Ag. Ioannis - Lakki - Trapezina - Pr.Ilias

Båtluff 3.

Båtluff 3. Nissyros På söndagseftermiddagen sitter vi på vår fina altan/trädgård vid strandkanten och pratar. Det här blir vår sista natt på Tilos och imorgon åker vi vidare till nästa ö som heter Nissyros. Det är bara det att färjan ska gå så sent som 18.30 och med grekisk

Ändrade planer

Ändrade planer Vi gick inte till Rhodos som planerat. Vi fick i uppgift i fjol om att marinan på Rhodos var klar. Enligt Thomas K som gick från Egina till Marmaris för eskadern, via Rhodos, stämmer det inte. Marinan var inte klar, de blev bortmotade liksom i Mandrakihamnen och den

Barbro Nordin
oceanis423 i Femte sommaren
Senast aktiv - från Dol, Split-Dalmatiens län, Kroatien
Påskfirande på Kalymnos

Påsk på Kalymnos Det är söndagen före Påsk. Vi är på väg till Kalymnos, svampfiskarnas ö. Vi har tidigare passerat denna karga, nästan lite hotfulla ö med sina höga, kala berg och från havet dolda bebyggelse. Kalymnos ingår i ögruppen Dodekaneserna (Tolvöarna) som ligger i

Gunilla Olsson
Kvast-Hilda i Medelhavet
Senast aktiv - från Karlsborg, Västra Götalands län, Sverige
Hälsning från Nisyros

Ohoj! Bara en kort rapport för att tala om att vi överlevt det våldsamma påskfirandet på Kalymnos. En sammanfattning kommer så småningom. Vi lämnade Kalymnos på annandagen och kunde SEGLA hela vägen (30 sjömil) hit till Nisyros. Vi ligger i en liten hamn, relativt skyddat, tillsammans

Gunilla Olsson
Kvast-Hilda i Medelhavet
Senast aktiv - från Karlsborg, Västra Götalands län, Sverige
Inblåsta på Nisyros

- for English: translate with googles – it´s easy. Inblåsta på Nisyros Det är tredje dagen på vulkanön Nisyros och nu blåser det rejält och skall så göra två dagar ytterligare. Skönt att vi ligger tryggt i den lilla fina hamnen Pali. Härifrån går gratisbuss till öns byar och till

Ö-luff i Grekland 2013

24 september 2013 - 12 oktober 2013

Femte sommaren

4 juni 2012 - 31 augusti 2012

Femte sommaren börjar i Marmaris i Turkiet.Vi får se var den slutar.Vi går dit näsan pekar.

Segling i Medelhavet 2010

5 april 2010 - 31 december 2010

Sjätte säsongen. Inga speciella planer ännu.

Medelhavet

30 juli 2008 - 31 augusti 2012

Med Kvast-Hilda "utsidan" till Medelhavet via Svarta Havet, Donau, Main och Rhen till Holland och sedan en extrasväng till Bretagne