Nisos Paros

en dag i paros
tisdag 22 juli 2014 - Nisos Paros, Grekland

Så kom jag då med bussen till lavrios, hängde där några timmar tills jag kunde komma på båten vid lunch. Kl 10 på kvällen hade alla kommit, två kvinnor ochu en man från Stockholm. Efter frukost gav vi oss iväg , det blev en gansja blpsig segling, jätteroligt! Och vad havet är

Paros
måndag 29 juli 2013 - Nisos Paros, Grekland

Nu har vi varit på Paros i nästan en vecka. Det är en underbar ö! Vi bor i Parikia där båtarna anländer. Inte den här gången heller hade vi tur med rumsuthyrarna i hamnen. Visst, det var 5 min till fots ner till stranden men där låg ingen för det blåste storm och var fullt i tång...

Erika Lindbärg
Erika_L i Båtluffare i Grekland!
Senast aktiv - från Borlänge, Dalarnas län, Sverige
Dag 27
torsdag 20 september 2012 - Nisos Paros, Grekland

Vi har nu varit på Paros i 4 dagar och är nu i packningstagen igen. Sitter just nu och äter ett jättegott nybakat bröd och en underbart god yooghurt, med utsikt över havet. Hotellet vi har bott på ingår frukost, där är Leif nu och äter sin frukost, han byter ut min frukost mot ägg och

Dag 24
måndag 17 september 2012 - Nisos Paros, Grekland

Sitter just nu på balkongen och dricker nescafe'. Smakar bra, fast det inte är Zoegas. Kvällen har vi tillbringat på stan, små gränder med massor av mysiga affärer. OBS, inget köp, tur att vi har ryggsäckar, tyckte Leif. Nu skall vi ladda för morgondagen, med fyrhjulig moppe. Det är ett

Forts. Dag 23
söndag 16 september 2012 - Nisos Paros, Grekland

Ja, då är vi framme på Paros, hittat ett hotell med underbar havsutsikt. Men vi fick åka runt lite, innan vi hittade vad vi ville ha. Nu skall vi ta oss en snabbdusch, sedan skall vi ut och lokalisera oss lite. Kan också berätta att vi har hittat ett gott rödvin, som heter Svarta Svanen, det

Paros torsdag-måndag
torsdag 14 juni 2012 - Nisos Paros, Grekland

Hej! På torsdagen flög vi till Aten från London och strålande samman med Ingalill o Thomas, som flugit från Göteborg. Tiden blev knapp för att hinna med färjan från RAFINA till PAROS, så det fick bli långsammare båten Blue Star från PIREUS istället. Färjan gjorde ett ganska långt

Sista dagen på Paros
fredag 17 juni 2011 - Nisos Paros, Grekland

Idag har vi varit ute med en regaki, en badbåt som går mellan Paros o Antiparos. Vi har besökt några obebodda öar och badat i fina vikar med härligt grönt vatten. God mat och trevlig besättning. Avslutade kvällen med en GT. Sussa sött G o C

Sista dagen på stranden
torsdag 16 juni 2011 - Nisos Paros, Grekland

Nu har vi avklarat sista dagen på stranden. I morgon blir det badbåt runt Antiparos. Flera badstopp, besöka en grotta (Masti och möjlighet att simma in i den. Barbeque på stranden och fria drinkar! Kalispera C o G

Nu är vi på Paros
måndag 13 juni 2011 - Nisos Paros, Grekland

I dag tog vi oss vidare till Paros. Sista kvällen på Antiparos bestämde jag mig (Gittan) för att nu var det dags att fira syrrans hmhm dag. (ni vet vad jag menar) Så jag uppvaktade med present, stor kaffedrink och ett skönsjungande, ja mår hon leva...... Det sist nämnda uppskattades

Senast aktiv - från Hedesunda, Gävleborgs län, Sverige
till Grekland och Italien m.m.

till Grekland och Italien m.m.

18 juli 2014 - 9 september 2014

Flyger till athen den 18:e för att gå på en segelbåt i Lavrio som ska ta oss runt i cykladerna. Sen upp till min vän esther i Italien och Schweiz, avslutar förmodligen på Gotland en vecka

Båtluffare i Grekland!

Båtluffare i Grekland!

17 juli 2013 - 14 augusti 2013

Under ca 4 veckor (eller så länge pengarna räcker) ska vi utforska en del av Greklands ö-värld.

Öluffning

Öluffning

24 augusti 2012 - 30 september 2012

England-Grekland

England-Grekland

8 juni 2012 - 27 juni 2012

Hej! Resan påbörjas på fredag kväll med övernattning vid Heathrow´s flygplats 2 nätter.Söndag morgon till Southampton i 4 nätter. Torsdag morgon flyg till Aten, och sen vidare till Paros 4 nätter, Naxos 7 nätter och Mykonos 2 nätter. Flyg hem från Mykonos via Berlin onsdag 27 Juni.

Ö-luff i Grekland

Ö-luff i Grekland

3 juni 2011 - 19 juni 2011

Cykladerna

Cykladerna

18 maj 2011 - 4 juni 2011

Vårresan närmar sig.... På onsdag 18/5 flyger vi till Athen, och sedan vidare med färja till första ön som blir Syros. Vi har aldrig varit där, men har läst en del om denna ö som inte är någon typisk charter-ö. Vi har bokat 3 nätter och åker sedan vidare till Paros, där vi var förra året. Denna gång ska vi inte åka motor-bike, så hoppas att jag slipper besöka sjukhuset pga brännskador. Här stannar vi i 5 nätter och sedan blir det Naxos i en hel vecka. Här hoppas jag ta igen alla bad som jag missade förra året. Slutligen blir det 2 nätter på Santorini, för vi flyger hem därifrån den 4 juni.

Tågluff + båtluff i europa

Tågluff + båtluff i europa

6 september 2010 - 3 oktober 2010

Grekisk Öluff och Turkiet

Grekisk Öluff och Turkiet

19 juli 2010 - 11 augusti 2010

Efter några dagar i Aten är det planerat att ta sig runt i Grekiska övärlden. Avslutningen på resan är planetat att besöka södra delen av Turkiet. Annars helt oplanerad och vi får ta semestern som den kommer...

Grekland med båtluff i Kykladerna

Grekland med båtluff i Kykladerna

23 juni 2010 - 7 juli 2010

Den 23/6 flyger från Landvetter i Göteborg via Köpenhamn till Aten. Där landar vi mitt på dagen. Vi har bokat en natt i Aten och sedan den 24/6, åker vi med båten till Paros. Vi har tänkt oss tre öar - Paros med Antiparos, Naxos, Santorini, men vem vet var vi hamnar. Vi flyger i alla fall från Santorini till Göteborg den 7/7.