Ghana

öAlltsa, inte latt att komma at internet har! Jag har kommit fram hel och nastan otraumatiserad, och spenderar just nu mina dagar i omradet Nima i Accra, Ghana. For att gorta en lang historia kort kom jag fram till Ghana fast besluten att skaffa visum pa flygplatsen, men Immigration-folket var

På upptäcktsfärd
torsdag 12 februari 2015 - Accra, Större Accra, Ghana

Tisdagen bjöd på lite guidning och shopping. Vi tog en lugn morgon och blev sedan hämtade av en kompis till en av brudgummens bästa kompisar som skjutsade oss till en galleria där vi mötte upp med brudparet. På vägen dit fick vi en guidning genom ett av campus-områdena för University of

Frida Egerlid
i98frieg i Ghana 1.0
Senast aktiv - från Ciudad Darío, Matagalpa, Nicaragua
Back in business...
onsdag 11 februari 2015 - Accra, Större Accra, Ghana

Innan vi åkte försökte jag skapa en resdagbok på Resdagboken.se, samma sida som jag använde förra gången, men det blev bara error hela tiden. Till slut fick jag helt enkelt prova något annat och det blev Resedagbok.se. Det fungerade bra första gången, men nu börjar jag trötta på några

Frida Egerlid
i98frieg i Ghana 1.0
Senast aktiv - från Ciudad Darío, Matagalpa, Nicaragua
Fotoresa till Ghana

Fotoresa till Ghana

12 januari 2018 - 20 januari 2018

Skall resa till Ghana med några fotokompisar, Peter Löfqvist Fotoresor. Skall även besöka byarna på landsbygden där vi har placerat ut vatten tunnor med 7M vattenprojekt.

Ghana!!

Ghana!!

26 juli 2015 - 30 augusti 2015

Here we go again✈️ Nå skal kontinentet Afrika utforskes nærmere, og denne gangen går turen til Ghana. Jeg er kjempespent på hva som venter der nede, og allerede før avreise helt sikker på at jeg kommer til å elske det! Kanskje tar jeg feil - tiden vil vise. Uansett - god lesing og som vanlig er det veldig hyggelig med kommentarer hjemmefra??

Västafrika

Västafrika

7 juli 2015 - 31 juli 2015

Favoriter i repris- Ghana, Burkina Faso och Etiopien

Favoriter i repris- Ghana, Burkina Faso och Etiopien

25 februari 2015 - 9 juni 2015

Äntligen ska jag gå på Afrikas röda jord igen! Äntligen ska jag få virra runt och låtsas som att jag vet var jag är påväg. Äntligen ska jag försöka äta spaghetti med händerna och duscha med hjälp av en hink och en mugg. Musiker där nere, stäm era djembetrummor och balafoner! Brösta upp er surfvågor! Nu kommer jag! Det blir Ghana, Burkina Faso och Etiopien denna gång. Den Frodiga, den Hedervärda och den Kulinariska. Dagboken är för er men också för mig, att jag ska ha någon att dela allt med eftersom jag reser själv. Hoppas jag kommer kunna skildra Afrika som jag ser det, magiskt i all sin enkelhet.

Ghana 1.0

Ghana 1.0

8 februari 2015 - 21 februari 2015

Bröllop och semester i Ghana, februari 2015

It´s time for Africa 2

It´s time for Africa 2

13 juni 2014 - 25 juni 2014

Jag och Josse ska göra ännu ett äventyr! Den här gången i Ghana!

Ghana 2014

Ghana 2014

21 juni 2014 - 17 augusti 2014

21a Juni beger jag mig till norra Ghana för att volontärarbeta i 8 veckor:) Ingen tillgång till el där jag bor, samt internetcafé som ligger ett par mil bort vilken gör att jag inte kommer att uppdatera särskilt ofta. Men skicka gärna ett brev till mig på adressen nedan om ni får tid över och vill höra hur jag har det (för breven kommer jag att svara på); Volunteer Emilia Rundblad ZUA CHNS HOME P.O.Box 5 Walewale Ghana

29 mars 2014 - 26 maj 2014

Denna resa kommer att pågå i åta veckor i syfte att skiva mitt examensarbete i Ghana, Accra. Jag skriver tillsammans med en klasskamrat och vi ska undersöka hur sociala organisationer arbetar förebyggande mot ett slumområde i Accra. Vi har fått beviljat MFS-stipendium av Malmö högskola, som är ett stipendium som SIDA delar ut. Två andra klasskamrater har också fått detta och vi kommer alla fyra att resa tillsammans. Givetvis kommer vi passa på att uppleva landets natur och kultur under resans gång.

Praktik och backpacking i Ghana!

Praktik och backpacking i Ghana!

28 januari 2014 - 25 juni 2014

Den 28 januari 2014 far jag söderut till Ghana för att göra min praktik i Accra. Efter fyra månaders praktik tar jag på mig backpackerväskan och åker ut på äventyr. Togo, Benin, Burkina Faso ?? ... var, när & hur är ännu oplanerat, men den som lever får se :)

5 augusti 2013 - 5 augusti 2015

This is not a traditional "travel" diary. The setting is the following.. When my Girlfriend Mille got a job at the Danish embassy in Accra Ghana, we decided to go for it, get married and get some adventure! Since we both will be working during the weekdays I wont update this thing very often. We will on the other hand be living here for 3 years (he he). So there will be plenty of time for experiences :-)

Helena Carlson
helgo