Anemomyloi-Psathi-Kalamos-Profitis Ilias (Iou)

Ios, Grekland

Anlände till Ios och letade mig fram till Avra Pension, som visade sig vara ett mysigt litet pension i hamnen. Dessutom hade rummet en liten uteplats som låg precis vid innergården. Hur mysigt som helst. På kvällen var det dags att börja utforska. Från hamnen upp till Chora går det en

Dag 23

Nu är det packat och klart för avresa till nästa Ö som heter Paros. Här på Ios har vi nu sovit i 5 nätter på två olika ställen. Fortfarande har vi underbart väder och med härliga bad. Just nu är Leif och testar sin snorkelutrustning. Vi hoppas det blir mer sådant på nästa Ö. Här

Dag 20

På 3:e dagen på Ios, byter vi boende, det första var bra men detta ännu bättre. Karlsson kan nu ha koll på allt i hamnen, samt att här är en fin badstrand, samt att boendet ligger c:à 10 meter från strandkanten. Karlsson kollar fiskebåtar och färjor så allt är ok, medan jag ligger på

Dag 18

Ja, då är vi nu på en ny ö som heter Ios, en ganska liten ö. Vi startade båtfärden kl 07.00 i morse. Det var den häftigaste båtfärden jag (Ann) varit med om. Blev faktiskt lite sjösjuk, men det gick fort över. Idag har vi åkt båt i 6 timmar. Har nu checkat in på ett rum nära en

Milos, Folegandros och Ios

Heej! Oj vad tiden gar fort! Onskar att jag kunde stoppa tiden, om sa bara for en stund.. Over en vecka har gatt sen sist jag skrev och sen dess har vi hunnit med nagra oar. Sist jag skrev hade vi precis kommit till Milos och vara sista dagar dar bestod mest av sol och bad. En dag akte vi till

Ios Midsommar

Hej! Glad Midsommar pa er alla :) Har i Ios har vi 38+ grader, helt underbart. Horde en liten fagel som viskade att ni har 10+ och regn i ostersund, langtar inte tillbaka till Sverige :P Ikvall ska vi fira midsommar i Ios centrum, Chora En klubb dar inne skulle kora en svensk midsommarfest som

Ios

Nu har vi varit pa Ios ett par dagar. Helt underbart. Vi har testat pa utelivet samt hyrt en fyrhjuling och akt runt och kollat laget, mysig o. Pa vagen hem idag hall vi pa att kora pa ett gang bergsgatter samt nagra kor som kom pa att det skulle sova mitt ute pa det slingrigaste vagarna :) Vi har

Ios

Hej Hopp!! Vi lämnade Paros en helt vanlig onsdag i Grekland. Vädret var inte det optimala för en dag på havet men vi hade inte så mycket till val. Båt resan blev inte den roligaste stunden på denna resa då Emanuel inte mådde jätte bra. Vi träffade em tjen från Växjö och vi satt

Emanuel Arnesson
EmanuelArnesson i Tågluff + båtluff i europa
Senast aktiv - från Chania, Kreta, Grekland
Tillbaka till verkligenheten

Nu har vi varit hemma i Sverige i drygt 2 veckor.. Har känts bra, dåligt, konstigt, skönt... alla de känslor man kan ha, i princip, har nog infunnit hos oss båda någon gång under dessa senaste 2 veckor som gått. Självklart var det helt underbart att få komma hem och packa upp väskan

Resans...

Var favorit nu, RESANS: citat- "jag skulle kunna titta pa dig i hundra ar" rookie- katten haha, vs grannen matratt-chirren pa maten incident- ingefarra tugg tabletter, "motverka illamaende" bad boy- lillebror good boy-lillebror hatobjekt-dansk marten vs grann tjejen utgang-ikvall!! sked-tunnt pa

Båtluff Grekland

karlekssemester :)

Öluff

Öluff

16 juni 2011 - 16 juli 2011

Reser runt i den grekiska övärlden tillsammans med bästa vännen!

Tågluff + båtluff i europa

Tågluff + båtluff i europa

6 september 2010 - 3 oktober 2010

IOS 2010 - Ivan, did you miss us?

IOS 2010 - Ivan, did you miss us?

5 juni 2010 - 1 augusti 2010

Då var det dags igen! do do do do do Som två seriösa civilekonomstudenter räcker det inte bara att läsa om ekonomikrisen i Grekland, vi drar ut på fältet och lär oss med egna ögon istället. Även detta året ska vi lura det grekiska skatteverket och era mail-inboxar kommer att fyllas med osammanhängande observationer från en klok kyckling och en vis strumpa!

Marikas äventyr!

min långa farliga färd!

Eurotrip

Eurotrip

15 juli 2008 - 14 augusti 2008

Detta var en resa vi gjorde med interailkort jag, oskar, adam & micke johannesson

Öluff i Grekland

Öluff i Grekland

8 september 2009 - 9 oktober 2009

Nu blir det en liten resa till Grekland :) Det är jag och min bagarkompis Lina som lämna Sverige, Öland ett litet tag. Vi ska öluffa i Kykladerna. Det ska bli TOPPEN!!!

130