Chania

Sista rycket
tisdag 16 oktober 2018 - Chania, Kreta, Grekland

I går åkte Bittan, Margareta och Owe till Melidoni och besökte grottan Gerontospilios. Mycket välordnat och vackert med fina stalaktiter. Upplevelsen var stark trots att grottans omfattning inte var så stor.Jag stannade hemma och gick tll doktorn för min besvärliga natthosta och halsont.

Tröttsamt och antikt
lördag 13 oktober 2018 - Chania, Kreta, Grekland

I går åkte vi till Stavros, inte så långt norrut, där filmen om Zorba spelades in. Vi gick utmed en strand som ömsom bestod av sand och ömsom av mycket vassa kalkstensklippor. Inget för badare eller skeppsbrutna att hamna i.Vi fortsatte till Aptera, en bosättning anlagd under 17:e

fortsättning ...
fredag 12 oktober 2018 - Chania, Kreta, Grekland

Hälften föll bort från senaste inlägg...'I går, 11/10, gjorde vi en bilresa genom västra delarna av ön. Först ut på den fingerformade halvön Rodopou med karg vildmarksnatur. Vi försökte komma längst ut men hindrades av bilens markfrigång och stora stenar.Picniclunch vid blåsig

Utflykter på landet
fredag 12 oktober 2018 - Chania, Kreta, Grekland

I förrgår, 10/10 skjutsade vi Bittan och Margareta till Kato Stalos, inte så långt västerut från vårt basläger.De vandrade på vägar en bit ovanför kusten fram till Platanias. Kusten domineras av kustliv medan man är mer på landet bara en liten bit upp. Owe och jag tillbringade tiden

Vandring och avkoppling
måndag 8 oktober 2018 - Chania, Kreta, Grekland

I går reste vi till Kolimbari, där Bittan och Margareta vandrade uppe i bergen. En tur som skulle vara 12 km, men blev över 20 på grund av bristande utmärkning, hinder i naturen och svårtolkad karta. Utmattade men glada kom de tillbaka ner till byn. Där hade Owe och jag tillbringat tiden med

Fina fisken
lördag 6 oktober 2018 - Chania, Kreta, Grekland

Owe och jag gick ut på stan och köpte kabel så att det går att ladda ner bilder från kameran - så nu kommer det troligen fler.Bittan och Margareta tog långpromenad och köpte fina portionsfiskar till middan.På eftermiddagen fick vi lära oss mycket om viner från Kreta och prova både vita

PÅ PLATS I VÄRMEN
torsdag 4 oktober 2018 - Chania, Kreta, Grekland

Landade i går kväll i Chania och mötte värmen.Har i dag gjort stan och acklimatiserat oss.Har problem med bildinläggning - så det kommer förhoppningsvis fler senare.

Vilar upp oss!
lördag 26 augusti 2017 - Chania, Kreta, Grekland

Hej!En kort sväng till Kreta och staden Chania unnade vi oss efter en galen jobbsommar. Billiga flygbiljetter och ett billigt airbnb-boende nära stranden fick duga. Jimmy är fenomenal på att hitta billiga boenden. Han blev därmed irriterad när han insåg att jag hade beställt flygplansmat

Therese Murstam
EnjoyingLife i Kreta
Senast aktiv - från Örebro, Örebro län, Sverige
Längs Kretas Nordkust
fredag 22 april 2016 - Chania, Kreta, Grekland

RYTHMIO 22 april Hej på er! Tiden går. Nu har vi seglat till Rythmio efter en dryg vecka i Chania. Vistelsen där blev ett par längre än planerat pga konstiga vindförhållanden. När det var lätt NO vind i Chania var det sydliga kulingvindar i Rythmio knappt 5 mil bort. När det sedan blåste

Karin Wannfors
feliciasegling i Vårsegling 2016
Senast aktiv - från Pigadia, Egeo, Grekland
slut på vilan
måndag 29 september 2014 - Chania, Kreta, Grekland

Ny dag med full fart väntar. kl.12 sitt gympa med Lilian sen kommer Leo Hurra!!! 17.30 avspänning med Kerstin. till Kvällen underhållning undrar vem som kommer då???

Resan till Kreta

Resan till Kreta

1 oktober 2018 - 17 oktober 2018

Till Kreta för kultur, vandring och rekreation

19 augusti 2017 - 26 augusti 2017

Vårsegling 2016

Vårsegling 2016

26 mars 2016 - 5 juni 2016

Planerad segling från Kalamata via Kreta, Rhodos, Småsöarna runt Dodekaneserna till Leros för sommaruppläggning

Brukarassistans reser igen - 2014

Brukarassistans reser igen - 2014

27 september 2014 - 12 oktober 2014

4 oktober 2013 - 13 oktober 2013

En välbehövlig semester.

Kreta med familjen

Kreta med familjen

3 oktober 2013 - 10 oktober 2013

Hej! Idag åker vi iväg till Kreta. Hoppas att det går bra med två små barn! Hoppas också på en bra flygtur och fint väder! Kram så länge/Linda

Brukarassistans till Kreta!

Stefan village med Mcke Lotta och Hanna

Kreta, Chania

Kreta, Chania

13 juli 2012 - 20 juli 2012

Snart bär det av! Dags för semester.

Tågluff i Europa

Tågluff i Europa

28 juni 2012 - 20 juli 2012

Tågluffa med några kompisar. Spännande!

Chrisbi
Rikard Stensson